КАНАЛИ МЕДВЕДЧУКА ПРАЦЮЮТЬ ПРОТИ ЯНУКОВИЧА

П'ятниця, 20 серпня 2004, 14:00
Українські телеканали в контексті виборчої кампанії висвітлюють діяльність Януковича вдвічі більше, ніж інших кандидатів у президенти

Якщо нинішній прем'єр-міністр Віктор Янукович стане президентом України, це станеться не завдяки, а всупереч підтримці ряду загальнонаціональних телеканалів, вважає голова комітету "Рівність можливостей" Олександр Чекмишев.

Про це він заявив в п'ятницю на прес-конференції, представляючи результати моніторингу українських ЗМІ на предмет висвітлення виборчої кампанії.

"Старання загальнонаціональних і регіональних ЗМІ зводять нанівець зусилля команди Януковича. Якщо він програє вибори, це буде заслуга не стільки опозиції, скільки каналів УТ-1, "1+1", "Інтер" й інших ЗМІ. Якщо Янукович переможе, це трапиться не завдяки, а всупереч підтримці цих ЗМІ", - сказав Чекмишев.

З його слів, протягом червня, липня і першої половини серпня загальнонаціональні телеканали в контексті виборчої кампанії представляли Януковича більш як в 2 рази активніше, ніж інших кандидатів на пост президента.

Згідно з даними моніторингу, протягом липня програма "Вісті" (УТ-1) присвятила прем'єру майже три години, тоді як кандидату в президенти, лідеру "Нашої України" Віктору Ющенкові - тільки 17 хвилин, переважно в негативній тональності.

У той же час, "5-й канал" в програмі "Час пік" присвятив Ющенкові понад годину, тоді як Януковичу менш 15-ти хвилин, причому наполовину в негативній тональності.

В загальнонаціональній та регіональній пресі також спостерігався відносний плюралізм і менші розриви у висвітленні діяльності основних кандидатів. При цьому великі обсяги інформації подавалися в негативній тональності.

Так, "Голос України" в липні представив діяльність Януковича обсягом близько 5 тис. друкованих знаків у нейтральній і переважно позитивній тональності і обсягом близько 3 тис. знаків у негативній тональності. У той же час Ющенкові присвячено близько 3,5 тис. знаків у "позитиві" і приблизно 1,5 тис. знаків – у "негативі".

У пресі західного регіону обсяги інформації про двох основних кандидатів були розділені майже порівну, а газети північного регіону присвятили Ющенкові понад 45% інформації про вибори.

Зі слів Чекмишева, тривожною тенденцією літа стало активне застосування маніпуляційних технологій, зокрема, створення кандидатами-аутсайдерами інформаційних приводів, які можуть використовуватися проти інших кандидатів і є "обов'язковими" для висвітлення і цитування в загальнонаціональних ЗМІ.

Ще одним свідченням активізації застосування маніпуляційних технологій є домінування в регіональних ЗМІ саме київських, а не регіональних новин, а також ігнорування передвиборчих заходів, якщо вони не стосувалися Януковича.

Дослідження проводили експерти асоціації "Спільний простір" і комітету "Рівність можливостей". Моніторинг проводився в 24 регіонах за вибіркою 93 регіональних програм і 126 газет. У Києві досліджували 12 інформаційних програм і 10 газет.

Інтерфакс-Україна



powered by lun.ua
Підпишіться на наші повідомлення!