Українське судно затонуло, бо китайське не пропустило?

Вівторок, 25 березня 2008, 10:15

Китайські рятувальники втрачають надію на порятунок українських моряків судна "Нафтогаз-67", що затонуло в ніч із суботи на неділю поблизу Гонконга.

Як передає ICTV, пошукова операція на затонулому українському судні "Нафтогаз-67" тривала всю ніч. Рятувальники намагалися знайти зниклих безвісти українців, постраждалих через лобове зіткнення двох кораблів – безрезультатно.

Аварія сталася в суботу, а кисневі пакети дозволяють людям перебувати під водою не більше 12 годин, тож надій на порятунок моряків мало.

Не зважаючи на це, до місця трагедії Китай спрямував ще 22-х водолазів – таким чином їхня кількість збільшилась до 44-х. Вони безперервно пірнають до затонулого судна, але говорять, що майже нічого не бачать у темряві.

Раніше дно цієї протоки використовували як підводне звалище. Сильна течія завадила проникненню рятувальників на судно через люк. Водолази намагаються пробити ілюмінатори затонулого корабля, аби потрапити всередину.

Крім того, до місця аварії судна направлено найкрупніший і найпотужніший в Азії плавучий кран "Хуа Тянь Лун" вантажопідйомністю 4 тис. т – утім він прибуде лише у п`ятницю, повідомила Гуанчжоуська служба морського порятунку (південнокитайська провінція Гуандун), інформує УНІАН.

Морські служби відмовилися від подальших спроб перемістити судно на мілководді зусиллями плавучого крана. За допомогою двох тросів воно утримується від ще більшого осідання в мул. Судно залишається на глибині 37 метрів в перевернутому вигляді.

Судно знаходиться під водою вже близько 60 годин. Температура води становить 17 градусів. За оцінками місцевих медиків, в даних умовах навряд чи змогли б люди протриматися в живих більше 12 годин, тож шансів на виявлення моряків живими в можливих "повітряних кишенях" внутрішніх приміщень практично не залишилося.

Та й під час повторних простукувань корпусу судна, підводники ніякого сигналу у відповідь зсередини не почули.

Офіційно причини зіткнення поки не з'ясовані – в МЗС України однією з загальних версій називають густий туман, повідомляє "Бі-Бі-Сі".

Водночас, голова державної акціонерної компанії "Чорноморнафтогаз", якій належить український буксир, Анатолій Присяжнюк звинувачує в кораблетрощі екіпаж китайського судна, стверджуючи, що китайський сухогруз мав пропустити український.

"Капітан (українського корабля) два рази виходив на зв'язок. Так ось, за його словами, він отримав дозвіл на прохід від диспетчера. Китайське вантажне судно мало його пропустити. Як сталося, що цього не відбулося – це має з'ясувати урядова комісія, яка почала працювати", - розповів він. Водночас, Присяжнюк не надав подробиць щодо перевезень, яке здійснювало українське судно.


Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування