Ліквідувати президента, посаду

Середа, 29 лютого 2012, 14:41

Фатально не щастить нам, українцям на гетьманів, королів, отаманів... А тепер – на президентів.

Усі чотири президенти періоду відновлення Незалежності України за час своїх каденцій докладалися не до розвитку держави; кожен зробив внесок у її деградацію – демографічну, технологічну, інтелектуальну, культурну, соціальну, економічну й, навіть, іміджеву.

За наявного величезного національного ресурсу й потенціалу, при 4-ох президентах Україна безупинно скочувалась все нижче й нижче в глобальній світовій конкуренції народів.

Кожен з 4-ох президентів ставав не об'єднуючою силою для нації, а навпаки – фактором національного розбрату, непримиренності й протистояння по лінії, близькій до лінії Дніпра.

Кожні вибори президента перетворювались на внутрішню війну – політичну, історичну, культурну, світоглядну, ментальну – зіштовхуючи дві половини одного народу в принциповому, але такому непотрібному нам самопоборюванні.

Навколо кожного президента миттєво збиралась не інтелектуальна еліта нації, а зграя скажених паразитів нації, які без будь-яких гальм, чи, даруйте, совісті, займались розкраданням і нищенням національного потенціалу. І, врешті, перетворили 7-му економіку світу, за оцінкою ООН 1991 року, – на відсталий сировинно-транзитний придаток до цивілізованого розвиненого світу.

Україну за рівнем соціально-економічного розвитку вже й не порівнюють із жодною європейською країною. Наш теперішній рівень порівнянь – відсталі країни Африки, Азії, Латинської Америки...

Кожен президент, будучи формально главою виконавчої гілки влади, і маючи свою паралельну президентську вертикаль виконавчої влади на місцях, – не відповідав за її дії та результати роботи, перекладаючи всю відповідальність на уряд і його керівника.

Кожен президент, будучи главою держави, основною своєю роботою вважав пошук винних – чи то в парламенті, чи то в уряді, чи то в місцевій владі.

Уся політична діяльність в Україні зводиться не до політичної конкуренції економічних, культурних чи геополітичних ідей, а до непримиренної битви за одну посаду – президента.

Наслідками цих битв, уже більше 20 років, є втрати працездатного населення на 6,5 мільйонів чоловік, обвал національного фізичного виробництва товарів у 3,5 рази, девальвація гривні за її коротку історію в 5 разів...

Якщо ж вибори президента в Україні завжди перетворюються на загострення внутрішніх конфліктів, а самі Президенти завжди стають не креативним, а деструктивним фактором національного життя, то напрошується єдиний висновок-метод для виходу із цієї тупикової ситуації.

А саме, необхідність в Україні ліквідації фактору деградації – ліквідації інституту президентської влади.

Себто, потрібна ліквідація посади президента.

Ця критична потреба досягає свого апогею саме зараз – далі з такими президентами жити не можна!

Очевидно, складається так, що історично Україна повинна жити за чисто парламентською політичною моделлю.

Це суспільно-життєво необхідно для того, щоб ліквідувати фактор протистояння і деградації та звести політичне життя не до війни з одним переможцем і рештою принижених і підлеглих – а до вибору між багатьма політичними силами та ідеологіям, що проходять до парламенту і формують консенсус поглядів, принципів. І, відповідно, уряд згоди, який єдиний відповідальний за всю роботу виконавчої вертикалі влади, а спільно з парламентом – за всю ситуацію в країні. Уже без жодних можливостей для політичного переведення стрілок на когось від себе.

Очевидно, життєво необхідно покінчити з історичною хворобою взаємопоборного гетьманства, і повернутись до ментально-українського колективного способу прийняття рішень – толока, Віче, Рада.

Саме колективний політичний консенсус у радах усіх рівнів повинен визначати наше життя.

А не самозакохані гетьмани, королі, отамани, президенти...

Андрій Новак, голова Комітету економістів України, спеціально для УП

Колонка – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.
Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування

Коли державні банки зможуть продавати проблемні кредити без проблем?

Скільки коштує створити сучасну оперу та за рахунок чого існують незалежні театри?

Росія заплатить за війну: як США зробили важливий крок до конфіскації $300 млрд  російських активів

Чому міста не зацікавлені будувати власні електростанції на своїх територіях?

Чому росте тіньовий ринок тютюнових виробів

Як Україна допомагає удосконалювати американські стандарти тактичної медицини