"Bild" не оприлюднює спростування Луценка

Середа, 27 травня 2009, 09:11

Видавництво Axel Springer AG відхилило вимогу про спростування частини статті в газеті "Bild", присвяченої інциденту з міністром внутрішніх справ України Юрієм Луценком в аеропорту Франкфурта.

Про це в розмові з кореспондентом "Німецької хвилі" сказав речник видавництва Тобіас Фрьоліх.

Він підтвердив, що до видавництва справді надійшов запит від адвоката Луценка з вимогою вилучити з електронної версії газети частину публікації та оприлюднити спростування частини звинувачень.

Однак, за словами Фрьоліха, видавництво Axel Springer AG, якому належить газета Bild, цю вимогу відкинуло.

За законом про друк федеральної землі Берлін, до юрисдикції якої належить це видавництво, періодичні видання можуть відхилити вимогу зацікавлених осіб або інституцій щодо оприлюднення спростування, якщо вважають, що у цих осіб немає обґрунтованого інтересу в оприлюдненні спростування.

У такому разі зацікавлена сторона звертається до суду. Палата у справах друку зазвичай виносить в таких випадках не вирок, а "розпорядження суду про забезпечення претензій сторони". Лише в наступному судовому процесі, на підставі апеляції друкованого видання щодо цього розпорядження, розглядається суть справи.

Як розповів Фрьоліх, станом на 26 травня 2009 року його видавництво не отримало навіть письмового розпорядження суду з цього приводу. У разі, якщо таке надійде, Axel Springer AG залишає за собою право на подальші юридичні кроки.

Адвокат Геннадій Левинський, якого вважають представником інтересів Олександра Луценка у позовах до газети "Bild", відмовився розкрити деталі судового рішення або прокоментувати їх, пославшись на адвокатську таємницю. Письмове розпорядження Берлінського земельного суду лежить в нього на столі, повідомив Левинський.

На запитання, чи справді він представляє інтереси Луценка в Німеччині і, якщо так, то чиї – Юрія Луценка або його сина Олександра – Левинський відповісти відмовився, пояснивши це інтересами клієнта.

Водночас, прес-секретар Берлінського земельного суду Катрін-Елена Шенберґ підтвердила, що 27 палата Берлінського земельного суду, так звана палата у справах друку, справді винесла розпорядження, яке зобов’язує інтернет-видання газети "Bild" оприлюднити спростування.

Але йдеться лише про повідомлення, які стосуються сина Юрія Луценка, Олександра. Причому лише одним рядком у повідомленні газети від 5 травня, де написано "коли його попросили подихати в трубочку, з’ясувалось, що у нього як мінімум 3 проміле алкоголю в крові", розповіла Шенберґ.

Вона зазначила, що Олександр Луценко наполягає, що перевірку на алкоголь він не проходив, і 3 проміле алкоголю в його крові бути не могло. Повідомлення про дебош в аеропорті, про бійку з поліцейськими, про недостойну поведінку і образи на адресу поліції не спростовуються, пояснила прес-секретар земельного суду Берліна.



powered by lun.ua