"Найчесніші" вибори стали найдорожчими

Четвер, 16 березня 2006, 16:08

Вибори-2006 уже зараз стали найдорожчою виборчою кампанією в історії України, вважають експерти Коаліції громадських організацій України "Свобода вибору".

Такі результати були отримані в рамках проекту "Громадський моніторинг фінансування парламентських виборів 2006 року", повідомляє "Інтерфакс-Україна". найдорожчі в історії України", - заявила керівник напрямку "Політична реклама" Ганна Ярова на прес-конференції в четвер

"Уже зараз можна стверджувати, що ці вибори - у Києві.

При цьому вона зазначила, що на сьогоднішній день тільки на одну рекламу, відповідно до офіційних джерел, українські партії і блоки витратили більш 182 млн. грн.

Перше місце за кількістю витрачених на рекламу грошей займає Партія регіонів (34,4 млн. грн.), друге - Народний блок Литвина (30,5 млн. грн.), третє - "Наша Україна" (24,8 млн. грн.).

Четверте місце зайняла Партія екологічного порятунку "Еко + 25%" (23,9 млн. грн.), п'яте місце - партія "Віче" (13,8 млн. грн.).

В другу п'ятірку потрапили блок "Пора-ПРП", що витратив 6,9 млн. грн., Соцпартія - 6,7 млн. грн., партія "Європейська столиця" - 6,4 млн. грн., ГАК - 4,5 млн. грн. і блок "Не Так!" - 4,5 млн. грн.

Блок Юлії Тимошенко зайняв 12 місце, витративши на рекламу 2,6 млн. грн., а Компартія - 16 місце (2,3 млн. грн.).

Усього в даний рейтинг потрапили 46 партій і блоків, що беруть участь у виборах усіх рівнів, про які експертам проекту вдалося знайти точну інформацію.

У той же час на телерекламу всіма політсилами в цілому було витрачено 115,4 млн. грн., на зовнішню рекламу, що, за словами Ярової, є відмінною рисою нинішньої кампанії, - 56,3 млн. грн., на радіорекламу - 8,7 млн. грн. і на рекламу в пресі - 1,8 млн. грн.

Також Ярова зазначила, що в 2002 році загальна вартість реклами всіх партій і блоків складала 41 млн. грн., а вартість одного голосу виборця - від 70 коп. до 7 грн.

У 2004 році загальні витрати всіх партій на рекламу під час президентських виборів склали 42 млн. грн., а вартість одного голосу коливалася в різних випадках від 1 грн. до 226 грн.

На виборах 2006 року, як очікується, вартість одного голосу виборця складе від 50 до 60 грн. у середньому.

У свою чергу керівник напрямку "Експертний аналіз витрат партій на виборчу кампанію" Ігор Марков зазначив, що, виходячи з неофіційних даних, розмір загальних витрат партій і блоків складає суму близько 516,4 млн. дол.

Зокрема, за оцінками експертів, рейтинг витрат очолили Партія регіонів (89,2 млн. дол.), блок "Наша Україна" (79,8 млн. дол.), БЮТ (63 млн. дол.), Народний блок Литвина (54,7 млн. дол.) і Соцпартія (28,2 млн. дол.).

Марков пояснив, що в дані витрати були включені експертні оцінки оренди приміщень під штаби цих партій, вартість рухомого майна, витрати на зв'язок, оплату праці співробітників штабів, агітаторів, членів виборчих комісій і спостерігачів.

Він повідомив, що в кінцевих даних моніторингу, що планується опублікувати наступного тижня, у ці цифри також будуть включені витрати на соціальні проекти, соціальну допомогу, благодійні акції, підкуп виборців і провокації.

Проект "Громадський моніторинг фінансування парламентських виборів 2006 року" проводиться за підтримкою Національного демократичного інституту і фонду "Демократичні інститути і практики" посольства Канади в Україні.


Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування