Партнерський збір УП. Задонать на дрони та РЕБи

Табачник вважає, що учням не потрібно розповідати про останні 10 років

Понеділок, 7 червня 2010, 14:55

Міністр освіти й науки Дмитро Табачник вважає, що підручник історії для школярів не повинен охоплювати події останніх 10 років.

Про це йдеться в його замітці про те, яким, на думку Табачника, має бути підручник історії для українських школярів. 

"Я упевнений, що в повній відповідності до європейської традиції підручник історії не повинен охоплювати події останніх як мінімум десяти років. В іншому випадку це не історія - це політика", - стверджує міністр.

Табачник зазначає, що "вивчення голих фактів, звісно, не завжди буває достатньо для школяра, який ще лише вчиться самостійно опрацьовувати й системно аналізувати інформацію, але ідеологізацією підручника ми вже захоплювалися як у радянські, так і в помаранчеві часи".

"Мабуть, нехай діти дізнаються про Голодомор, останню війну й попередні війни, про революції й повстання з документів та фактів", - пропонує він.

"Ми ж візьмемо на себе сміливість прокоментувати ці факти таким чином: голод, "організований" за злим наміром державних осіб, і голод, спровокований їхньою некомпетентністю, однаковою мірою вимагають відповідальності винних (якщо не юридичної, то історичної)", - зазначає Табачник.

"Голод, від якого люди гинуть за соціальною ознакою, не менш страшний, ніж голод, від якого люди гинуть за ознакою етнічною. Мільйон загиблих - не менш страшна цифра, ніж десять мільйонів", - підкреслює він.

Табачник також зазначає, що будь-яка війна - величезне лихо, "але оборонна війна - дія вимушена, а агресивна - довільна, і їх потрібно розрізняти, а агресор повинен нести відповідальність".

"Учні мають знати, що будь-яка революція, руйнуючи державні скріпи, випускає на волю таку руйнівну стихію ненависті усіх до усіх, що громадянські війни, які слідують за революціями, практично завжди бувають більш руйнівними за зовнішні вторгнення, що в них не буває переможців, хто б не переміг, а відновлювати державність доводиться роками й десятиріччями", - вважає міністр.

На його думку, подібний підхід до історії, серед іншого, "значно поліпшить суспільний клімат в Україні".

"Головний гуманітарний урок - не людина для держави, але держава для людини - має бути засвоєний, так само як має бути освоєний механізм історичного аналізу, який дозволяє в майбутньому, спираючись на власні знання, відрізняти зерна від полови, інформацію від маніпуляції, агітацію від пропаганди", - заявляє Табачник.

При цьому він зазначає, що концепцію нового підручника історії не може визначати особисто він, як і Міністерство освіти й науки, бо це - робота "для широкого кола експертів-політологів, учених-істориків, а також учителів середніх шкіл і викладачів університетів".

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування