Щоб суд не заважав корупції в судочинстві

Вівторок, 20 квітня 2010, 11:34

Новій владі вже заважає відповідальна позиція Верховного Суду України. Тому терміново вживаються заходи щодо "законного" обмеження повноважень цього найвищого органу судочинства в державі.

Тож маленька репліка із цього приводу.

Хочу привернути увагу до дуже важливої проблеми нашої депутатської законодавчої діяльності та відповідальності перед українськими громадянами-виборцями.

Йдеться про намагання "нової влади" позбавити Верховний Суд його конституційного статусу, як найвищого судового органу держави.

Саме ці намагання й відповідні наміри відображено в проекті закону "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу", реєстраційний № 0893.

Автори законопроекту, всупереч конституційним приписам, пропонують кардинальну зміну системи судоустрою України. Зокрема, пропонується взагалі виключити ВСУ із системи перевірки рішень спеціалізованих господарських судів і відповідного реагування.

За Конституцією Верховний суд є вищим судовим органом по відношенню до Вищого господарського та Вищого адміністративного судів України. Таким чином, він уповноважений переглядати рішення цих судів, змінювати чи скасовувати їх у разі наявності для цього необхідних підстав - незаконності, необґрунтованості тощо - для забезпечення захисту прав і законних інтересів громадян та юридичних осіб.

Натомість, указаним законопроектом, запропоновано вивести ВСУ із системи перегляду рішень спеціалізованих судів. І тоді він перестає бути судовим органом у частині здійснення господарського судочинства.

Цілком очевидно, що нинішній "новій владі" вже заважає відповідальна позиція Верховного Суду, більшість працівників і керівництво якого стоїть на принципових позиціях дотримання законності.

Саме завдяки цій принциповій позиції ВСУ вдалося припинити відверту "прихватизацію" багатьох важливих об'єктів державної власності.

Нинішня практика розгляду справ у господарських судах переконливо свідчить, що майже 30 відсотків постанов і ухвал Вищого госпсуду скасовуються Вищим судом - саме із причин незаконності й необґрунтованості цих ухвал.

Лише впродовж двох з половиною місяців цього 2010 року Верховний суд скасував 73 постанови й 19 ухвал Вищого госпсуду, прийнятих з явним порушенням юридичних норм.

Серед скасованих рішень - справа щодо протизаконної приватизації стратегічно важливого підприємства - завода "Арсенал". Останній неправомірним рішенням Вищого господарського суду був виведений із державної власності.

Серед інших рішень, прийнятих Вищим господарським судом з явним порушенням юридичних норм, Вищий Суд скасував протизаконні оборудки із земельними ділянками, що належать міноборони та державним підприємствам, оборудки з об'єктами природно-заповідного фонду тощо.

Зокрема, протизаконною постановою ВГС було виведено з державної власності 22 гектари лісу в масиві Биківня, та військове майно на десятки мільйонів гривень.

Дуже показовим є рішення Вищого госпсуду про визнання банкрутом готелю "Мир", який дає мільйонні прибутки.

Вдумайтесь, приводом для визнання банкрутом цього прибуткового готелю був борг у сумі аж півтори тисячі гривень за... заправку картриджів для принтера!

І таких випадків протизаконних рішень Вищого господарського суду, які "узаконюють" елементарний дерибан, впродовж року набираються сотні!

Не кажу вже про такі прикрі випадки, коли ВГС знову ухвалює рішення, раніше скасовані Верховним судом.

Як бачимо, дехто вже переходить від дерибану державної власності до дерибану судової системи.

Тим часом не лише в "тушкованій" коаліції, а й у рядах опозиції вже чути рішучі голоси, які вимагають зміни керівництва Верховного Суду. А отже, слідом за ЦВК, КС, ВАС і ВГС, і ВСУ також перетворити на "кишенькову" інстанцію, яка б не заважала нинішній владі.

Вважаю своїм обов'язком поінформувати Українців, що намагання проштовхнути зазначений закон, реєстраційний № 0893, чітко спрямовані на звільнення від відповідальності так званих професіоналів із питань прихватизації.

Віталій КОРЖ, народний депутат України (фракція БЮТ), спеціально для УП

Колонка – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.
Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування

Закон №10242: загроза для викривачів чи захист національної безпеки?

Від кав'ярень до заводів: скільки коштує купити бізнес в Україні

Жіноче лідерство в Україні: як війна прискорює тренди

Меркель без краплі сорому. Що розповіла канцлерка Німеччини про Путіна та свої помилки

Що буде, якщо ігнорувати правовладдя? Три приклади з досвіду України

Плани без стратегії — стійкість всупереч державі