Легендарна кримськотатарська газета - на межі закриття. Королевська блокує гроші

14 переглядів
Неділя, 30 червня 2013, 11:42

Кримсько-татарська газета "Къырым" - на межі закриття у зв'язку з недофінансуванням.

Про це у своєму Facebook написав президент Світового конгресу кримських татар, колишній депутат і екс-заступник голови Верховної Ради Криму Рефат Чубаров.

За його даними, з нового року газета "Къырым", яка фінансується з Державного бюджету, практично не отримала жодної копійки.

"Пишу "практично", бо навіть 74 тисячі гривень з 319, передбачених у 2013 році, що надійшли наприкінці травня 2013, ніяк не пропускаються через казначейство... Відповідно, не сплачені борги, журналісти - без зарплати, газета ж під загрозою закриття", - написав Чубаров.

Він зазначив, що в цій ситуації головний редактор газети Бекір Мамутов звернувся за сприянням до розпорядника цих коштів - міністра соціальної політики Наталії Королевської, однак та перенаправила звернення до Рескомінформації АРК.

У відповіді Рескомінформації АРК за підписом заступника голови Емірова було сказано, що, згідно з реєстраційними даними, газета "Къырым" заснована трудовим колективом редакції газети, "відповідно, редакція газети повинна перебувати на самоокупності".

"Для розгляду звернення по суті необхідно представити інформацію в термін до 08.05.2013 р. про джерела фінансування газети", - йдеться у відповіді Емірова.

Чубаров висловив обурення такою відповіддю, зазначивши, що у Емірова "не вистачило сміливості вказати міністру соцполітики на те, що порятунок газети "Къырым" знаходиться в її, міністра, руках, достатньо лише Мінсоцполітики виконати відповідну статтю Держбюджету України в частині фінансування кримськотатарської газети "Къырым".

"Здавалося б, Айдер Емірів далеко не новачок у видавничій справі, при цьому, якщо вірити його запевненням на різних журналістських семінарах і круглих столах, усвідомлює необхідність фінансування державою етнічних ЗМІ, які в силу об'єктивних причин не можуть бути самодостатніми у фінансовому плані..." , - написав Чубаров.

"...Те, що чиновник Рескомінформації АРК, який підписав "пустушку" на адресу головного редактора газети "Къырым", досі сам не знає "про джерела фінансування газети говорить багато про що... ", - додав він.

Як відомо, "Къырым" - перше державне видання кримськотатарською мовою після повернення кримських татар із заслання. Видається з липня 1989 року.

Спочатку газета виходила за рахунок бюджету Кримської області, а з 2004 року - коштами державних дотацій, виделяямих Державним комітетом національностей і релігії.

Газета виходила накладом 4 тис. примірників двічі на тиждень до травня 2011, коли на два місяці припинила існування. Це сталося через ліквідацію ДКНР, чиї дотації перекривали 70-75% від усіх витрат на видання газети (решту перекривали доходи від продажу). У липні 2011 року видавництво газети вдалося відновити.

Українська правда

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"



powered by lun.ua