Аварія на Львівщині коштуватиме Україні майже 100 мільйонів?
На ліквідацію всіх наслідків аварії потяга з фосфором у Львівській області необхідно буде витратити близько 100 мільйонів гривень.
При цьому майже всю суму доведеться оплатити державі, тому що страхове відшкодування в цьому випадку не перевищить 2 мільйони гривень.
Таке припущення висунуло високопоставлене джерело в Міністерстві з надзвичайних ситуацій із посиланням на попередню інформацію про аварію, пише "Дело".
Видання зазначає, що власником 15 цистерн із жовтим фосфором, що зійшли з рейок 16 липня, є компанія "Казфосфат", яку казахстанська преса пов'язує з громадянами Ізраїлю Левом Леваєвим і Аркадієм Гайдамакою.
За даними агентства "ЦентрАзії", останній з бізнесменів подавався в розшук Інтерполом за вимогою Франції, повідомляє "Дело".
Зараз обидва підприємці проживають в Ізраїлі. Леваєв має бізнеси-інтереси в Україні. Цистерни з фосфором "Казфосфату" ішли у Польщу і його орієнтовна вартість складає близько 3 мільйонів доларів.
Експерти стверджують, що основний збиток від аварії нанесений не власникам вантажу, а навколишньому середовищу і мешканцям Львівської області.
Аналіз проб ґрунту і води, проведений Держекоінспекцією на відстані 200 метрів від місця аварії, виявив перевищення норм концентрації отруйних речовин.
Голова Держекоінспекції Георгій Псаров вважає, що в ґрунт жовтий фосфор не потрапить тільки у випадку його повного вигоряння, що малоймовірно. "У противному випадку доведеться проводити знезаражування ґрунту. Скільки це коштує, сказати важко", - сказав він.
Гасіння пожежі, викликаного катастрофою цистерн із жовтим фосфором, тривало понад добу. Оскільки використовувати воду при гасінні вибухонебезпечного фосфору заборонено, до місця аварії підтягли 6 пожежних потягів, обладнаних піногасниками.
Масштаби катастрофи запотребували мобілізації ще 6 пожежних потягів із сусідніх Південно-Західної та Одеської залізниць.
Голова "Укрзалізниці" Володимир Козак повідомив, що вантаж "Казфосфату" був застрахований російською компанією-експедитором. У казахській компанії відмовилися назвати компанію, посилаючись на відсутність уповноважених осіб.
У той же час, за словами гендиректора асоціації експедиторів України Юрія Приходька, усі угоди зі страхування й перевезення транзитних небезпечних вантажів по території країни укладає компанія-перевізник, тобто в даному випадку "Укрзалізниця".
Співробітник страхової компанії "Статус" Роман Пічкуров зазначив, що у випадку з жовтим фосфором страхова сума відшкодування збитку складе 120 неоподатковуваних мінімумів з кожної тонни. Тому що в 15 цистернах перевозили 900 тонн шкідливої речовини, то страхова компанія виплатить всього 1,9 мільйона гривень.
За законом 50% цієї суми повинне бути спрямовано особам, здоров'ю яких був нанесена шкода, 20% - на відшкодування збитку їхньому майну, решта 30% - на відшкодування збитку навколишньому середовищу.