Ющенко "відрекламувався" на 28 мільйонів, "пророки" – на 16
Заступник голови Асоціації зовнішньої реклами Роман Паламарчук заявляє, що партії і блоки – лідери парламентських перегонів – тільки на зовнішню рекламу витратили близько 40 мільйонів гривень.
За його словами, наприкінці кампанії політичною рекламою було зайнято понад 12,5 тисяч носіїв зовнішньої реклами, пише "Сегодня".
При цьому близько 40% усіх поверхонь, зайнятих в Україні політрекламою, були розміщені в Києві. Друге місце за цим показником посів Дніпропетровськ, третє – Донецьк.
Водночас, за даними "Експертної групи Kwendi", партії і блоки виклали за своє розкручування на ТБ не менше півмільярда гривень. Правда, як уточнила эксперт "Kwendi" Ольга Ваганова, це цифри без урахування знижок, які на різних телеканалах могли досягати 60% від реальної вартості реклами.
Лідером, як за сумами, так і за часом реклами, є Партія Регіонів.
Експерти "Kwendi" також вирахували, що на всіх загальнонаціональних каналах було продемонстровано майже 7 годин пророцтв Ванги і Нострадамуса, які розповідали про швидкий прихід до влади якихось "воїнів світла" і "Дами в білому". Вони обійшлися замовнику в майже 16 мільйонів гривень.
А 9 з половиною годин зайняла на ТБ реклама з зображенням президента Віктора Ющенка. Ця реклама, за підрахунками експертів, могла обійтися майже в 28 мільйонів гривень.
Хто оплачував рекламу президента (і чи оплачував узагалі), виданню довідатися не вдалося. Улітку, коли вона вперше з'явилася, канали її розміщали як соціальну - безкоштовно.
Видання також зазначає, що, якщо підсумувати дані Kwendi і УММ, то "у принципі майже всі партії вписуються в ті суми, які вони задекларували офіційно". Виняток складають тільки блок Литвина і БЮТ.
Блок Литвина, відповідно до моніторингу, витратив на теле- і зовнішню рекламу на 4 млн, а Блок Юлії Тимошенко – на 25 млн. більше, ніж за даними ЦВК.
За словами представника Блоку Литвина Олега Зарубінського, розбіжності в цифрах можна пояснити знижками на розміщення реклами, отриманими блоком. А БЮТовець Олег Ляшко вважає підрахунки експертів заангажованими і навмисно "очорнюючими".
Як відомо, раніше голова комітету "Рівність можливостей" Олександр Чекмишев заявив, що партії витратили тільки на рекламу під виглядом редакційних сюжетів на ТБ не менше $30 млн, а шеф-редактор журналу "Телекритика" Наталія Лигачева заявила про розбіжність офіційних цифр із реальними витратами.