Наймасовішим чорним піаром був фальш-лист Зінченка до Тимошенко

Середа, 28 грудня 2005, 12:44

Комітет виборців України зафіксував кілька випадків масової появи матеріалів "чорного піару", пов'язаного з початком виборчої кампанії.

Про це в середу на прес-конференції повідомив заступник голови правління КВУ Євген Побережний, передає "Інтерфакс-Україна".

За словами Побережного, наймасовішим було поширення листівки нібито від імені лідера Партії патріотичних сил Олександра Зінченка зі зверненням до Блоку Юлії Тимошенко позбутися від деяких осіб у партійному списку.

За даними КВУ, листівка була поширена в більшій частині регіонів України, зокрема, Кіровоградській, Черкаській, Харківській і Донецькій областях.

З вихідних даних, що зазначені на листівці, випливає, що вона була надрукована в Росії, однак КВУ підозрює, що це "не відповідає дійсності", відзначив Побережний.

Він також повідомив, що КВУ зафіксував появу низки інших матеріалів, який можна розцінювати як "чорний піар". Зокрема, це стосується листівки "Говерла-тур", який рекламується як президентське сходження на Говерлу.

Крім того, зафіксована поява газети "Голос регіонів" у Кіровоградській області, яка претендує на статус видання Партії регіонів, однак не має до неї ніякого стосунку.

Побережний також відзначив, що випадків тиску з використанням кримінальних методів у даній виборчій кампанії зафіксовано набагато менше, ніж на попередніх виборах.

Разом з тим КВУ відзначає і появу "ноу-хау" у виборчих технологіях з боку політичних сил. Зокрема, у Донецьку відбулося відкриття дитячого майданчика за участі представників місцевих органів влади. При відкритті дитячий майданчик був пофарбований в помаранчевий колір, однак уже наступного дня він був перефарбований в біло-блакитний колір.

У Миколаєві представники Соцпартії відремонтували лавки, і пофарбували їх в рожевий колір. КВУ відзначає, що поки лавки не перефарбовані, комітет відслідковує цю ситуацію.

Також КВУ відзначає велику демократичність нинішньої виборчої кампанії в порівнянні з попередніми, зокрема, із президентськими виборами 2004 року.

Комітет також відзначає, що висування кандидатів партіями і блоками пройшло без тиску ззовні, формування партійних списків було досить прозорим, а критерії формування списків часто були незрозумілими навіть для членів партії.

Члени комітету також відзначають, що виборець не має доступу до біографій кандидата. Тому КВУ рекомендує партіям оприлюднювати їх на своїх веб-сайтах.

Крім того, КВУ констатує, що діяльність ЗМІ відбувається в більш вільних умовах у порівнянні з попередніми виборами. Доступ до ЗМІ мають практично всі охочі політичні сили, які володіють фінансовими ресурсами.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування