Переділ ринку "бігмордів"

Четвер, 29 червня 2006, 22:48

В різних містах України новообрана місцева влада намагається вносити корективи в роботу ринку зовнішньої реклами.

Приміром, київський мер Леонід Черновецький заявив, що виступає за проведення аукціонів на право розміщення зовнішньої реклами.

Також про бажання реорганізувати видачу ліцензій на зовнішню рекламу заявили і харківський мер Михайло Добкін, міська влада Луганську, а також багатьох менших міст.

Директор харківської рекламної агенції Doxi Олександр Чикмарьов сподівається, що у міської влади вистачить розуму не переглядати умови роботи рекламістів.

"Я особисто знаю біля 90% зовнішньої реклами Харкова та знаю, що вона споруджена цілком законно. В свою чергу, звинувачення міського голови, що Харків перенасичений рекламою, про її низьку якість, не відповідає дійсності" – бідкається він.

Як пояснив "УП" комерційний директор KOKOS Advertising Group (Дніпропетровськ) Денис Долгих, на ринку зовнішньої реклами за останні роки відбулися дві масштабні зміни.

"Перше – відразу після президентських виборів 2004 року, коли на Східній Україні почався перерозподіл сфер впливу донецької компанії "Плазма"; а друге – після нинішніх парламентських виборів"” – зазначив він.

Втім, розповідає Долгих, зважаючи на рівень тодішнього донецького "беспрєдєлу", донецький рекламний ринок буде "розгрібатися" ще багато років.

За оцінкою Дениса Долгих, цьогорічний рекламний перерозподіл, на відміну від попереднього, не супроводжується гучними скандалами.

На його думку, Харків є винятком, де новий мер Добкін наказав рекламістам заплатити за рік наперед, а ті "збунтували" у відповідь.

"В основному, причина нових перерозподілів полягає в тому, що перед парламентськими виборами рекламні агенції поставили багато нових білбордів, досить часто без відповідних документів. А тепер, за оцінкою, місцева влада намагаються впорядкувати свій рекламний ринок", - пояснює комерційний директор.

Подібні думки виклав "УП" і медіа-координатор по зовнішній рекламі рекламної агенції Media Kit Віталій Мовчан.

"Напередодні виборів було поставлено багато білбордів без відповідного дозволу, із неповним пакетом документів, з цим і бореться влада" – стверджує він.

Так само і спеціаліст по зовнішній рекламі київської рекламної агенції "Ютіс" Ігор Лебідь вважає головні зміни на рекламному ринку бажанням місцевої влади розібратись із багаторічним рекламним хаосом.

"ЕКОНОМІЧНА ПРАВДА"

"Київський мер Леонід Чернівецький вже давно обіцяє навести лад у київських білбордах, адже багато з них досі стоять попри існуючи норми" – зазначає він.

За твердженням Ігоря Лебідя, в інших містах України відбувається подібний процес, який різниться між собою лише за результатами, зокрема, "в Києві наведення порядку досі залишається лише на словах".

Загалом, за твердженням Дениса Долгих, місцевий рекламний ринок традиційно тісно пов’язаний із місцевою владою.

"В регіонах не люблять киян ще з часів Кучми, коли за незадовільні результати на виборах робилися звільнення місцевого керівництва.

Саме тоді місцева влада звернула увагу на ефективність зовнішньої реклами, не пускаючи на свою територію київські компанії, які могли без дозволу робити політичну рекламу не тим, кому треба" – пояснює він.

"Крім того, в більшості місцевих бюджетів відведено немалі кошти на соціальну рекламу, які осідають в кишенях виключно своїх агенцій, часто - навіть без створення самої реклами, - зазначає Долгих. – Зміна владної команди в багатьох місцях спричиняє перегляд місцевого рекламного ринку".

Загалом, рекламні агенції Східної України неохоче дають коментарі. Лише неофіційним порядком вони кажуть, що таким чином міські влади (насамперед – у Харкові), говорячи про впорядкування ринку зовнішньої реклами, в першу чергу лобіюють свої рекламні компанії, "але, як завжди, довести це неможливо".

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування
Реклама:
Головне на Українській правді