Поле пьяной битвы

84 просмотра
Пятница, 18 января 2013, 10:10
Виктор Козориз
журналист, председатель Общественного союза защиты пешеходов "За безопасность пешеходов!", Харьков

Ситуація на українських дорогах все більше нагадує поле битви. Тільки за перші півмісяця нового в Україні сталося більше тисячі дорожньо-транспортних пригод, в яких загинуло більше сотні осіб і більше тисячі були травмовані.

У цьому відношенні рекордним став перший день нового 2013 року, коли внаслідок ДТП в Україні загинуло 13 людей і 81 особа була травмована.

Можна безпомилково стверджувати, що в більшості випадків головною причиною скоєння ДТП став "святковий" настрій водіїв, які перебували за кермом у нетверезому стані. І це вже не виключення з правил, а сумна тенденція, яка наростає з кожним роком.

За даними Центру безпеки дорожнього руху та автоматизованих систем МВС, протягом минулого 2012 року через порушення Правил дорожнього руху водіями автомотранспорту, які перебували за кермом у нетверезому стані, в Україні сталося 6 755 ДТП, що майже на 10% більше, ніж у попередньому 2011-му році.

Зросла і кількість жертв таких ДТП: 255 загиблих (+4 особи) і 2760 травмованих (+207 осіб).

Всього ж з вини нетверезих учасників дорожнього руху на українських дорогах сталося майже 15 тисяч ДТП, внаслідок яких загинуло 727 людей і більше 7000 були травмовані.

За цими показниками, як і раніше, лідирує столична область, а також Донецька, Дніпропетровська, Харківська, Одеська.

А загалом, кількість ДТП, скоєних з вини нетверезих учасників дорожнього руху, зросла у 22 з 26 регіонах України, включаючи місто Київ. І це вже проблема, пов’язана не тільки з безпекою дорожнього руху, а й з аспектами національної безпеки.

Бо якщо на дорогах з п’яними водіями держава ще намагається якось боротися – через алкотестери, великі штрафи, профілактичну роботу, то з п’янством і алкоголізмом як суспільним явищем практично ніхто не бореться. А масштаби цього явища просто вражаючі.

За даними громадського руху "Твереза Україна", рівень споживання алкоголю в Україні є одним із найвищих у світі і становить близько 20 літрів абсолютного спирту на душу населення за рік,при цьому офіційна статистика повідомляє про 12-13 літрів.

Крім того, наше законодавство не визнає алкогольним напоєм пиво, тим самим позбавляючи населення країни захисту від алкологізації. Як наслідок, щороку від споживання алкогольних напоїв, в тому числі неякісних, в Україні гине більше 40 тисяч осіб.

Але одна справа, коли людина п’є сама або в компанії і тихо помирає десь під парканом, а інша, коли в п’яному чаду сідає за кермо і вбиває невинних людей та навіть ненароджених дітей.

Одна з таких ДТП нещодавно сталася на Запоріжжі, коли п’яний майор міліції на "Лексусі" розчавив старенький автомобіль "Запорожець" з вагітною пасажиркою…

Як показує практика, таких водіїв не зупиняють ні громадський осуд, ні високі штрафи, ні перспектива опинитися за ґратами. Може тому, що в свідомості значної частини членів нашого суспільства міцно вкоренилася думка про те, що і від штрафів, і від судів в нашій державі можна легко відкупитися хабарами, а громадський осуд їх ніколи й не лякав.

Тому щодня на наших дорогах з’являються сотні, якщо не тисячі, п’яних водіїв, які несуть загрозу і для себе, і для оточуючих. І практично щодня з’являються повідомлення про криваві ДТП, скоєні за участю таких водіїв.

Дуже часто водії нарікають на те, що на дорозі під різними приводами їх зупиняють інспектори ДАІ і просять пройти тест на тверезість. Багатьох це ображає. А мене ображає, коли я не можу спокійно перейти дорогу навіть на пішохідному переході, бо не знаю чи пропустить мене черговий водій і в якому стані він перебуває за кермом.

Тільки у Харківській області протягом минулого року за керування транспортними засобами в нетверезому стані працівниками ДАІ було складено 7597 адмінпротоколів. А скільки не складено? Скільком п’яним водіям вдалося відкупитися від міліціонерів, чи просто не попастися їм на очі?

Ні, одними штрафами, навіть захмарними, цю проблему не вирішити. Бо завжди знаходитимуться ті, хто ігноруватиме ці штрафи і зневажатиме Правила дорожнього руху, хто шукатиме шляхи для уникнення відповідальності.

Отже, таких горе-водіїв при першому ж доведеному випадку керування транспортним засобами у нетверезому стані треба безкомпромісно позбавляти водійських прав і "давай, до свидания". А далі − антиалкогольні курси з демонстрацією фото із найстрашніших аварій, що сталися за участю п’яних водіїв, та повторна здача екзаменів на право водіння.

Також має бути посилена відповідальність за появу у нетверезому стані на дорозі пішоходів та велосипедистів, які вже звикли до безкарності. А по великому рахунку держава має боротися не тільки з учасниками дорожнього руху, що дозволяють собі випити зайвого, а розробити програму широкої антиалкогольної профілактики для всього суспільства.

Інакше на цьому полі п’яної битви з’являтимуться все новій й нові жертви, яких ми не встигатимемо оплакувати.

Віктор Козоріз, журналіст, голова Громадської спілки захисту пішоходів "За безпеку пішоходів!", Харків


Реклама:
Уважаемые читатели, просим соблюдать Правила комментирования
Реклама:
Информационная изоляция Донбасса или Еще один "грех" Facebook
Почему невозможно таргетировать рекламу в соцсетях по всей Украине (укр.).
̶Н̶е̶ для прессы. Почему Раде следует восстановить прозрачность
Как Банковая планирует дальше блокировать назначение Клименко руководителем САП
Руководство страны может попытаться использовать ручную комиссию сейчас, затянув назначение Клименко на несколько месяцев и переиграть уже даже утвержденные результаты (укр.).
Кредиты и ипотека во время войны
Как государство поддерживает тех, у кого есть кредиты в банках и что делать, чтобы не допустить массового банкротства после войны? (укр.)
Зеленое восстановление транспорта: удобно для людей
Какие принципы следует учесть при восстановлении городов, чтобы улучшить систему общественного транспорта? (укр.)
Запустите малую приватизацию в условиях войны. Что для этого нужно?
Зачем возобновлять процесс приватизации во время войны? (укр.)
Оккупанты воруют украинское зерно: поименный список мародеров
Кто помогает вывозить и какие компании покупают у россиян украденное украинское зерно? (укр.)