Андрій Новак кандидат економічних наук, для УП

Єдиний тест на потенцію – економічний

Що ж насправді може довести бажання і вміння нової старої влади попрацювати, врешті, для людей, то це не лише економічні призначення, а економічні дії в інтересах всієї держави, а не лише своїх бізнес-груп.

Ані призначення в Адміністрації, прокуратурі, силових структурах, ані спекуляції на мовних, історичних, натівських темах, а лише економічні кроки продемонструють СПРОМОЖНІСТЬ нової старої влади.

Показна "рішучість", з якою новий президент почав видавати укази, розрахована, поки що, на те, щоб справити враження на виборців. Перейменування канцелярії глави держави та призначення її головних канцеляристів і канцеляристок, створення, один за одним, комітетів при президентові (на фоні "скорочення витрат і урізання зарплат"), указ про боротьбу з бідністю (ніби її можна побороти указом чи наказом), який дуже нагадує передвиборче "рішення" прем’єра-кандидата про кінець кризи з 1 березня…

Поки що, все дуже схоже на стиль роботи двох урядів нині обраного президента – показне "улучшеніє вашей жізні уже сегодня" за рахунок боргів, розпродажу держмайна, легких мильних кредитів та вміло підтасованих статистичних даних, за якими Україна виглядала державою найбільш динамічного розвитку в світі. Такими методами можна побороти не лише бідних, а й багатих…

Реклама:

Якщо "рішучість" зведеться лише до показухи і реваншизму (у мовних, історичних, культурних, натівських питаннях) – гріш ціна такій "команді професіоналів".

Що ж насправді може довести бажання і вміння нової старої влади попрацювати, врешті, для людей, то це не лише економічні призначення, а економічні дії в інтересах всієї держави, а не лише своїх бізнес-груп.

Тому, вважаю, оцінити потенціал "команди професіоналів" можна буде за такими трьома групами критеріїв:

Економічні призначення, які залежать від президента країни, а саме:

- голови Нацбанку замість одного з "героїв" фінансової кризи Стельмаха;

- прем’єр-міністра України – замість іншого "героя" тотальної економічної кризи Тимошенко. Кого запропонує президент – "реформатора", "консерватора" чи "вірного слугу";

- голів обласних і районних адміністрацій. За яким принципом будуть пропонуватися кандидатури: "вірних слуг" чи ефективних управлінців.

Принципи економічної політики, якими буде керуватись влада, а саме:

- методологія проведення державної економічної політики – з чого розпочне і за якими принципами нова стара влада поведе економічну політику, бо наразі "Указ про боротьбу з бідністю", з економічної точки зору, виглядає для фахівців не просто смішно, а якось насмішливо;

- бюджет-2010 – чи стане він, вчергове, "бюджетом дерибану", чи дійсно "бюджетом реформ", та чи спроможеться влада створити і прийняти прогресивні податковий та бюджетний Кодекси;

- грошово-кредитна і курсова політика – якими будуть сфери гарантованого урядом та пільгового кредитування, а також курс гривні – це особливий тест на справжність, чи буде він формуватись лише в інтересах експортерів – на девальвацію, чи в інтересах всієї економічної системи – на зміцнення;

- інвестиційна політика – чи відбудеться реальне спрощення інвестиційних умов і процедур та якими будуть сфери стимулювання інвестиційних потоків;

- розвиток Програми з організації ЄВРО-2012 – чи буде наведено лад в організаційній неорганізованості української частини Чемпіонату, а також те, чи зможе влада перетворити цей форум на потужний стимулятор виробничого, туристичного та іміджевого прогресу України.

Зовнішньоекономічні пріоритети, які обере політичне керівництво держави, а саме:

- політика щодо експортноорієнтованих галузей – чи будуть вони підтримуватись лише девальвацією гривні, на шкоду решти економіки, чи активізацією зовнішньоекономічної діяльності міністерств, української дипломатії та залученням організованої української діаспори;

- структура і обсяги імпортних закупівель – чи буде влада знижувати імпортозалежність України, диференціювати енергетичні потоки, ліквідовувати безбожне імпортозаміщення, та чи знайде розумний компроміс між імпортом та вітчизняним товаровиробництвом;

- пріоритети зовнішньоекономічної співпраці – де влада буде бачити головні перспективи зовнішньої ділової співпраці – ринки і партнери розвинутих європейського, американського, швидкозростаючих азійського, арабського регіонів чи "родних" і, водночас, вічно відсталих і бідних ринків "країн СНД" із застарілими технологіями і непрогнозованою заполітизованістю.

Отже: гривня – девальвація чи зміцнення, бюджет – дерибану чи реформ, нова пара – податковий і бюджетний Кодекси, та експортно-імпортні пріоритети покажуть реальну СПРОМОЖНІСТЬ нової старої влади.

Думаю, нам вже досить показухи, шоу та імітації турботи про народ – час не ефектності, а ефективності, при чому для нової старої влади – дуже короткий час для доведення своєї економічної, а значить і політичної, потенції.

Андрій Новак, кандидат економічних наук, для УП

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.
Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування