Партнерський збір УП. Задонать на дрони та РЕБи

Українські порти можуть втратити майже $17 мільйонів

Середа, 25 липня 2007, 11:52

Щорічні доходи українських портів можуть знизитися на $16,8 млн., якщо Росія припинить експорт нафти і нафтопродуктів через порти України і країн Балтії.

Про це пише газета "Комерсант-Україна", повідомляючи, що про такий намір Росії заявив у вівторок міністр транспорту РФ Ігор Левітін, знаходячись у Ризі.

"Ми не ставимо задачі перевалювати всі вантажі, які йдуть у Росію і з неї, через свої порти. Але стратегічні вантажі, зокрема енергоносії, будемо перекачувати через свої термінали", - сказав Левітін, беручи участь у роботі російсько-латвійської міжурядової комісії.

У прес-службі Мінтрансу РФ пояснили, що, говорячи про "стратегічні вантажі", міністр мав на увазі тільки нафту і нафтопродукти.

У відомстві також зазначили, що причина відмови від транзиту стратегічних вантажів через порти України і країн Балтії – "повернення перевалки зовнішньоторговельних вантажів через російські порти, що була загублена після розпаду Радянського Союзу".

"Уже з початку наступного року ми будемо поступово відмовлятися від перевалки стратегічних вантажів в українських портах", - повідомили в прес-службі Мінтрансу.

Заступник міністра транспорту і зв'язку України Валентин Касапчук коментувати заяви російських колег відмовився.

У 2006 році Росія експортувала через морські порти 84,044 млн т нафтопродуктів, у тому числі через порти суміжних держав 26,141 млн. т (31%). З них через порти Одеси і Феодосії – 6,793 млн. т.

За даними дослідницького агентства "Infranews", на перевалці кожної тонни обробленої нафти і нафтопродуктів український порт одержує близько $2,5. Таким чином, при відмові Росії перевалювати нафтопродукти через українські порти недоотриманий прибуток може скласти близько $16,8 млн.

Обсяг утрат "Укрзалізниці" оцінюється в $70,9 млн.

Утім, за словами заступника начальника Одеського морського торговельного порту Юрія Васькова, "багато транзитних вантажів не можуть до нас прийти через неузгоджену тарифну політику "Укрзалізниці".

За інформацією керівника "Infranews" Олексія Безбородова, фінансові преференції, що передбачає тарифна політика російської залізниці для перевезення вантажів у напрямку портів, мають бути усунуті до моменту вступу Росії у СОТ, після чого вартість перевезення нафтопродуктів по залізниці в Росії й Україні зрівняється.


"Українська правда" у Threads

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування