Amnesty International: Закриття кримськотатарських ЗМІ – наступ на свободу слова

Вівторок, 31 березня 2015, 11:20

У правозахисній організації Amnesty International називають наступом на свободу слова закриття кримськотатарських ЗМІ у Криму з 1 квітня.

Про це йдеться у прес-релізі, поширеному організацією.

"З настанням опівночі всі, окрім одного, кримськотатарські медіа-ресурси, які зазнали нападів з моменту російської анексії, будуть вимушені замовчати", - сказав заступник директора програми Amnesty International по Європі та Центральній Азії Денис Кривошеєв.

"Цей кричущий наступ на свободу слова, представлений у вигляді адміністративної процедури, є грубою спробою придушити незалежні засоби масової інформації, змусити мовчати інакомислячих і залякати кримськотатарську громаду", - додав він.

Усі ЗМІ у Криму були зобов’язані перереєструватися відповідно до російського законодавства в квітні 2014 року. Проте тим медіа-ресурсам, які мовлять кримськотатарською мовою, неодноразово і безпідставно відмовляли в реєстрації. А багато російськомовних ЗМІ отримали ліцензії незабаром після подачі документів.

Досі успішно перереєстрували тільки один кримськотатарський засіб масової інформації – газету Єні-Дунья. Всім іншим реєструвальний орган відмовив у реєстрації або затягнув процес, використовуючи формальності та наявність невказаних "невідповідностей".

Загальновизнаному кримськотатарському інформаційному агентству QHA двічі відмовили у перереєстрації.

Починаючи з жовтня 2014 року безпідставні відмови на три заявки отримав і телеканал ATR, що мовить кримськотатарською мовою. Відповіді на четверту заявку адміністрація телеканалу не отримала.

Заступник директора з інформаційної політики ATR Ліля Буджурова сказала Amnesty International, що канал зупинить мовлення о 00:01 1 квітня, якщо не отримає ліцензію.

"Нас будуть переслідувати відповідно до законодавства Російської Федерації. Це передбачає серйозні наслідки, включаючи високі штрафи в розмірі до півмільярда рублів (близько $ 90 000), конфіскацію обладнання і кримінальні звинувачення проти керівництва", - заявила Буджурова.

Не задовольнили заявки на перереєстрацію іншим кримськотатарським ЗМІ, включаючи радіостанцію "Майдан", веб-сайт 15minut.org, газету "Авдет" та журнал "Йилдиз" – і їм доведеться закритися по завершенні кінцевого терміну опівночі.

Відмовили у перереєстрації навіть дитячим розважальним ЗМІ - журналу "Арманчыкъ" і популярному дитячому телеканалу "Lale".

"Закриття дитячих телеканалів звучить як жорстокий першоквітневий жарт, але тут, звісно, не до сміху", - сказав Денис Кривошеєв.

"Ці закриття ознаменували останню стадію в триваючому наступі на права людини у Криму, включаючи свободу вираження думок, тяжкість якого відчуває на собі пригноблена кримськотатарська меншина", - додав він

Раніше принаймні 5 радіостанцій позбавили частот у найбільших містах Криму через адміністративну процедуру, ініційовану федеральною владою Росії в 2014 році.



powered by lun.ua
Підпишіться на наші повідомлення!