Почему украинский министр не защищает украинцев?

588 просмотров
Понедельник, 20 июля 2015, 13:29
Олесь ГородецкийOles Horodetskyy
глава Христианского общества украинцев в Италии

Днями Міністерство інфраструктури з легкістю "здало" законні інтереси сотень тисяч українців в Італії і, по суті, дозволило їм здирати величезні штрафи з українських водіїв.

На початку липня у Римі відбулося засідання змішаної українсько-італійської комісії з питань міжнародних автомобільних перевезень. Комісія є єдиним уповноваженим органом для вирішення транспортних проблем між двома країнами.

Згідно статті 28 відповідної двосторонньої Угоди, комісія серед іншого:

3) визначає за взаємним погодженням кількість дозволів на вантажні перевезення, передбачені статтею 13, або звільнення від дозволів перевезень в двосторонньому та транзитному сполученні.

Тому на засідання цієї комісії покладали великі надії українці в Італії, а особливо більше тисячі вітчизняних перевізників, які щотижня везуть передачі родинам в Україні.

Мінінфраструктури було чудово поінформоване про те, що вже більше трьох років італійська поліція штрафує водіїв українських бусиків на 4130 євро і арештовує/конфісковує самі фургони. Підстава – відсутність міжнародних транспортних ліцензій для вантажних перевезень для третіх осіб.

Сотні українських перевізників сплатили ці драконівські штрафи, наповнивши італійську казну на мільйони євро.

Власне, про це говорили і писали українські медіа – "Українська правда", Радіо "Свобода", "Німецька Хвиля", телевізійники зняли не один сюжет….

Щоб було зрозуміло, причиною цих штрафів є не "незаконна" діяльність українців, а відсутність в двосторонній угоді звільнення від ліцензій бусиків. Так, як це передбачено європейськими та світовими стандартами.

Адже, у всіх міжнародних нормативних актах транспортні засоби масою до 3,5 тон звільнені від будь-яких дозволів та ліцензій.

Наприклад, Угода Європейської Конференції Міністрів Транспорту – ЄКМТ, підписантом якої є і Україна, передбачає таке звільнення у 2 статті транспортних правил.

Така ж норма передбачена пунктом 5с, частини 1 Регламенту ЄС № 1072/09, прийнятого Європарламентом 21 жовтня 2009 року. Це положення є також у двосторонніх транспортних угодах між Україною та Німеччиною, Іспанією, Францією.

Тобто, звільнення транспортних засобів загальною масою до 3,5 тон від будь-яких ліцензій є загальносвітовою практикою. Так чому ж Італія штрафує наших громадян?

Тому що у тексті двосторонньої угоди між Україною та Італією цього положення немає, а на застосування цієї норми ЄКМТ на території Італії країна наклала "застереження".

Звичайно, Італія не має жодного інтересу щось міняти – за такого нормативного вакууму навіть звичайну автівку з українськими номерами, в багажнику якої знайдуть дві посилки з подарунками для рідні, можна оштрафувати на 4130 євро як "незаконне вантажне перевезення".

Тож до італійської казни щодня надходять великі суми.

Втім, італійська сторона запевняє – якщо українське міністерство визначить це питання пріоритетним і поставить його під час засідання змішаної комісії, то Комісія буде його вирішувати. Але…

Як зазначено у прес-релізі нашого Міністерства: "У ході засідання сторони обговорили низку чутливих для перевізників питань, зокрема, переглянули існуючі регулярні пасажирські маршрути між Україною та Італією та узгодили квоту дозволів на здійснення міжнародних вантажних перевезень у 2016".

Отже "чутливим" для нашого Міністерства є обмежена квота італійських дозволів для великих перевізників, транспортних компаній. І це зрозуміло. Транспортні компанії їх потребують… До речі, така транспортна ліцензія коштує 5 євро 16 центів. Цікаво, чи багато наших підприємців їх отримало за таку суму? Маю підстави сумніватися.

Відкриття трьох нових пасажирських маршрутів є теж позитивом, в першу чергу, для їх трьох власників. А що ж каже прес-реліз про проблему тисячі власників бусів і десятків тисяч людей, що користуються їхніми послугами?

Чи вказало наше рідне "прогресивне" і "постмайданне" "демократичне" міністерство італійцям на необхідність приведення двосторонньої угоди до міжнародних норм та до потреб сотень тисяч українців в Італії?

А дзуськи! Міністерство пообіцяло допомагати італійцям боротися з бусиками.

"Делегації дійшли згоди у необхідності термінових конкретних зусиль обох країн, націлених на недопущення незаконних дій перевізників"! Ось так, дорогі українці!

Колись на зустрічі з головою італійської делегації, генеральним директором Генерального директорату автодорожніх та комбінованих перевезень Міністерства інфраструктури і транспорту Італії Енріко Фіноккі автор почув: "якщо ваша держава вас не захищає, адже водії є резидентами та громадянами України, то що ти хочеш від італійської влади?".

Що можна на це відповісти?

Пригадуєте, нещодавно українські чиновники створили проблеми для роботи UniCredit Bank Ukraine? Як швидко і ефективно запрацювали італійські міністерства? Адже з директором цього банку зустрівся сам президент України, щоб запевнити про підтримку та допомогу.

А як італійське посольство реагує на проблеми фізичних осіб-італійців в Україні?! Миттєва та ефективна допомога. Бо для європейського чиновника інтереси громадян є найвищою цінністю.

Оскільки, міністр інфраструктури Андрій Пивоварський позиціонує себе як молодий реформатор, демократичний та публічний чиновник, маю до нього запитання: що заважало українській делегації на засіданні змішаної комісії пролобіювати внесення до статті 14 двосторонньої угоди одного речення про звільнення від ліцензій автомобільних засобів до 3.5 тон, так як це передбачено всіма міжнародними нормами?

І тим самих зупинити практику драконівських штрафів з боку італійської поліції для українських перевізників. І зняти з них клеймо "нелегальності" ?

Українських водіїв продовжуватимуть штрафувати в Італії. Але зараз це вже будуть не прості квитанції на 4130 євро. Вважайте це штрафи іменними – імені Пивоварського та його заступника Шульмейстера. Щоб тисячі українців знали, кому за них мають дякувати і про кого згадувати в своїх молитвах.

Олесь Городецький, для УП

Реклама:
Уважаемые читатели, просим соблюдать Правила комментирования
Реклама:
Информационная изоляция Донбасса или Еще один "грех" Facebook
Почему невозможно таргетировать рекламу в соцсетях по всей Украине (укр.).
̶Н̶е̶ для прессы. Почему Раде следует восстановить прозрачность
Как Банковая планирует дальше блокировать назначение Клименко руководителем САП
Руководство страны может попытаться использовать ручную комиссию сейчас, затянув назначение Клименко на несколько месяцев и переиграть уже даже утвержденные результаты (укр.).
Кредиты и ипотека во время войны
Как государство поддерживает тех, у кого есть кредиты в банках и что делать, чтобы не допустить массового банкротства после войны? (укр.)
Зеленое восстановление транспорта: удобно для людей
Какие принципы следует учесть при восстановлении городов, чтобы улучшить систему общественного транспорта? (укр.)
Запустите малую приватизацию в условиях войны. Что для этого нужно?
Зачем возобновлять процесс приватизации во время войны? (укр.)
Оккупанты воруют украинское зерно: поименный список мародеров
Кто помогает вывозить и какие компании покупают у россиян украденное украинское зерно? (укр.)