Олександр Банчук Центр політико-правових реформ

Уряд порушує закон про поліцію

Новий закон "Про Національну поліцію" повністю набере чинності 7 листопада. Але Кабінет Міністрів вже зараз почав системно порушувати його вимоги.

Новий закон "Про Національну поліцію" повністю набере чинності 7 листопада.

Але Кабінет міністрів вже зараз почав системно порушувати його вимоги.

Котрий тиждень підряд уряд займається створенням нових підрозділів поліції.

Реклама:

Спочатку у МВС анонсували про створення до 5 листопада кіберполіції. Ця новина стала дуже популярною у суспільстві, особливо після оголошення розміру заробітної плати поліцейської майбутньої підрозділу – біля 30 тисяч гривень.

Надалі – вирішено створити Департамент захисту економіки. Потім – Департамент протидії наркозлочинності.

Якщо дивитися на назву цих підрозділів, то вони здаються важливими і потрібними в нинішніх умовах.

Але утворення таких органів виглядає як спроба терміново працевлаштувати важливих осіб – адже кіберполіція створюється на базі існуючого управління боротьби з кіберзлочинністю, а Департамент захисту економіки – Департаменту протидії злочинності у сфері економіки.

З іншого боку, кабмін вийшов за межі своїх законних повноважень при створенні цих підрозділів. Так, у частині 3 статті 13 закону "Про національну поліцію" визначений вичерпний перелік з шести підрозділів Національної поліції, до якого входять:

– кримінальна поліція;

– патрульна поліція;

– органи досудового розслідування;

– поліція охорони;

– спеціальна поліція;

– поліція особливого призначення.

В цьому списку немає ні кіберполіції, ні Департаменту захисту економіки.

Названі структури можуть лише входити як складові елементи кримінальної поліції чи органів досудового розслідування, а не бути повністю відокремленими.

Також уряд порушив процедуру утворення цих органів. Для визначення структури поліції, а також структури територіальних органів поліції потрібні пропозиції керівника Національної поліції, 15-та стаття закону.

Без таких пропозицій керівника будь-яке рішення міністра внутрішніх справ і кабінету міністрів є нелегітимним – а, власне, сам керівник Національної поліції досі ще не призначений. Тому будь-які маніпуляції зі структурою і призначеннями є незаконними.

Складається така ситуація, коли уряд і МВС подібними політичними рішеннями хочуть поставити майбутнього керівника поліції перед фактом: нібито "будеш керувати таким органом, з такими функціями – а твоє бачення нікого не цікавить".

Очевидно, що Міністерство юстиції повинно також сказати своє слово про відповідність цих рішень положенням закону.

В іншому випадку, уряду надалі ніщо не заважатиме знову відновити діяльність ветеринарної міліції, транспортної міліції, управлінь по боротьбі з організованою злочинністю, які були ліквідовані на підставі закону від 12 лютого 2015 року, або піти на інші відверті порушення закону про Національну поліцію.

Олександр Банчук, Центр політико-правових реформ, спеціально для УП

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.
поліція
Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування