Залізничники розповіли, що буде з "Укрзалізницею" за 4 роки
До 2008 року "Укрзалізниця" втратить функції державного управління в залізничній галузі, а до 2010 року перестане субсидіювати пасажирські перевезення.
Відповідно до концепції реформування залізничної галузі до 2015 року, представленої Держадміністрацією залізниць, на базі підприємства найближчим часом буде створена державна акціонерна компанія "Українські залізниці".
З цією метою вже у 2006 році планується розмежувати функції державного управління галуззю і управління господарською діяльністю компанії.
"Функції держуправління (розробка плану і програми розвитку галузі) будуть передані Міністерству транспорту і зв'язку, у складі якого буде створено урядовий орган держуправління у сфері залізничного транспорту", — йдеться в концепції, пише "Дело".
На думку колишнього генерального директора "Укрзалізниці" Василя Гладких, функції держуправління доцільніше було би передати Кабінету міністрів.
"Нехай вони займаються плануванням розвитку галузі, а господарський суб'єкт ДАК "Українські залізниці" буде цей план виконувати", — сказав він. За його словами, зараз, виконуючи обидві функції, "Укрзалізниця" ще і підпорядковується Мінтрансзв’язку.
Водночас, екс-міністр транспорту і зв'язку Євген Червоненко вважає, що вірніше залишити "Укрзалізницю" у віданні Мінтрансзв’язку.
"У Кабміні управління "Укрзалізницею" просто втратиться і буде грою за інтересами", — вважає він.
Відповідно до концепції, у ході першого етапу реформування, в статутний капітал ДАК буде передано майно "Укрзалізниці".
Із 2008 року намічено повне розмежування управління інфраструктурою і перевезеннями.
На цьому етапі "Українські залізниці" повинні ліквідувати перехресне субсидування збиткових пасажирських перевезень.