Перша премія "УП100. Сила жінок". Встигніть придбати квитки

Україну назвали лідером зі свинства

Вівторок, 15 липня 2008, 15:56

Частка України в забрудненні дельти Дунаю склала 23,5%, що перевищує рівень забруднення іншими країнами.

Про це заявила менеджер по зв'язках із громадськістю регіонального відділення Всесвітнього фонду природи (WWF) Катерина Куракіна, повідомляє "Інтерфакс-Україна".

Такі дані були оприлюднені за підсумками екологічної акції "Дунай, де чий подарунок, дізнайся!", організованої WWF разом з Дунайським біосферним заповідником.

Акція проводилася 22-23 червня на заповідній косі довжиною 5 км у районі "0 км" і була присвячена до Міжнародного дня Дунаю.

Згідно з даними WWF, на другому місці після України в цьому списку опинилася Румунія (23%).

Забруднення з боку Болгарії склало 4%, крім того, у водах Дунаю траплялися упаковки виробництва Австрії, Німеччини, Угорщини, Молдови, Чехії, Хорватії.

Малу кількість сміття з країн у верхів'ях Дунаю Куракіна пояснює наявністю греблі, що перегороджує Дунай на кордоні Сербії та Румунії і затримує велику частину побутових відходів.

Третина сміття (35%) не піддавалася сортуванню (пластикові пляшки без етикеток, одноразові стаканчики, траплялися навіть кросівки, лампи денного світла, іграшкові машинки, цебра і т.д.) і могла належати кожній із придунайських країн.

Близько 10,5% сміття довелися на міжнародні бренди: Nescafe (1.5%), Coca-cola (3%), Danone (2%), Bon-Aqua (4%).

З українських торговельних марок у цей список увійшли пиво "Янтар" (3.5%), "Чернігівське" (4%), горілка "Біленька" (2%), "Хортиця" (2.5%), мінеральна вода "Прозора" (4%), "Миргородська" (1%), товари "Сонячна долина" (1%). Інші виробники були представлені незначно (5.5%).

Усього під час екологічної акції було зібрано близько п'ятдесяти 160-літрових мішків різного сміття. Вагу зібраного сміття організатори не знають, тому що "не було умов для зважування". Відсотковий вклад країн і фірм-виробників визначався візуально.

Куракіна підкреслила, що мета акції - не тільки нагадати виробникам про необхідність піклуватися про відходи своєї продукції й орієнтувати своїх споживачів на правильну поведінку з тарою й обгортками від продукції, але і привернути увагу людей до проблеми забруднення Дунайської дельти і природи в цілому.

"Важливо переконати людей у тому, що чиста природа залежить від них самих, що вони своїми руками перетворюють навколишнє середовище на смітник, що потім відійде в спадщину їхнім дітям", - пояснила Куракіна.

"Якщо кожен забере із собою і викине в спеціально відведеному місці своє сміття, то разом ми зможемо впоратися з проблемою забруднення навколишнього середовища", - додала вона.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування