Секретаріат Зінченка і адміністрація Медведчука – не знайдеш 10 відмінностей?

Понеділок, 14 лютого 2005, 21:11
Держсекретар Олександр Зінченко обіцяє, що його структура буде відрізнятися й від адміністрації президента Медведчука, і від відомства держсекретаря США Кондоліззи Райс. Так Зінченко намагається заспокоїти громадськість, яка не розуміє, чому нова влада діє старими методами.

Мало того, що розпорядження Ющенка про структуру секретаріату дотепер не показали народу, хоча підписано воно вже давно. Сам орган, який хочуть виростити на місці відомства Медведчука, може виявитися його рідним братом.

У понеділок Зінченко пообіцяв у Харкові, що все буде інакше – секретаріат президента буде відрізнятися від АП і не стане другим Кабміном: "Адміністрація президента була, безумовно, фантастичним витвором до цього часу. Секретаріат президента – це не другий уряд, він повинен забезпечити виконання конституційних обов'язків президента й стати мозковим центром".

За його словами, секретаріат Ющенка "буде відрізнятися багатьма рисами" від адміністрації президента Кучми. "Це я раджу зробити кожній державній установі – спочатку мозковий центр, а потім все інше", - додав Зінченко, про що повідомляє Інтерфакс-Україна.

Щирість слів держсекретаря можна перевірити двома способами. По-перше, дивитися на справи. Як буде діяти секретаріат? Тривожні дзвоники уже були – починаючи від непублікації деяких указів Ющенка, продовження практики "указів не для друку" і закінчуючи, наприклад, спробами призначити президента Національної телекомпанії без візування його кандидатури в уряді.

Однак, крім справ, є ще й слова. Надруковані. Тобто положення про секретаріат. І те, що записано там, досить, щоб політичні романтики зіпсували собі настрій на кілька місяців уперед.

"Українська правда" отримала від джерел неопублікований указ Ющенка про секретаріат. Перше, що впадає в око, коли бачиш цей документ – дата підписання. Отже, виявляється, указ датований... 27 січня й має реєстраційний номер 111/2005. Тобто, нібито Ющенко скріпив його автографом ще навіть до поїздки в Давос. Хоча насправді це відбулося через десять днів.

На сайті Верховної Ради, де вивішуються всі укази Ющенка, між документами з номерами 110/2005 й 112/2005 стоїть дірка. Це дивно, й наводить на думку про якісь маніпуляції. Про які – можна лише здогадуватися... З огляду на те, що доповненням до указу йде "Структура президента України".

Очевидно, логічно було б, щоб указ був датований датою реального підписання - тобто минулим тижнем, коли Ющенко завізував доповнення.

Але що ми знаходимо в самій структурі секретаріату? Порівняймо з тим, що було при Кучмі в адміністрації президента.

СТРУКТУРА СЕКРЕТАРІАТУ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ ВІКТОРА ЮЩЕНКА

Державний секретар України (при Кучмі – глава адміністрації президента)

Перший помічник президента України (при Кучмі – перший помічник президента України)

Перші заступники державного секретаря України (при Кучмі – перші заступники глави адміністрації президента)

Заступники державного секретаря України (при Кучмі – заступники глави адміністрації президента)

Прес-секретар президента України (при Кучмі – прес-секретар президента України)

Кабінет президента України (при Кучмі аналогу не було; кабінет президента Ющенка очолює перший помічник президента Олександр Третяков)

Головна служба внутрішньої політики (при Кучмі – головне управління з питань внутрішньої політики)

Головна служба зовнішньої політики (при Кучмі – головне управління з питань зовнішньої політики)

Головна служба економічної політики (при Кучмі – головне управління з питань економічної політики)

Головна служба соціальної політики (в адміністрації Медведчука відповідника не було)

Головна служба з питань науки та технологій (в адміністрації Медведчука відповідника не було)

Головна служба регіональної та кадрової політики (при Кучмі – головне управління організаційно-кадрової політики та взаємодії з регіонами)

Головна державно-правова служба (при Кучмі – головне державно-правове управління)

Головна служба гуманітарної політики (в адміністрації Медведчука відповідника не було)

Головна служба з питань звернень громадян та захисту прав людини (при Кучмі – головне управління з питань звернень громадян)

Головна служба адміністративно-правової політики (при Кучмі – управління з питань адміністративної реформи)

Головна служба з питань контролю за виконанням актів президента України (при Кучмі – головне контрольне управління)

Головна аналітична служба (при Кучмі – головне аналітичне управління)

Головна служба з питань забезпечення зв’язків з Верховною Радою, Кабінетом міністрів, Конституційним судом (при Кучмі – управління з питань забезпечення зв'язків з Верховною Радою, Конституційним судом і Кабінетом міністрів)

Служба державного секретаря України (при Кучмі – секретаріат адміністрації президента України)

Прес-служба президента України (при Кучмі – прес-служба президента України)

Служба інформаційної політики (при Кучмі – головне управління інформаційної політики)

Служба з питань помилування (при Кучмі – управління з питань помилування)

Служба з питань громадянства та міграції (при Кучмі – управління з питань громадянства)

Служба державних нагород та геральдики (при Кучмі – управління державних нагород та геральдики)

Група радників президента України (при Кучмі – група радників і помічників президента України)

Група наукових консультантів президента України (при Кучмі – група радників і помічників президента України)

Група стратегічного планування та розробок (при Кучмі – управління стратегічних ініціатив)

Постійний представник президента у Верховній Раді (при Кучмі – постійний представник президента України у Верховній Раді)

Постійний представник президента у Кабінеті міністрів (при Кучмі – постійний представник президента України у Кабінеті Міністрів)

Постійний представник президента у Конституційному суді (при Кучмі – постійний представник президента України у Конституційному суді)

Уповноважений президента України з питань контролю за діяльністю СБУ (при Кучмі – уповноважений президента України з питань контролю за діяльністю СБУ)

Головна державна господарська служба (при Кучмі – Державне управління справами)

Непогано як для "мозкового центру". Прочитання цієї структури справляє гнітюче враження. В якийсь момент навіть почуваєш себе обдуреним – особливо згадуючи слова Ющенка про те, що його адміністрація "повинна іменуватися як канцелярія і забезпечувати умови життєдіяльності президента".

Поки невідомо, чи будуть хоч мінімальні скорочення бюрократичного люду на Банковій – що сумнівно, бо хтось же має обслуговувати цю машину. Якщо говорити предметно – порівнюючи з тим, що було при Кучмі, то тепер в секретаріаті Ющенка немає аж п'яти органів:

- головного управління з питань судової реформи, діяльності військових формувань та правоохоронних органів,

- управління державного протоколу та церемоніалу (перейде в якусь з існуючих служб),

- управління документального забезпечення (так само)

- секретаріату Національної Ради з узгодження діяльності загальнодержавних і регіональних органів та місцевого самоврядування (неможливо прочитати навіть назву)

- і... постійного представника президента на Чорнобильській АЕС.

Зате в Ющенка тепер розділено радників і помічників на окремі групу радників і групу наукових консультантів. Також з'явилося чотири нових структури, яких не було в адміністрації Медведчука. Це головні служби з питань: а) соціальної політики, б) гуманітарної політики і в) з питань науки та технологій. Також створено г) Кабінет президента України.

До, під час, та після виборів Ющенко неодноразово обіцяв скорочення державного апарату. Він казав те, що викликало оплески: "Допоки існує кабінет, допоки існує хоча б мінімальна функція чиновника – доти існує корупція і хабарництво". Але починати треба було з того, що відбувається у себе в офісі.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування
Реклама:
Головне на Українській правді