На Закарпатті Партія регіонів скупила всю політичну рекламу

Середа, 12 вересня 2012, 16:10

Більшість закарпатських видань продала всі площі, відведені для політичної реклами, Партії регіонів.

Про це йдеться у листі головного редактора закарпатської газети "Народне слово" Юрія Ковача, повідомляє "Телекритика. Вибори і ЗМІ".

Раніше газета "Народне слово" відмовила у наданні рекламної площі кандидату від об’єднаної опозиції Олександру Кеменяшу, пояснивши це тим, що 20% від обсягу видання, які можуть бути відведені під рекламу, вже були продані Партії регіонів.

Суд визнав протиправними дії трьох закарпатських газет, які з аналогічних причин відмовили Кеменяшу.

"До речі, така ситуація фактично у кожному районі, де місцеві видання мають трьох співзасновників – районну раду, районну державну адміністрацію та колектив редакції, які відповідно до Статуту визначають редакційну політику, оскільки на висвітлення своєї  діяльності виділяють дотацію", - написав Ковач.

"На даний час вищим керівним органом редакції газети "Народне слово" є рада співзасновників. Дольова участь редакції у статутному фонді становить всього 33,3 відсотки", - додав він.

 Відмова одного з закарпатських видань опозиційному кандидату

Юрист спілки журналістів Тетяна Котюжинська пояснила, що вказана редакціями причина відмови у публікації реклами з правової точки зору не є аргументованою. А отже рішення суду є цілком виправданим.

"Є лише дві підстави для відмови у розміщенні політичної агітації. Перша – якщо агітація містить заклики до насильницького повалення державного ладу, друга – якщо є судове рішення щодо недостовірності інформації, яка наводиться у агітації. Інших причин для відмови не існує. Більш того, якщо видання вже розмістило агітацію одного кандидата, воно не має права відмовляти іншим кандидатам, адже має забезпечувати рівний доступ до ЗМІ всім суб’єктам виборчого процесу", - сказала вона.

Юрист наголосила, що є різниця між поняттями "політична реклама" та "агітація". І обмеження накладаються саме на обсяги реклами, а не агітації.

"Якщо говорити про телебачення, то відеонарис, відеофільм, передача, сюжет про прес-конференцію – це агітація, рекламний ролик – це реклама. Аналогічна ситуація у друкованих ЗМІ. Там є блокова реклама, а є тексти, які містять політичну агітацію. Обмежуються саме  обсяги реклами, а не агітації".

Як відомо, у партії "Удар" заявили, що по всій Україні рекламні агенції, які уклали угоди з партією на розміщення зовнішньої реклами, скаржаться на тиск місцевої влади.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування