Міністерства обрали співробітників директоратів. Що далі?

П'ятниця, 01 грудня 2017, 08:00

Світ швидко змінюється. Тренди майбутнього – диджиталізація, глобалізація, роботизація – уже відбуваються, хочемо ми того чи ні. Уряди розвинених країн працюють із цими трендами. Наша державна машина давно перестала відповідати викликам сьогодення.

Шість місяців тому ми почали реформу міністерств, створивши в них простір для змін – нові директорати. Перші державні службовці вже відібрані в нові директорати міністерств, Секретаріату Кабінету міністрів, агентств.

Місія нових директоратів – забезпечити трансформацію державної машини, впроваджувати нові підходи до роботи.

Тобто здійснити перехід від "гасіння пожеж" до запровадження цілісного підходу формування урядових рішень на основі аналізу проблем, дослідження варіантів їх вирішення, консультацій зі стейкхолдерами та визначення оптимального варіанту вирішення цих проблем.

Як суспільство зможе зрозуміти, чи впорались директорати з цією місією? Чи успішна реформа?

Ключовий механізм оцінювання – виконання показників ефективності (Key Performance Indicators – КРІ) на випробувальний період, які ми рекомендуємо встановлювати для всіх співробітників нових директоратів.

Якщо керівник директорату політики не зміг налагодити роботу щодо аналізу проблем, які турбують суспільство, або ж не зміг пріоритизувати проблеми – то, з великою вірогідністю, він (вона) не виконав(ла) місію, заради якої створювався директорат політики.

Аби забезпечити новий підхід до роботи, команда реформи державного управління разом з Національним агенством з питань державної служби розробили єдині рекомендовані КРІ, які можуть використані міністерствами як приклад ключових завдань та підходів до їхнього вимірювання.

Нові підходи до роботи вимагають нового інструментарію роботи відповідно до найкращих міжнародних практик аналізу політики.

Саме тому вже 1 грудня ми запускаємо інтенсивну програму тренінгів для всіх співробітників директоратів. Програму розроблено в партнерстві з міжнародними експертами проектів ЄС Association for you та Офісом ефективного регулювання, а також Київською Школою Економіки.

Ці тренінги озброять працівників директоратів новим інструментарієм та допоможуть розвити ключові soft skills, що необхідні для роботи: навички управління змінами, координації команди, основи стратегічних комунікацій.

Але головне – тренінги дадуть можливість сформувати нові засади корпоративної культури державної служби, заснованої на орієнтації на результат, а також співпраці та командної роботи.

Реформа державного управління є концептуальним проривом для України, оскільки має забезпечити новий рівень якості урядових рішень та нову культуру державної служби. Саме від роботи нових директоратів залежатиме, чи буде забезпечено цей прорив.

Ми робимо все можливе, аби озброїти директорати інструментами, знаннями та вміннями для роботи. Давайте разом допомагати їм у цій трансформації і працювати над досягненням кінцевої мети реформи – на благо кожного громадянина.

Олександр Саєнко, міністр Кабінету міністрів, спеціально для УП

Колонка – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.
Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування

Як безболісно запровадити електронний документообіг

Надія на біопаливо. Чи буде світло і тепло взимку?

7 кроків до енергетичної незламності України

Штучний інтелект у світі мистецтва: проблема, перевага чи недолік часу? Суд снобів

Піти з Telegram (не)можливо? А як щодо переходу у WhatsApp?

Найкращий рік у кар'єрі Костюк: чого не вистачає для здобуття престижних титулів?