В УНІАН розповіли про нові факти цензури: "джинса" про Симоненка і Третьякова, "табу" на Ар’єва

80 переглядів
Середа, 31 жовтня 2012, 16:00

Колектив сайту УНІАН оприлюднив нові факти цензури, до якої вдавалося керівництво ресурсу протягом тривалого періоду.

Про це йдеться у відкритому листі шістьох редакторів сайту агентства до гендиректора УНІАН Вадима Осадчого.

За їхніми словами, керівництво наклало "табу" не лише на погані новини про президента Віктора Януковича, а й лідера комуністів Петра Симоненка, а також наказало посилено висвітлювати виборчу кампанію Олександра Третьякова.

Зокрема, редактори стверджують, що отримували від керівника департаменту Інтернет-проектів Миколи Кондратенка листи, де він дає прямі вказівки "отслеживать активность КПУ и вождя пролетариата и обращать пристальное внимание на их новости".

Як приклад вони наводять випадки зняття новин про "вождя пролетарів", де він постає у невигідному світлі, зокрема, новини під заголовком: "Симоненка закидали яйцями і гнилими фруктами".

"Хочемо нагадати вам про те, що це не єдина інформація, знята з сайту з розпорядження Миколи Кондратенка за узгодження з вами", - пишуть редактори УНІАН Осадчому.

Вони наводять список новин, які були зняті зі стрічки у серпні – вересні:

- 13.08 "Опозиція заявляє про появу фальшивого інтерв'ю Турчинова";

- 22.08 "Симоненка закидали яйцями та гнилими фруктами";

- 24.08 "Із журналісткою, яка таємно проникла в Межигір'я, раптом увірвався зв'язок";

- 02.09 "ЗМІ: інтереси ПР в окружкомах представлятимуть 13 з 18 членів";

- 29.09 "У Донецьку металурги чекали Януковича годину - зустріч тривала 5 хвилин". ("Ця новина особливо розсердила вас, пане Осадчий")

- 03.10 "Регіонал подав до суду на журналіста через пост у мережі".

Крім того, за словами редакторів, "табу" було накладене на прізвища Донія, Ар’єва, Бригинця.

"Нам також було заборонено висвітлювати на сайті події на Всесвітньому газетному конгресі, коли побили наших колег з Української правди. Редактор Жаловага намагалася особисто порозумітися з вами, але реакція була очікувана: на висвітлення журналістського протесту на сайті ви особисто наклали табу", - йдеться у листі.

Натомість, зазначають редактори, вони змушені були розмістити на сайті лише за жовтень 37 коментарів Третьякова.

"У нас є підозра, що "жертовним бараном" у цій історії ви зробите Миколу Кондратенка, якого поставили на сайт "смотрящим". Людину, яка вдається до визначень "этот гребаный УНИАН", нам наче й не шкода, але мусимо засвідчити, що всі його розпорядження видавалися після узгодження з вами. Тому робити з нього стрілочника ми б вам не радили – занадто вже все очевидно…", - заявили редактори.

Вони також додали, що результатом реформ Осадчого стало різке падіння відвідування сайту - у рейтингу bigmir УНІАН спустився з 2-3 місць на 7-8.

"Завойовувати авторитет авторитетному агентству, яке за 20 років свого існування без вас здобуло собі серйозну репутацію, широке стабільне коло читачів і авторів, річ, можливо, і благородна, але саме з ваших вуст цей намір звучить цинічно і абсурдно", - написали редактори.

Лист підписали старший випусковий редактор Любов Жаловага, редактори Олександр Волинський, Валентина Романенко, Роман Романюк, Наталя Овдієнко, більд-редактор Наталя Негрей.

Як відомо, п'ятеро редакторів сайту УНІАН заявили про цензуру з боку Осадчого. Приводом до цього стало те, що гендиректор оштрафував двох редакторів сайту на 200 гривень кожну за оприлюнення на сайті новини під заголовком "На Банковій - пікет: Януковичу принесли черевик з ялинкою". Штрафам, за словами співробітників, передувало розпорядження зняти новину із сайту.

Пізніше Осадчий заперечив звинувачення співробітників агентства у цензурі, втім, не прокоментувавши їх по суті.

Українська правда

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"



powered by lun.ua