"Шовковий шлях" поки дорожчий за російський - Пивоварський

П'ятниця, 5 лютого 2016, 12:30

Міністр інфраструктури Андрій Пивоварський заявляє, що новий "Шовковий шлях" може бути і економічно, і за часом руху вантажів не гіршим за шлях через Росію.

Про це він заявив, виступаючи в Верховній Раді під час години уряду.

"Ми завершили майже 12-місячний процес зі створення альтернативних шляхів доставки українських вантажів з Центральної Азії, з Європи, в обхід Російської Федерації. Розуміючи, що в нас є неконструктивний сусід, який у будь-який момент може перестати виконувати зобов’язання, ми вимушені були шукати альтернативи", - сказав міністр.

"Таку альтернативу до Китаю та в зворотному напрямку до Європи ми знайшли. Експериментальний потяг із порту Іллічівськ до кордону між Казахстаном та Китаєм, до станції Достик, пройшов майже без технічних проблем", - зазначив він.

За його словами, рух уповільнив людський фактор і природний – був шторм у Чорному та Каспійському морі: "Замість очікуваних 12 днів поїзд дійшов до Китайського кордону за 15 днів. Але з них 3 доби – це суто людський фактор, який ми повністю можемо прибрати, 2 доби – це афект природи, шторм".

"Пройшовши цей шлях, ми чітко розуміємо, що ми можемо, ми здатні пройти цей шлях за 10 днів. Це абсолютно можливо. Альтернативний шлях через Російську Федерацію проходить 9-10 днів. Тобто логістично час проходження "Шовкового шляху" з порту Іллічівськ через територію Грузії, Азербайджану, Казахстану до кордону з Китаєм може проходити за абсолютно той же час, що й альтернатива", - заявив Пивоварський.

"Так, є ще проблема в економіці. "Шовковий шлях" на сьогодні є трохи дорожчим за ту альтернативу, яка зараз існує", - визнав він.

"Але якщо завтра Російська Федерація заборонить транзит наших вантажів із території Білорусі і своєї території – яким чином ми будемо доставляти вантажі до Центральної Азії, до наших історичних ринків – Грузії, Азербайджану, Казахстану та інших? Наразі у нас є альтернативний шлях", - заявив міністр.

Пивоварський сказав, що "Укрзалізниці" та компанії "Ліскі" поставлено завдання створити економічні умови для того, щоб економіка "Шовкового шляху" покращилася, бо "це абсолютно можливо".

"У зворотному напрямку потяг піде до кінця лютого, він повернеться до України. Буде відпрацьовано всі логістичні "вузькі місця" - зазначив він.

"І в районі 20 лютого в Баку буде підписано фінальний протокол, який врегулює всі технічні проблеми, всі "вузькі місця" – і ми зможемо сказати, що з березня даний потяг може вийти в звичайний бізнес-режим", - повідомив міністр.

Він наголосив, що керівництво "Укрзалізниці" та компанії "Ліскі" потрібно буде займатися маркетингом і бізнесом. "Якщо не зможуть, будемо знаходити тих, хто зможе", - сказав Пивоварський.



powered by lun.ua