Даєш двопалатну Київраду!

497 переглядів
П'ятниця, 29 грудня 2017, 08:41
Віталій Безгін
член правління партії "ДемАльянс"

Сьогодні багато обговорюють можливі зміни у виборчій системі. Нещодавно в першому читанні був проголосований Виборчий Кодекс, що може внести суттєві зміни у принцип обрання депутатів різних рівнів. Звісно, цей дискурс не міг оминути і Київ. ДемАльянс презентує власне бачення особливостей місцевих виборів у Києві в новому законі про столицю.

ЕРУ МАЖОРИТАРКИ ЧАС ЗАКІНЧИТИ

У світовій практиці мажоритарний підхід до виборів, коли депутати обираються населенням конкретних територій і несуть відповідальність перед громадою, що їх обрала, має низку успішних прикладів. 

Але в українських корумпованих реаліях засів округів гречкою вже давно став сумною українською традицією, якої дотримується велика кількість партій. Ми виступаємо проти такої практики і підтримуємо систему з відкритими списками.

ПРАЙМЕРІЗ ЯК ОБОВ’ЯЗКОВА "СПІВБЕСІДА" КАНДИДАТІВ ІЗ НАРОДОМ 

Просто сформувати і оприлюднити списки замало для прозорої і чесної взаємодії в виборами. Громадяни, обираючи кандидатів, часто навіть нічого не знають про них. 

Щоб виключити такий сценарій, обов'язковим елементом виборчої кампанії має стати праймеріз. Спочатку партія публікує свій територіальний список, в якому не зазначені місця кандидатів. Представники з цього списку беруть участь в публічних праймеріз — вони презентують власне бачення, свої ораторські та професійні якості. Після цього виборці здійснюють попереднє голосування і, як результат,  кандидати отримують місця в списку.

ПОВЕРНЕННЯ РАЙРАД

Районні ради в столиці мають бути відновлені. Абсолютно неприпустимою практикою є управління призначенцями Банкової територіями із населенням, що приблизно дорівнює населенню цілої Ісландії — близько 300 тисяч мешканців. Призначенці не несуть жодної політичної та репутаційної відповідальності перед громадою столиці, а кияни не мають реальних механізмів впливу на міську владу.

Але без змін до законодавства навіть відновлені районні ради ризикують перетворитись на "Британських Королев", що мають більш символічне значення, аніж реальну владу.

Через це ми пропонуємо впровадити механізм "двопалатної" Київради, ½ членів якої отримають свої мандати як делегати районних рад. Таким чином між громадою, районними радами та Київрадою буде прямий зв’язок. Райони зможуть напряму, через своїх представників, впливати на місцеву політику, на розгляд рішень, що торкаються районів, на фінансові питання.

МАНІПУЛЯЦІЇ З ЯВКОЮ ТРЕБА ПОДОЛАТИ

Ще однією технологією, яку часто застосовує влада для отримання позитивного виборчого результату є робота на низьку явку. 

Коли опонентами влади є партії, орієнтовані на середній та креативний клас, більш заможних та активних громадян, влада вдасться до маніпуляцій. Наприклад, на повну використовує адміністративний ресурс. А може оголосити день виборів у святковий період, коли прихильники опонентів елементарно відсутні в столиці. Існує безліч важелів, які працюють на низьку явку. 

Проти такої схеми в проекті закону про столицю ми заклали запобіжник, який передбачає, що доля делегатів кожного району в нижній палаті Київради залежить від долі виборців, що прийшли на дільниці, а не від долі усіх зареєстрованих виборців.

Ми знаємо, що дорога до ухвалення нового закону про столицю буде довгою і важкою. Ніхто з нинішньої влади не захоче так просто віддавати громаді Києва її права.

Головне слово тут мають сказати громадяни. Якщо не встановити справедливу та прозору систему виборів до Київради, громаду Києва ніколи не почують. А обличчя, які ігнорують місцеві ініціативи та громадську думку, залишатимуться незмінними.

Член Правління партії ДемАльянс Віталій Безгін



powered by lun.ua
Кеш в умовах кризи – панацея чи непотріб
Як зберегти свої заощадження під час пандемії?
Як підвищити роль НБУ в антикризових заходах
Якою є політика регулятора в цей складний період? Про кроки назустріч банкам та реальному бізнесу, як роблять інші центральні банки, не йдеться.
Карантинні обмеження: слово за судами
Українські суди почали виносити перші рішення щодо штрафів за порушення карантинного режиму. Результати дають надію. Проте від спокуси закидати суд позовами з вимогами скасувати "карантинні" постанови Кабміну варто утриматися. (рос.)
Вірус як виклик єдності: якою буде антикризова стратегія ЄС
Національні заходи окремих країн не здатні зупинити економічну кризу, спричинену пандемією. Всі чекають узгодженого плану дій ЄС, проте його так і не вдалося затвердити.
COVID-19 і правова криза: Чи залишаться сили на боротьбу за наші права і свободи після пандемії?
Суворі заходи, до яких вдаються уряди європейських країн, щоб подолати поширення коронавірусу, змушують зрозуміти: верховенства права будуть гідні лише ті, хто за нього борються. Тим часом на тлі страху смерті боротьба поки що розгортається лише за життя і здоров'я.
Фізичне дистанціювання: як нам зрозуміти, що це працює
Ще раз про непопулярні, але ефективні рішення влади під час епідемій на прикладі "іспанського грипу" 1918-1920 років. Дослідники стверджують: що довше тривали обмеження, то вищими були економічні показники в перші роки після "іспанки".
Міністри Зеленського лишають мільйони пацієнтів без ліків
Зовсім скоро на додачу до цього в нас не буде чим лікувати мільйони пацієнтів по всій країні: дітей і дорослих з онкологією, пацієнтів із інфарктами, інсультами, туберкульозом, гепатитами, ВІЛ і рідкісними захворюваннями.