Універсал національної єдності: перші кроки до ревізії

П'ятниця, 29 вересня 2006, 20:47

Цього літа відбулася знакова подія: президент України Віктор Ющенко всім політичним силам країни запропонував нову якісну політику – політику національної єдності та примирення.

Результатом цього стало підписання Універсалу національної єдності, в якому парламентські політичні сили, в результаті складних переговорів та пошуку компромісу, дійшли згоди щодо найбільш суперечливих питань зовнішнього й внутрішнього розвитку України.

Водночас, сучасна політична практика показує, що позиції лідера і представників Партії регіонів кардинально протирічать основним положенням універсалу. Про це більш детально поговоримо нижче.

Перше: мовна проблема

Пункт 12 Універсалу національної єдності проголошує: "Всебічний розвиток і функціонування української мови як державної та мови офіційного спілкування у всіх сферах суспільного життя на всій території України – як основи самоідентифікації народу і держави. Гарантування кожному громадянину вільного використання у всіх життєвих потребах російської чи іншої рідної мови відповідно до Конституції України та Європейської хартії регіональних мов або мов меншин".

Під цими словами стоїть і підпис лідера Партії регіонів.

Але не встигли висохнути чорнила під цим документом, як Віктор Янукович під час свого літнього робочого візиту в Сочі (Росія) заявив, що тільки відсутність конституційної більшості у парламенті є перепоною для надання російській мові статусу другої державної.

Так коли саме прем'єр-міністр висловлював  свою позицію щиро: коли підписував Універсал чи коли потім озвучив свою позицію у Росії?

До того ж, хочу нагадати представникам Партії регіонів, що порядок використання мов національних меншин, визначений Конституцією, відповідає міжнародним конвенціям з захисту прав людини.

Друге: питання вступу України до НАТО

У пункті 27 Універсалу зазначається: "Взаємовигідна співпраця з НАТО у відповідності із Законом України "Про основи національної безпеки України" (у редакції, чинній на дату підписання цього Універсалу).

Вирішення питання щодо вступу до НАТО за наслідками референдуму, який проводиться після виконання Україною усіх необхідних для цього процедур".

Нещодавно автор вже детально аналізував останні заяви Віктора Янукович про неподання Україною заявки щодо приєднання до Плану дій стосовно набуття членства у НАТО.

При цьому свідомо було обійдено питання відповідності цих заяв Універсалу національної єдності.

Зокрема, Універсал має посилання на виконання Україною усіх необхідних процедур для набуття членства у НАТО. І лише після цього можливо було проведення референдуму по НАТО.

Такі процедури сформульовані в Плані дій щодо членства в НАТО (ПДЧ).

Прем'єр-міністр абсолютно алогічно аргументував свою позицію: мовляв спочатку референдум, а потім ПДЧ.

Логіка Універсалу є абсолютно протилежною: виконуємо процедури, інформуємо населення, потім з'ясовуємо думку громадян. До речі, хочу підкреслити, що приєднання до ПДЧ не означає автоматичного вступу до НАТО.

Третє: Бюджет і соціальна політика

У пункті 15 Універсалу національної єдності затверджено: "Підвищення добробуту громадян України, боротьба з бідністю засобами ефективного та адресного соціального захисту, гарантування гідної оплати праці та справедливого пенсійного забезпечення".

Нагадаємо основне виборче гасло Партії регіонів - "Покращення Вашого життя вже сьогодні".

Відомо, що уряд Єханурова забезпечив ціну на газ 95 доларів за тисячу кубометрів до кінця цього року. А як покращить становище наших громадян уряд Віктора Януковича?

Зараз оптимісти говорять про ціну 130-135 доларів, а песимісти називають цифру у 160 доларів на наступний рік.

Ось таке покращення життя громадян, що відчутно позначиться на їх кишенях.

Можливо, покращення свого життя дійсно відчують окремі громадяни окремих регіонів. Але дуже окремі – власники великих підприємств, яким чомусь у Донецькій області відшкодовують ПДВ у таких розмірах і понад планом, що і не снилося підприємцям із менш привілейованих областей.

Антисоціальну спрямованість діяльності Партії регіонів і уряду Януковича відображає і проект бюджету на 2007 рік, який відчутно врізає соціальні гарантії, запропоновані у програмі Віктора Ющенка "Десять кроків назустріч людям".

Зокрема, поставлено під сумнів отримання матеріальної допомоги при народженні дитини, запропоновано обмеження пенсій для працюючих пенсіонерів.

Проект бюджету-2007, фактично, ліквідує систему спрощеного оподаткування. Це згубно відобразиться на малому й середньому бізнесі, оскільки вони знову стикнуться з чиновницькою тяганиною й корупцією.

Четверте: кадрові звільнення

За перший місяць своєї діяльності із вищих органів виконавчої влади урядом Віктора Януковича з політичних мотивів було звільнено близько сорока високопосадовців - заступників міністрів, заступників голів комітетів, начальників управлінь, директорів фондів тощо.

Головною їх виною була причетність до помаранчевого табору. Новопризначені, як правило, були людьми з одного регіону.

Останні спроби звільнення губернаторів, погрози щодо звільнення міністра юстиції Романа Зварича, головна вина якого складається у намаганні забезпечити правову чистоту урядових дій, - це ніщо інше як спроби "випхати" із влади представників інших політичних сил.

Зрозуміло, що всі ці проблеми ставлять під сумнів виконання Універсалу національної єдності, та й сам коаліційний процес.

Думаю, що вони будуть детально проаналізовані на засіданні ради політичної Партії "Народний Союз Наша Україна" та на засіданні парламентської фракції "Наша Україна", які відбудуться наступного тижня.

Ігор Жданов, член Ради Партії "Народний Союз Наша Україна"

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування
Реклама:
Головне на Українській правді