У Росії стався другий "Курськ"

Понеділок, 10 листопада 2008, 09:32

20 людей загинули і 21 людина отримала поранення через отруєння фреоном в результаті аварії на російському атомному підводному човні "Нерпа" в Тихому океані.

Підводний човен був на глибині, коли на його борту сталося нештатне спрацьовування системи пожежегасіння, і підводники не могли самостійно залишити задраєні і загазовані відсіки, заявив високопоставлений представник Головштабу ВМФ Росії.

"Чому не всі підводники скористалися портативними дихальними апаратами - має встановити спеціальна комісія", - сказав він.

За словами експерта, на ремені у кожного підводника знаходиться портативний дихальний апарат на випадок виникнення НП на борту човна. "Можна припустити, що підводники не помітили надходження газу, а коли відчули, було вже пізно".

За даними російських військових, на борту човна у момент аварії було 208 осіб, з яких лише 81, - військовослужбовці. У списках загиблих - 11 співробітників Амурського суднобудівельного заводу, серед них члени здавального комітету, інженер відділу ядерної безпеки, інші співробітники.

Аварія могла бути наслідком невиправдано високої автоматизації на човнах такого типу і організаційних проблем при проведенні випробувань, вважає колишній підводник, капітан першого рангу запасу, головний науковий співробітник інституту проблем морських технологій ДСВ РАН Геннадій Ілларіонов.

"Ці човни високоавтоматизовані, мають велику водотоннажність і при цьому екіпаж близько 70 осіб. На човнах військово-морських сил США такого типу екіпаж вдвічі більший. На жаль, наші конструктори в цьому випадку сподіваються на автоматику", - сказав він в інтерв'ю РІА "Новости".

Крім того, зазначив експерт, причиною загибелі людей на субмарині могла стати їх слабка професійна підготовка, оскільки на АПЧ було дуже багато цивільних осіб, повідомляє УНІАН.

Також, за словами Ілларіонова, аварія може бути ознакою системних проблем організації випробувань. "Човен під час випробувань і передачі від виробника замовнику найвразливіший. У цей час там знаходяться військові і цивільні фахівці, і таку масу народу дуже важко організовувати", - сказав експерт.

"За часів СРСР ми впродовж року здавали по три-п'ять підводних човнів, а зараз один човен за п'ять років. Люди забули про обережність і втратили спеціальні навички. На жаль, ми втратили кадри і дорогоцінний досвід в цій області", - додав він.

За словами експерта, "весь екіпаж підводного човна зобов`язаний не тільки постійно мати при собі персональний дихальний пристрій, а й уміти користуватися ним - ці дії підводники доводять до автоматизму, дихати цим апаратом можна протягом 20 хвилин".

Ілларіонов додав, що кількість людей, які перебували на підводному човні під час випробувань, означає, що на кожній системі були як військові, так і цивільні фахівці.

"Не виключаю, у когось з цивільних не було ПДП, а якщо і були, то ними не вміли користуватися", - сказав експерт. Він пояснив, що ПДП є системою замкнутого дихання, і якщо людина жодного разу не випробувала її, то в екстреному випадку не зможе нею скористатися.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування
16:36
У Херсоні росіяни обстріляли таксі: водій загинув, ще 2 людей поранено
16:15
В уряді прогнозують скорочення населення до 28,9 млн осіб у 2041 році: як цьому запобігти
16:00
Пошук мін за допомогою дронів: українські розробники випробували сенсорні технології 
15:53
Теорія – у військовому коледжі США, практика – в боях в Бахмуті. Львів, Канзас і Бахмут в житті комбрига "Холодного Яру"
15:51
Експорт кукурудзи, ріпака, соняшника та пшениці: ліцензії видаватимуться з погодженням з Польщею
15:51
"Найбільше досягнення і невдача – це НУШ": міністр Лісовий про діяльність МОН за останній рік
15:49
Дрони, боєприпаси й гранатомети: Німеччина оголосила про новий пакет допомоги для України
15:34
Синоптики попередили мешканців Київщини про неприємні сюрпризи погоди
15:33
"Укрнафта" розпочала ребрендинг мережі АЗС Glusco
15:32
Туск після переговорів зі Шмигалем: Ми близькі до вирішення проблем  
Усі новини...