Аварія на російському підвідному човні сталася "через цікавість" матроса?
Аварія на атомному підвідному човні "Нерпа", на думку слідчих, сталася з вини вахтового матроса, який "з цікавості" самовільно відкалібрував датчик температури в другому відсіку, у результаті чого спрацювала система пожежегасіння.
За інформацією джерел, близьких до слідства, отримано експертне підтвердження того, що система пожежегасіння ЧОХ на підвідному човні було запущено в дію внаслідок маніпуляцій з локальним пунктом управління другого, житлового відсіку човна.
Розшифровка інформації блоку "Ротор" (аналог авіаційних "чорних ящиків") показала, що було здійснено калібрування датчика температури повітря, що знаходиться в другому відсіку, пише "Комерсант".
В один момент температура, яку показував датчик, різко зросла, на що система пожежегасіння відповідним чином і відреагувала. Після підтвердження сигналу з локального пункту про те, що ситуація у відсіку пожежна, ЧОХ запустив фреон.
За інформацією джерела в правоохоронних органах, саме в здійсненні несанкціонованих операцій з локальним пунктом управління зізнався трюмний матрос-контрактник Дмитро Гробов, який у момент стояв на вахті.
За версією слідчих, зробив це матрос, який, до речі, служить на флоті з 2003 року, нібито з цікавості і не усвідомлюючи наслідків своїх дій.
У ході слідчого експерименту на борту "Нерпи", що знаходиться зараз біля причальної стіни заводу "Восток" у Великому Камені, матрос Гробов повторив усі свої маніпуляції з локальним пунктом управління.
Від офіційних коментарів у військово-слідчому відділі слідчого комітету при прокуратурі РФ по Тихоокеанському флоту поки утримуються.
Матроса Гробова було затримано 13 листопада, відносно нього порушено кримінальну справу за частиною "Заподіяння смерті з необережності двом і більше особам".
Колишні підводники у версії слідства про одноособову відповідальність матроса Гробова за аварію на човні, однак, сумніваються.
"Святе правило підводників: не знаєш - не чіпай. Досвідчений матрос-контрактник не міг його не знати", - вважає капітан першого рангу запасу Тарас Москаленко, що командував АПЧ 675-го проекту.
На думку ж капітана першого рангу запасу Миколи Марковцева, який служив на АПЧ проектів 675 і 667Б, можливо, що Трун виконував наказ когось з командирів.
"Малоймовірно, щоб вахтовий матрос міг діяти зовсім самостійно. Імовірно, йому дали команду провести калібрування приладів. Однак сам матрос помилився, а його дії ніхто не проконтролював", - припустив Марковцев.
Як відомо, 8 листопада на атомному підвідному човні "Нерпа" у Японському морі сталася аварія, в наслідок якої загинули 20 осіб, а ще 21 опинилися в госпіталі.