Канали демонструють позитив про владу і негатив про опозицію - експерти

3 перегляди
Вівторок, 17 серпня 2010, 09:47

Телеканали у липні демонстрували позитив про владу і негатив про будь-яку опозицію, а також ознаки координації цієї редакційної політики.

Такі результати незалежного "Моніторингу дотримання журналістських стандартів та підвищення медіаграмотності широкого кола українських громадян", проведеного ГО "Інтерньюз", сайтом "Телекритика" та Інститутом масової інформації.

Рекорд замовчувань невигідних владі подій, за їхніми даними, центральні телеканали поставили у липні з висвітлення візиту Московського патріарха Кирила й підвищення ціни на газ для населення, передає "Німецька хвиля".

За оцінками експертів, теленовини "істотно замовчували позицію Київського патріархату" та "критично необхідні експертні оцінки" й передвиборчі обіцянки влади не підвищувати комунальні тарифи.

Не висвітлювали теленовини більшості каналів і "численні протести різних груп населення проти дій влади", а також "будь-які факти, пов'язані з тиском влади на свободу слова".

Це найбільше стурбувало авторів моніторингу, оскільки "без свободи слова суспільство стає дезінформованим".

Як і раніше, в липні канали багато розповідали про численні наради, прес-конференції й окремі висловлювання президента, представників його адміністрації, урядовців і представників парламентської коаліції - а думка опозиції подавалася "рідко і не всіма каналами".

Натомість, більшість із них і далі рекламували бізнес медіа-власників.

За словами наукового директора Інституту масової інформації Вікторії Сюмар, ці тенденції не лише зберігаються донині, а й поширилися на регіональні друковані та електронні ЗМІ.

"З наближенням регіональних виборів, особливо, наш моніторинг свідчить про активізацію партії Сергія Тігіпка щодо замовних матеріалів", - сказала вона.

Винятком із загального правила, як свідчить спостереження, став лише 5-й канал. СТБ та Новий канал про суспільно важливі теми згадували епізодично.

Водночас, ICTV, "Інтер" і "Перший національний", за висновком експертів, "надзвичайно часто висвітлювали події, пов'язані з діями влади, дуже схожими сюжетами, з однаковими порушеннями стандартів, що може свідчити про координованість дій каналів на замовлення представників владних інститутів".

Підтвердженням цього висновку аналітики вважають замовчування цими трьома каналами певних тем.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"



powered by lun.ua