Правительство нарушает закон о полиции

2315 просмотров
Среда, 28 октября 2015, 10:04
Александр Банчук
Центр политико-правовых реформ

Новий закон "Про Національну поліцію" повністю набере чинності 7 листопада.

Але Кабінет міністрів вже зараз почав системно порушувати його вимоги.

Котрий тиждень підряд уряд займається створенням нових підрозділів поліції.

Спочатку у МВС анонсували про створення до 5 листопада кіберполіції. Ця новина стала дуже популярною у суспільстві, особливо після оголошення розміру заробітної плати поліцейської майбутньої підрозділу – біля 30 тисяч гривень.

Надалі – вирішено створити Департамент захисту економіки. Потім – Департамент протидії наркозлочинності.

Якщо дивитися на назву цих підрозділів, то вони здаються важливими і потрібними в нинішніх умовах.

Але утворення таких органів виглядає як спроба терміново працевлаштувати важливих осіб – адже кіберполіція створюється на базі існуючого управління боротьби з кіберзлочинністю, а Департамент захисту економіки – Департаменту протидії злочинності у сфері економіки.

З іншого боку, кабмін вийшов за межі своїх законних повноважень при створенні цих підрозділів. Так, у частині 3 статті 13 закону "Про національну поліцію" визначений вичерпний перелік з шести підрозділів Національної поліції, до якого входять:

– кримінальна поліція;

– патрульна поліція;

– органи досудового розслідування;

– поліція охорони;

– спеціальна поліція;

– поліція особливого призначення.

В цьому списку немає ні кіберполіції, ні Департаменту захисту економіки.

Названі структури можуть лише входити як складові елементи кримінальної поліції чи органів досудового розслідування, а не бути повністю відокремленими.

Також уряд порушив процедуру утворення цих органів. Для визначення структури поліції, а також структури територіальних органів поліції потрібні пропозиції керівника Національної поліції, 15-та стаття закону.

Без таких пропозицій керівника будь-яке рішення міністра внутрішніх справ і кабінету міністрів є нелегітимним – а, власне, сам керівник Національної поліції досі ще не призначений. Тому будь-які маніпуляції зі структурою і призначеннями є незаконними.

Складається така ситуація, коли уряд і МВС подібними політичними рішеннями хочуть поставити майбутнього керівника поліції перед фактом: нібито "будеш керувати таким органом, з такими функціями – а твоє бачення нікого не цікавить".

Очевидно, що Міністерство юстиції повинно також сказати своє слово про відповідність цих рішень положенням закону.

В іншому випадку, уряду надалі ніщо не заважатиме знову відновити діяльність ветеринарної міліції, транспортної міліції, управлінь по боротьбі з організованою злочинністю, які були ліквідовані на підставі закону від 12 лютого 2015 року, або піти на інші відверті порушення закону про Національну поліцію.

Олександр Банчук, Центр політико-правових реформ, спеціально для УП



powered by lun.ua
Капитолий. Начало реванша Трампа
Дональд Трамп не сдастся сейчас, поскольку намерен баллотироваться на следующих президентских выборах. (укр.)
Заработать на смертях: как нас лишили мировой вакцины в 5 раз дешевле
Три доллара заплатила Всемирная организация здравоохранения за вакцину, закупку которой в ручном режиме сорвал министр здравоохранения Максим Степанов. (укр.)
Настоящая цена меха норок: история одного расследователя
В конце сентября 2020 польский Сейм (нижняя палата парламента) провел историческое совещание по вопросам правовой защиты животных в Польше. (укр.)
Изменил ли Национальный банк свою политику на валютном рынке
По какому принципу НБУ будет выходить на рынок с валютными интервенциями и как будет влиять на курс. Что изменилось в новой стратегии? (укр.)
Торговый фокус с лесом: друзьям — все, а обществу — ничего?
Почему торговля необработанной древесиной происходит на закрытых "аукционах" и без конкуренции. (укр.)
Дело генерала Назарова - сигнал, который нельзя игнорировать
Дело Назарова как потенциальный прецедент для военного судопроизводства Украины и свидетельство неурегулированности ключевых вопросов военной юстиции. (укр.)
Демократия и некомпетентность
Почему Аристотель не доверял демократии как форме правления, в чем заключаются недостатки последней и что это значит для современной Украины. (укр.)