Україна втрачає позиції на Дунаї
Стрімкий розвиток портової інфраструктури Молдови і відсутність належного фінансування українських транспортних проектів призводить до того, що Україна втрачає торгові позиції на Дунаї.
Про це заявив у статті для "Дзеркала тижня" перший заступник голови комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони Сергій Гриневецький.
"Поволі, але наша країна втрачає свої позиції на Дунаї, а в перспективі і в Чорноморському регіоні. Адже зовсім недавно Україна цілком небезпідставно робила заявку на регіональне лідерство в причорномор'ї", — переконаний народний депутат.
Причину він бачить у швидкому розвитку молдовського портового комплексу Джурджулешть.
"Завдяки портовому комплексу Джурджулешти Молдова отримала вихід до моря, — констатує Гриневецький. — Спочатку було введено в експлуатацію нафтовий термінал, нещодавно відкрито перший пасажирський порт. Очікується, що найближчим часом розпочне роботу зерновий термінал".
За його словами, влада Молдови збирається й надалі швидкими темпами розвивати транспортну інфраструктуру в даному регіоні.
Водночас, за словами депутата, українські порти зазнають не тільки тиску з боку нового конкурента, але й проблем із транспортною інфраструктурою.
"Українські ж порти, крім появи нового конкурента, отримали проблему надійного транспортного сполучення. Молдова продовжує демонструвати небажання йти на поступки Україні у питанні передачі в українську власність земельної ділянки під автомобільною дорогою Одеса — Рені в районі села Паланка", — наголосив Гриневецький.
При цьому українська влада робить вкрай мало для поліпшення ситуації, переконаний депутат.