Ще пару тижнів тому Рональд Пофалла, який очолював відомство федеральної канцлерки Анґели Меркель у старому уряді, заявив, що в майбутньому планує більше часу приділяти приватному життю.
Але днями стало відомо, що замість цього він збирається працювати в одному з провідних німецьких концернів - Deutsche Bahn. Ймовірно, вже навесні Пофалла увійде до правління німецької залізниці, яка є акціонерним товариством приватного права, усі акції якого, однак, тримає держава.
Спеціально для нього в концерні начебто збираються створити нове управління стратегічногго планування та, що є особливо пікантним, з підтримання контактів із політиками. Багаторічна довірена особа канцлерки, що мала статус міністра, із першокласними контактами в політиці має стати головним лобістом Deutsche Bahn?
Опозиція у Бундестагу відреагувала на це обуренням, і навіть деякі політики з Соціал-демократичної партії Німеччини, нинішньої союзниці християнських демократів по уряду, висловили критику на адресу екс-міністра-перебіжчика.
Державне підприємство як запасний аеродром для екс-політиків?
А ще сумнівнішим для нього є той факт, що Пофалла збирається зберегти мандат депутата Бундестагу.
З погляду Ашоффа, тут простежується явний конфлікт інтересів. Більше того, громадського діяча непокоїть, яким чином політик хоче поєднувати дві повноцінні роботи.
"Поряд з однією повноцінною роботою в Бундестагу отримати добре оплачувану роботу в Deutsche Bahn - це ж навіть з часових міркувань неможливо", - каже Ашофф. Річна зарплатня члена правління залізничного концерну Німеччини становить від 1,3 до 1,8 мільйона євро.
Робоче місце спеціально під Пофаллу?
Якщо вже неодмінно в ту ж сферу, то лише через три роки після уходу з політики, вимагає представник Transparency International, щоб уникнути "швидкої рокировки", коли невідомо, від чийого ж імені зараз виступає людина, від імені держави чи вже підприємства.
У випадку ж з Пофаллою складається враження, що ця посада спеціально створена під екс-главу відомства канцлерки.
Шредер консультує "Газпром", екс-міністр - Daimler
Колишнього федерального канцлера Ґергарда Шредера (СДПН) критикували за те, що він вже через кілька тижнів після поразки на виборах у 2005 році обійняв посаду в правління газопроводу "Північний потік" (North Stream AG), дочірньому підприємстві російського державного концерну "Газпром".
А його однопартієць Вольфґанґ Клемент невдовзі після уходу з посади міністра економіки увійшов до наглядової ради енергетичного концерну RWE.
Ще один соціал-демократ Отто Шилі у бутність міністром внутрішніх справ активно запроваджував біометричні дані у паспортах та посвідченнях. Коли ж звільнив крісло міністра, став членом наглядової ради підприємства-виробника біометричних ознак на документах.
Окрім названих відомих політиків, "перебіжчиків" у Німеччині налічується не один десяток. Щоправда, ця практика не є нелегальною, але підозрілою, вважає автор книги про лобізм у політиці Паскаль Бойкер.
Ґерд Ашофф вважає, що зрештою отримання Пофаллою посади в правлінні залізничного концерну зашкодить і політиці, яку давно підозрюють у нечистоплотності, і самому Deutsche Bahn, адже йому закидають врахування інтересів політиків, а не пасажирів.
Ліві у Бундестагу збираються винести питання Пофалли на пленарне обговорення. Утім, достатньо прихильників таких дебатів і в інших фракціях.
Насамперед довкола питання - впродовж якого терміну політикам слід заборонити переходити до приватних підприємств? Навіть єврокомісар Ґюнтер Еттинґер сказав, що вважає за доцільне запровадити обмеження. Він нагадав, що для єврокомісарів така "фаза охолодження" становить 18 місяців.