Euronews застерігають, що влада може використати його для пропаганди

Понеділок, 25 жовтня 2010, 16:05

Журналістська ініціатива "Стоп цензурі!" закликає керівництво каналу Euronews звернути увагу на кадрову та редакційну політику майбутнього представництва в Україні.

Про це йдеться в заяві ініціативи, поширеній у понеділок щодо створення на базі Національної телекомпанії України української версії Euronews.

"Стоп цезурі!" зазначає, що Національна телекомпанія перебуває у власності держави і "повністю контролюється адміністрацією президента та головою Служби безпеки України Валерієм Хорошковським, який також є власником найбільшої в країні телевізійної групи "Інтер".

"Після обрання Віктора Януковича на пост президента керівництво телекомпанії було змінене в обхід закону "Про телебачення і радіомовлення", який передбачає створення наглядової ради. Генеральний директор НТКУ Єгор Бенкендорф до призначення на цю посаду був продюсером групи "Інтер", а його заступник Валід Арфуш - радником правої руки президента Ганни Герман", - сказано в заяві.

Активісти "Стоп цензурі!" заявляють, що "під керівництвом цих людей Перший Національний телеканал радикально змінив редакційну політику".

"Згідно з моніторингом новин, що проводиться проектом Internews Network U-Media, новини, які раніше були безсторонніми та порівняно якісними, тепер наповнені прихованою рекламою влади. Канал є "рекордсменом" за кількістю порушень професійних стандартів", - зазначає журналістська ініціатива.

Вони нагадують слова Валіда Арфуша: "Я вважаю, що Перший Національний обов'язково повинен бути провладним... Він завжди висвітлюватиме роботу влади, доноситиме лише позитивну інформацію до глядачів... має підтримувати владу, а влада повинна знати, що Перший Національний завжди її захищає".

Рух "Стоп цензурі!" вважає: "Людину з такими поглядами недоречно призначати головою координаційної ради Euronews в Україні, позаяк немає гарантій, що українська версія Euronews не буде використана для пропаганди та прихованої реклами влади".

"Компетентність пана Арфуша у телевізійній галузі є сумнівною, позаяк до призначення заступником генерального директора НТКУ він займався організацією конкурсів краси та був видавцем бульварного журналу Paparazzi", - заявляє також "Стоп цензурі!". 

З огляду на ці факти, а також "невпинне посилення політичного тиску на медіа, здійснюваного українською владою у прагненні контролювати інформаційний простір", журналістський рух закликає керівництво Euronews:

- Поставити українським партнерам "жорсткі вимоги" щодо редакційної та кадрової політики;

- ретельно контролювати процес створення та подальшу роботу українського представництва;

- відхилити кандидатуру Арфуша та вимагати призначення на керівні посади українського Euronews "фахових і незаангажованих людей, відібраних шляхом відкритого та прозорого конкурсу".



powered by lun.ua