Отримай персональний Сертифікат Клубу УП від

Чи купить Митний союз Україну?

Четвер, 06 червня 2013, 16:23

Країни - не товар, але можуть ним стати, якщо керівництво не може визначитись з своїми національними інтересами, або якщо приватні інтереси людей при владі переважають над інтересами держави.

У питанні зовнішньополітичної інтеграції українське керівництво намагається торгувати між Європейським Союзом та Митним Союзом. До певної міри такий тон дискусії задає сама Росія.

Нещодавно у Chatham House відбулась розмова за круглим столом з надзвичайним і повноважим послом та спеціальним представником з прав людини, демократії та верховенства права міністерства закордонних справ Російської Федерації Констянтином Долговим.

Я задала йому запитання: "Яким чином Росія буде просувати ідею Митного Союзу та Євразійського Союзу в країнах, де громадська думка щодо інтеграції розілена? І на яких цінностях створюється це нове інтергаційне об’єднання на пост-радянському просторі?".

У відповідь російський дипломат вийняв свій гаманець і показав мені 5-ти фунтову купюру. "На прямій економічній вигоді для країн, які колись мали спільну інфраструктуру і жили в одній країні", відповів посол.

Вся справа у економічному виграші. Звучить доволі просто, і без жодних подвійних тлумачень. Жодних вимог щодо політичних чи економічних перетворень, жодної розмови про спільні Євроазійські цінності чи демократію.

Чи зможе така російська економічна пропозиція заманити у Митний, а з часом, і в Єврозійський Союз Україну?

На мою думку ні. І тут є декілька факторів, які перешкоджають Росії та Україні домовись сьогодні.

По-перше, низький рівень довіри щодо дотримання договірних зобов’язань між країнами, в яких верховенство права носить дуже ілюзорний характер.

По-друге, тема інтреграції з Росією піднімається в контексті негативу, а не у світлі позитивної перспективи. Часто можна почути, що Росія покарає Україну, якщо вона відмовиться "інтегруватись". Серед переліку нових незручностей можуть опиниться: посилення контролю за трудовими мігрантами, зоборона на ввезення торавів, підвищення ціни на газ, введення віз для українських громадян, та інше.

По-третє, українському бізнесу непросто буде конкурувати з російським в об’єднанні, де Кремль буде встановлювати основні правила гри.

Творці Митного союзу, можливо, намаються повторити шлях ЄС від договору вугілля і сталі до повноцінного економічного та політичного союзу. Але Митний союз, який можна скоріше назвати "Договором Нафти і Газу" або позбавлений ціннісного смислу, а значить, і майбутного розвитку; або несе в собі такий прихованиі перспективи, з яким навіть сьогоднішнє керівництво України не хоче себе пов’язувати.

Тому яку б велику купюру Росія не показувала Україні, ціна питання насправді не економічна, а політична. А отже, потребує зміни політичних реалій насамперед в середині Росії.

На сьогодні такої зміни ніхто не прогнозує.

Колонка – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.
Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування

Менше паперів — більше свободи для бізнесу: основні досягнення реформи дерегуляції

Україна без імпорту електрики. Поганий сценарій

Курська операція України кидає виклик незахідному світу

"Полювання" на нафтогазовидобуток

"Купує ГУР". Чому зброя важливіша за політику під час повномасштабного вторгнення

Україна стала причиною нового геополітичного зсуву – 2