Янукович доручив віддати "Одеса – Броди" росіянам?
Понеділок, 14 червня 2004, 12:17
Кабінет міністрів України може переглянути свою політику щодо напряму використання нафтопроводу Одеса – Броди.
Про це повідомляє радіо "Свобода".
За даними з вартих довіри джерел радіо "Свободи", прем’єр Віктор Янукович доручив міністеру палива й енергетики Сергію Тулубу, а він, у свою чергу, "Нафтогазу України" спільно з російською компанією ТНК-BP опрацювати варіанти запуску в комерційну експлуатацію нафтопроводу Одеса – Броди.
Перевірити цю інформацію не вдалося – керівник прес-центру Кабміну порадила запитати в самого міністра палива й енергетики, а Сергій Тулуб презентує нині в Брюсселі інший енергетичний проект, повідомляє "Свобода".
Нагадаємо, що у лютому цього року уряд Януковича вирішив, що можливий лише один варіант: нафтопроводом має піти каспійська нафта до Європи. ТНК-BP домогалася використання українського нафтопроводу в зворотньому напрямку для російської нафти. Примітно, що 15 червня в Києві чекають міністра промисловості й енергетики Росії Віктора Христенка.
Прихильники реверсу українського нафтогону наголошують, що для транспортування на Захід каспійської нафти немає, а от для транспортування в протилежному напрямку – є російська нафта.
"Казахстан має багаті розвідані поклади нафти, але це більше справа майбутнього. Ті ж обсяги, що видобуваються реально, йдуть уже наявними маршрутами, скажімо, до Новоросійська й так далі. Нафти ж для нафтогону Одеса – Броди, принаймні на найближчі місяці, Казахстан не має", – розповів "Свободі" журналіст з Казахстану Едіґе Маґауин.
Редактор азербайджанської служби Ельхан Насибов розповів: "У пропозиції України для Азербайджану невигідно те, що Україна хотіла б, аби Азербайджан продавав їй нафту вже в Одесі. Азербайджан на Чорному морі не має танкерів".
"У разі ж оренди один день простоювання одного танкера через, скажімо, погану погоду обійдеться в тисяч сто доларів. Даючи свою нафту для нафтогону, Азербайджан певним чином погодився взяти на себе ризик її доставки до Одеси. Кілька місяців Азербайджан не відповідав на пропозицію України, а коли погодився, то, як я вважаю, тут відіграли величезну роль добрі дружні стосунки Азербайджану з Україною", - розповів Насибов.
З комерційного ж боку для Азербайджану немає особливої різниці, кому продавати нафту – чи Україні, чи кому іншому, каже Насибов.
Коли ж зазирнути в перспективу, то Азербайджанові якраз вигідно давати нафту саме до Одеси – Бродів, бо це вже найближчий шлях до Європи.
З тим, що каспійська нафта для нафтогону Одеса – Броди можлива лише в перспективі, не погоджуються прихильники його європейського спрямування. Вони звертають увагу на те, що додаткових обсягів нафти для нього не потрібно, бо вони передбачені вже укладеними угодами.
Наприклад, існує угода з Казахстаном, із державною компанією "КазМунайГаз", від 17 липня минулого року, де чітко зафіксовані позиції: 4 мільйони тонн казахстанської нафти.
Так само наприкінці минулого року підписано угоду з середньоазійським нафтотрейдером "СОМПетрол", який оперує і казахстанською, і азербайджанською, і туркменистанською нафтою.
Проблему прихильники прямого використання нафтогону вбачають в іншому: українська сторона не може чітко, однозначно визначити свою позицію щодо нафтопроводу й постійно змінює її.
Ця невизначеність збиває плани нафтових компаній і нафтотрейдерів – казахстанським і азербайджанським партнерам просто вривається терпець, і зацікавленість у проекті Одеса – Броди катастрофічно падає, повідомляє "Свобода".
Читайте також:
ЄС розбереться зі Словаччиною на прохання Клюєва – заради "Одеса – Броди"
Про це повідомляє радіо "Свобода".
За даними з вартих довіри джерел радіо "Свободи", прем’єр Віктор Янукович доручив міністеру палива й енергетики Сергію Тулубу, а він, у свою чергу, "Нафтогазу України" спільно з російською компанією ТНК-BP опрацювати варіанти запуску в комерційну експлуатацію нафтопроводу Одеса – Броди.
Перевірити цю інформацію не вдалося – керівник прес-центру Кабміну порадила запитати в самого міністра палива й енергетики, а Сергій Тулуб презентує нині в Брюсселі інший енергетичний проект, повідомляє "Свобода".
Нагадаємо, що у лютому цього року уряд Януковича вирішив, що можливий лише один варіант: нафтопроводом має піти каспійська нафта до Європи. ТНК-BP домогалася використання українського нафтопроводу в зворотньому напрямку для російської нафти. Примітно, що 15 червня в Києві чекають міністра промисловості й енергетики Росії Віктора Христенка.
Прихильники реверсу українського нафтогону наголошують, що для транспортування на Захід каспійської нафти немає, а от для транспортування в протилежному напрямку – є російська нафта.
"Казахстан має багаті розвідані поклади нафти, але це більше справа майбутнього. Ті ж обсяги, що видобуваються реально, йдуть уже наявними маршрутами, скажімо, до Новоросійська й так далі. Нафти ж для нафтогону Одеса – Броди, принаймні на найближчі місяці, Казахстан не має", – розповів "Свободі" журналіст з Казахстану Едіґе Маґауин.
Редактор азербайджанської служби Ельхан Насибов розповів: "У пропозиції України для Азербайджану невигідно те, що Україна хотіла б, аби Азербайджан продавав їй нафту вже в Одесі. Азербайджан на Чорному морі не має танкерів".
"У разі ж оренди один день простоювання одного танкера через, скажімо, погану погоду обійдеться в тисяч сто доларів. Даючи свою нафту для нафтогону, Азербайджан певним чином погодився взяти на себе ризик її доставки до Одеси. Кілька місяців Азербайджан не відповідав на пропозицію України, а коли погодився, то, як я вважаю, тут відіграли величезну роль добрі дружні стосунки Азербайджану з Україною", - розповів Насибов.
З комерційного ж боку для Азербайджану немає особливої різниці, кому продавати нафту – чи Україні, чи кому іншому, каже Насибов.
Коли ж зазирнути в перспективу, то Азербайджанові якраз вигідно давати нафту саме до Одеси – Бродів, бо це вже найближчий шлях до Європи.
З тим, що каспійська нафта для нафтогону Одеса – Броди можлива лише в перспективі, не погоджуються прихильники його європейського спрямування. Вони звертають увагу на те, що додаткових обсягів нафти для нього не потрібно, бо вони передбачені вже укладеними угодами.
Наприклад, існує угода з Казахстаном, із державною компанією "КазМунайГаз", від 17 липня минулого року, де чітко зафіксовані позиції: 4 мільйони тонн казахстанської нафти.
Так само наприкінці минулого року підписано угоду з середньоазійським нафтотрейдером "СОМПетрол", який оперує і казахстанською, і азербайджанською, і туркменистанською нафтою.
Проблему прихильники прямого використання нафтогону вбачають в іншому: українська сторона не може чітко, однозначно визначити свою позицію щодо нафтопроводу й постійно змінює її.
Ця невизначеність збиває плани нафтових компаній і нафтотрейдерів – казахстанським і азербайджанським партнерам просто вривається терпець, і зацікавленість у проекті Одеса – Броди катастрофічно падає, повідомляє "Свобода".
Читайте також:
ЄС розбереться зі Словаччиною на прохання Клюєва – заради "Одеса – Броди"