Парламент повернувся – нехай буде парламент

Вівторок, 14 лютого 2006, 13:50

Період оцінки з 4 по 10 лютого. Проаналізовано 906 статей в 204 ЗМІ

Головними політичними подіями минулого тижня можна вважати початок чергової і останньої парламентської сесії та щорічне послання президента до Верховної Ради.

Політики, що увійшли у першу десятку рейтингу медіа присутності у друкованих та регіональних ЗМІ, представлені на мал.1.

Рейтинг очолюють Віктор Ющенко, Юрій Єхануров, Віктор Янукович, Юлія Тимошенко та Володимир Литвин. Втім, у п'ятірці лідерів, порівняно із минулим тижнем, також відбулись певні зміни: лідер блоку БЮТ Юлія Тимошенко перемістилася з другої щаблинки рейтингу на четверту.

Традиційно, президент України Віктор Ющенко займає перший рядок рейтингу. ЗМІ приділили багато уваги аналізу зверненню президента до Верховної Ради, що відбулося 9 лютого. В цілому медіа намагалися давати нейтральні оцінки змісту президентського виступу, втім в наведених ЗМІ негативних оцінках президентського послання наголошують на таких недоліках цього документу як абстрактність та неконкретність.

Прем'єр-міністр Юрій Єхануров перемістився з четвертого на другий рядок рейтингу. Головними темами, які обумовили присутність Єханурова у ЗМІ, були поїздка голови уряду до АРК, де Єхануров обговорював питання українських маяків, на які претендує РФ, та також умов оренди росіянами Чорноморського флоту. Не залишились поза межами уваги ЗМІ заяви Єханурова про подвоєння ВВП до 2012 року. Тональність присутності Єханурова у ЗМІ переважно нейтральна, при цьому кількість негативних публікацій перевищує кількість позитивних.

Лідер Партії Регіонів Віктор Янукович зберіг за собою третю позицію у рейтингу медіа активності на минулому тижні. Медіа фіксували продовження передвиборчої агітації Януковича у регіонах, відсутність Януковича у Європарламенті (де лідер "регіоналів" мав ознайомити європарламентарів із базовими тезами програми Партії Регіонів), яка супроводжувалась заявами екс-прем'єра по незмінність євро пріоритетів України у зовнішній політиці. До резонансних подій, пов'язаних із Януковичем, можна віднести черговий "яєчний" замах на життя екс-прем'єра. Тональність присутності Януковича у ЗМІ переважно нейтрально-негативна.

Лідер БЮТ Юлія Тимошенко (4 рядок медіарейтингу) сконцентрувала на собі увагу ЗМІ через звинувачення влади у тому, що гроші від приватизації Криворіжсталі не були спрямовані владою на задоволення потреб населення України. Крім того, ЗМІ згадували Тимошенко у контексті повідомлень про підготовку замахів на життя лідерки БЮТ та їх спростувань.

Останнім у першій п'ятірці став Володимир Литвин. ЗМІ приділили багато уваги ініціативі Литвина про створення парламентської робочої групи по моніторингу за виборами та небажанню формувати Конституційний Суд до початку роботи нового парламенту. Тональність присутності Литвина у ЗМІ переважно нейтральна, при цьому спостерігається незначна перевага позитивних публікацій над негативними.

Несподіванкою медіарейтингу можна вважати переміщення на шосте місце Рената Ахметова.

Незважаючи на відсутність активної політичної діяльності Ахметова, ЗМІ демонструють високий ступінь інтересу до діяльності і політичного майбутнього сьомого номеру Партії Регіонів. Головними сюжетними лініями представленості Ахметова у ЗМІ є аналіз медіа вірогідних домовленостей між "помаранчевою командою" і власником (за версією ЗМІ) Партії Регіонів щодо майбутньої діяльності у парламенті. Тональність представленості Ахметова у ЗМІ нейтрально-позитивна.

Лідер СПУ Олександр Мороз обіймає сьомий щабель медіарейтингу. ЗМІ наголосили на в цілому позитивній оцінці лідером СПУ послання президента до парламенту та критиці Морозом рішення суду про проведення заритого засідання по "справі Гонгадзе". Тональність представленості Мороза у медіа в цілому нейтральна.

Ще один новачок першої десятки медіарейтингу лідер блоку "Пора-ПРП" Віталій Кличко знаходиться на восьмому місці. Тональність представленості Кличка у ЗМІ нейтральна.

Дев'ятий щабель рейтингу обіймає Юрій Луценко. ЗМІ концентрувались на висвітленні заяв Луценка щодо введення мобільного зв'язку для співробітників МВС та іронії Луценка з приводу боротьби з псевдо замахами на життя опозиційних лідерів.

Десяте місце у медіарейтингу Романа Безсмертного пов'язане із заявами цього політика щодо можливого розпуску президентом нового парламенту у разі незадовільного результату виборів для блоку НСНУ. Тональність присутності Безсмертного у ЗМІ переважно нейтрально-негативна.

З першої десятки рейтингу вибули Олександр Омельченко, Петро Симоненко.

Медіарейтинг найбільш згадуваних в друкованих ЗМІ українських політиків з 4 по 10 лютого 2006 року. Данні інформаційно-консалтингової компанії "КомІнформ". Всього компанія рейтингує 100 політиків.

Медіа рейтинг партій. Друковані ЗМІ

НСНУ продовжує обіймати першу строчку медіарейтингу серед партій та блоків. Такі партійні лідери як Безсмертний, Зварич, Катеринчук продовжують модерувати тему відносно шляхів створення "помаранчевої коаліції". Втім, за оцінками переважної кількості ЗМІ, будь-яких фактичних результатів така діяльність не дає. Тональність присутності блоку у ЗМІ переважно негативно-нейтральна.

Партія Регіонів продовжує обіймати другий щабель у рейтингу серед партій. Так, протягом тижня медіа концентрували свою увагу на дипломатичному прийомі, який був влаштований партією і на якому "регіонали" презентували дипломатам свою передвиборчу програму.

Також ЗМІ фіксували данні різних соціологічних досліджень, за якими впевнено перемагає на парламентських виборах 2006 року саме Партія Регіонів. Тональність представленості партії у ЗМІ переважно нейтральна, при цьому кількість негативних публікацій перевищує кількість позитивних.

БЮТ займає третю позицію медіарейтингу. ЗМІ пишуть про БЮТ у контексті аналізу майбутнього формату коаліції "помаранчевих сил" у новій Верховній Раді і заяв БЮТ про можливість створення у новому парламенті коаліції між НСНУ та Партією Регіонів, проти якого виступає БЮТ.

СПУ займає четверту позицію рейтингу медіаактивності. ЗМІ фіксують небажання соціалістів брати участь у коаліціях до формування нової Верховної Ради і активне проведення передвиборчої агітації у регіонах. Тональність присутності партії у ЗМІ нейтральна. Цікаво, що кількість позитивних публікацій щодо СПУ перевищує кількість негативних публікацій.

На п'ятому місці рейтингу блок "ПОРА-ПРП". Медіа фіксують початок PR-кампанії блоку, про що свідчать згадки ЗМІ великої кількості різного роду політичних акцій та проектів за участю лідерів блоку. Цікаво, що регіональні ЗМІ (Одеса, Львів) концентруються на описанні того, що партіям, які входять до складу блоку, не вдалося погодити єдиний список на вибори до місцевих Рад. Тому "ПОРА" і ПРП йдуть на вибори в цих регіонах окремо. Тональність згадувань про блок в ЗМІ в цілому нейтральна.

На шостій щаблинці рейтингу Народний блок Литвина, який на минулому тижні був яскраво представлений у медіа не в останню чергу завдяки лідеру Закарпатської організації блоку Ратушняку, який повідомив про існування підписаної Ющенком, Єхануровим і Януковичем угоди щодо співпраці після виборів між НСНУ і Партією Регіонів. ЗМІ також фіксували в цілому негативну оцінку членами блоку змісту президентського послання до Верховної Ради.

Блок "Не ТАК" перемістився з восьмого місяця на сьоме (порівняно з позаминулим тижнем). ЗМІ досить уважно відслідковували формування блоком списків на вибори до місцевих Рад. Тональність представленості блоку у медіа переважно нейтральна.

КПУ займає восьме місце рейтингу. ЗМІ уважно відслідковували регіональну передвиборчу агітацію комуністів, в якій перемагає критика діючої влади. Цікаво, що ЗМІ підкресли креативний характер телевізійної реклами комуністів. Тональність присутності партії у ЗМІ нейтральна.

На дев'ятій позиції рейтингу перебуває УНП, що входить в склад блоку "Плюща-Костенка". Яскравим епізодом щодо присутності партії у ЗМІ стало ДТП біля Черкас, в яке потрапив один з лідерів партії Іван Заєць. Тональність присутності партії у ЗМІ нейтральна.

І закриває першу десятку рейтингу партій ПСПУ. ЗМІ багато писали про PR-хід партії – "антинатівський тиждень", який відбувався у різних містах України. Тональність представленості у ЗМІ партії нейтральна.

Медіарейтинг 10 найбільш часто згадуваних в ЗМІ політичних партій з 4 по 10 лютого 2006 року. Данні інформаційно-консалтингової компанії "КомІнформ". Всього компанія рейтингує 50 партій.

Рейтинг тональності представленості у ЗМІ 10 найбільш медіа активних партій з 4 по 10 лютого 2006 року. Данні інформаційно-консалтингової компанії "КомІнформ". Всього компанія рейтингує 50 партій.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування
Реклама:
Головне на Українській правді