Водителя из кортежа Януковича спасла вдова погибшего таксиста

Четверг, 21 октября 2010, 14:00

Суд поставив крапку в справі про дорожньо-транспортну пригоду за участі кортежу президента Януковича.

21 квітня президентська автоколона прямувала до Борисполя, звідки глава держави мав вилетіти до Харкова для підписання угоди з російським колегою Дмитром Медведєвим про перебування Чорноморського флоту до 2042 року.

Автомобіль "швидкої" через меншу потужність двигуна відстав від кортежу та, намагаючись наздогнати кавалькаду, зіштовхнувся з автомобілем таксі, водій якого помер на місці, а пасажири потрапили до реанімації.

І от зараз за рішенням Дарницького райсуду Києва, весь тягар відповідальності було покладено на водія клінічної лікарні Державного управління справами Миколу Демиденка.

Він отримав умовно п'ять років позбавлення волі. Також Демиденко не має права керувати транспортними засобами впродовж трьох років.

Якщо ж за цей час водій не вчинить жодного злочину, покарання буде зняте. Окрім того, за проведення експертиз у ході слідства він має сплатити 4 774 гривень.

Цікаво, що на останньому засіданні суддя Дарницького райсуду Тамара Трусова оголосила: відповідно до 2-ї частини статті 286 Кримінального кодексу підсудний має "сісти" на п'ять років. Вона тут же запитала думку вдови загиблого таксиста. Та попросила не застосовувати таке покарання до водія "швидкої".

- Щодо міри покарання, я не можу бути компетентною. Але я не хочу, щоб він сидів у тюрмі, - наголосила жінка.

Її заява стала вагомим фактором для того, щоб п'ять років тюрми замінили на умовне покарання. Серед іншого, на рішення судді вплинула бездоганна репутація підсудного та його щире каяття.

 
Як виявилось, Микола Демиденко має водійський стаж 36 років, і за цей час жодного разу не потрапив у ДТП. За даними джерел "Української правди", він залишився працювати на автобазі Державного управління справами - втім, уже не водієм, а слюсарем.

"Швидка" завжди їздила останньою?

Одразу після аварії Міністерство внутрішніх справ вперто заперечувало причетність "швидкої" до президента. За кілька годин після ДТП глава прес-служби МВС Дмитро Андрєєв та заступник начальника ДАІ Володимир Резніков заявляли, що автомобіль "не має жодного відношення до кортежу".

Але під час судового розслідування вже ні в кого не викликало сумнівів, що "швидка" їздила саме за Януковичем.

Слідство розкрило не лише подробиці аварії, але й кілька показових фактів щодо обслуговування глави держави. За свідченнями водія, в процесі руху кортежу "швидка" відстала від основної колони приблизно на 300 метрів.

- Це відбулось із технічних причин, бо наш автомобіль не міг рухатись достатньо швидко, - зізнався Демиденко.

За твердженням засудженого, "швидка допомога" Volkswagen Transporter рухалась зі швидкістю близько 150-160 кілометрів на годину, тоді як кортеж - 200 кілометрів на годину. Такий режим обумовлений посадовою інструкцією, згідно з якою кортеж повинен мчати не повільніше 130 км/годину.

 
Офіційно замикати кортеж має машина ДАІ з зеленими проблисковими маячками. Втім, охорона президента ввела свої правила, і останньою стала їздити "швидка".

- Оскільки "швидка" не може їхати з такою швидкістю, як інші машини в кортежі, нас ставили останніми. Якби після нас їхала машина ДАІ, вийшло б, що колона не прикрита ззаду. Ми б розтягували колону, - пояснив логіку охорони Микола Демиденко.

Водій також пояснив, що працює на державній автобазі вже 15 років, і "швидка" їздила за іншими машинами з кортежу "весь час, при всіх президентах". Щоб дорогу для медиків залишали відкритою, охорона президента передавала інформацію про рух кортежу на всі пости ДАІ. Чому такого не сталось 21 квітня, пан Демиденко пояснити не зміг.

- Мабуть, відбувся якийсь збій, - сказав він.

Також водій розповів, що раніше кортеж завжди проїздив на знак регулювальника "Увага", який подається як піднята вгору рука інспектора ДАІ. Тому, побачивши цей звичний жест на Харківській площі, він не зупинився, а впевнено продовжив рухатись.

- Регулювальник стояв з піднятою вгору рукою, правим боком до мене і спиною до автомобілів, які виїжджали з Харківського шосе. Оскільки за специфікою роботи ми під час руху кортежу проїжджаємо майже всі перехрестя у місті на цей знак регулювальника, тому це мене і спантеличило, - засвідчив водій.

 
За словами Миколи Демиденка, регулювальника він побачив приблизно за 100 метрів, коли той вже підняв жезл догори. Попереднього сигналу, яким дозволявся рух для машин з боку Харківського шосе, водій не помітив. Також він не побачив кількох машин, які встигли проїхати через перехрестя.

Гальмувати "швидка" почала приблизно за 10 метрів від місця аварії, після чого водій почув звук удару. За свідченнями свідків, перед зіткненням з ВАЗ-21104 він встиг зачепити "Газель". Втім, одразу після аварії ця машина зникла з місця пригоди.

- Я практично не бачив автомобіля таксі через "Газель", яка стояла ближче. Коли я порівнявся з "Газеллю", то відчув удар, і спрацювали подушки безпеки в машині. Я практично нічого не відчув, і тільки тиснув на педаль, - розповів пан Демиденко.

На думку водія "швидкої", він не бачив інших машин ще й тому, що на відбійнику на Харківській площі була натягнута сітка. Так само він впевнений, що таксист із ВАЗ-21104 не міг бачити його, адже ближче до "швидкої" знаходилась "Газель".

Окрім того, виявилось, що лікарі з президентської "швидкої" не надали першу допомогу постраждалим із таксі тому, що ... і самі були травмовані. Важких ушкоджень не було ні в кого, і всі лікарі могли самі пересуватись. Втім, з місця пригоди їх одразу забрала інша "швидка", а потім кілька днів вони провели на лікарняному.

Демиденко пояснив, що лікарі були не в медичних костюмах, а в чорному одязі, бо це також передбачено службовою інструкцією. У той же час, він відкинув твердження про те, що в машині під виглядом медиків могли сидіти працівники Служби безпеки. "Я знаю їх як лікарів", - сказав він, зазначаючи, що в машині також було медичне устаткування.

Суд визнав помилку ДАІ

Раніше ЗМІ повідомляли, що після аварії люди президента компенсували дружині загиблого таксиста частину кредиту за квартиру - з $22 тисяч покрили $20 тисяч.

Але назвати, з чиєї кишені розрахувалися за смертельну помилку підлеглих президента, на Банковій повідомити відмовились.

"Державним управлінням справ не здійснювалась виплата компенсації дружині таксиста Олексія Чижикова", - йдеться у відповіді адміністрації на запит "Української правди".

 
Після суду родичі загиблого таксиста Олексія Чижикова розповіли, що не знають, звідки взялись гроші, але зазначили, що виплатами займався... заступник керівника Державного управління справами Олексій Панько.

- Мені принесли гроші, віддали. Чи це була якась фізична особа - я не знаю. Але виплата відбувалась через Панька, - підтвердила вдова Алевтіна Чижикова.

За її словами, в адміністрації знали повну суму кредиту. Чому його не погасили повністю, жінці так і не відповіли.

 
Окрім того, після винесення вироку з'ясувалась ще одна цікава деталь, яку не було оголошено на жодному з попередніх засідань.

Як виявилось, суд визнав провину ДАІ та Управління державної охорони в тому, що сталося.

"У даній кримінальній справі винесена окрема постанова з приводу порушень, які були допущені органами ДАІ та УДО", - сказала суддя Тамара Трусова.

Батько загиблого таксиста Петро Чижиков вже неодноразово заявляв, що винним в аварії він вважає не водія "швидкої", а начальника руху та начальника охорони.

"Взагалі, останньою мала їхати машина ДАІ з зеленими маячками. Або ж мали передати всім постам ДАІ, що за кортежем слідує "швидка", - поділився він своїми спостереженнями.

Тож ця постанова суду з приводу порушень, які були допущені органами ДАІ та УДО, певною мірою задовольняє твердження постраждалих про те, що Микола Демиденко не повинен бути цапом-відбувайлом.

Утім, досить вірогідно, що працівникам Державтоінспекції лише винесуть догану за порушення на робочому місці. Тоді як таксисту це коштувало життя, а водій "швидкої" ледь не отримав п'ять років тюрми.

Реклама:
Уважаемые читатели, просим соблюдать Правила комментирования
Главное на Украинской правде