Рада зробила ще один крок до приватизації "Укртелекому"

Четвер, 30 листопада 2006, 12:33

Минулого вівторка, 28 листопада, Верховна Рада України прийняла законопроект №2296, яким внесла зміни в ст. 62 закону "Про телекомунікації". Відповідно до нового документу, з переліку загальнодоступних телекомунікаційних послуг виключено фіксований міжміський і міжнародний зв'язок.

Це значить, що, з моменту набуття сили нової редакції закону, держава втратить право встановлювати граничні або фіксовані тарифи на міжнародні та міжміські розмови.

(Дотепер, відповідно до встановленого Національною комісією з питань регулювання зв'язку (НКРЗ) Тарифу № 258 від 5.05.2006., оператори фіксованого зв'язку не мали права знижувати свої розцінки на ці послуги більш ніж на 40% від граничних, які встановлює НКРЗ.)

Таким чином, монополіст стаціонарного зв'язку ВАТ "Укртелеком" нарешті отримає можливість самостійно корегувати свої тарифи, щоб конкурувати нарівні з іншими операторами, у тому числі й мобільному зв'язку.

А значить, державний монополіст зможе збільшити свою інвестиційну привабливість, що є необхідним для його успішної приватизації.

Законопроект підтримали 404 депутати з 450. Цікаво, що фракція соціалістів голосувала "за" у повному складі, і в такий спосіб показала зміну свого ставлення до приватизації "Укртелекому".

І нехай компанії немає в плані приватизації на 2007 рік, а голова Фонду держмайна, член СПУ Валентина Семенюк заперечує можливість її продажу в найближчому майбутньому – Рада зробила гігантський крок до передачі "Укртелекому" в приватні руки.

Про можливий продаж держпакету компанії говорять із 1997 року, але активно готуватися до приватизації чиновники почали тільки близько півтора років тому.

При цьому Кабмін розраховував підвищити інвестиційну привабливість "Укртелекому" головним чином саме за рахунок надання компанії права самостійно встановлювати тарифи на міжміські та міжнародні розмови.

У березні, саме напередодні парламентських виборів, уряд ухвалив 18 пропозицій по збільшенню капіталізації компанії. Але через неясну політичну ситуацію навіть найбільші оптимісти вважали, що "Укртелеком" зможе позбутися свого монопольного статусу і одержати право самостійно встановлювати тарифи в найкращому випадку лише на початку 2007 року.

Оптимізму не додалося й після рішення НКРЗ, яка з 15 липня дозволила стаціонарним телефоністам знизити вартість міжнародних дзвінків на 20-70%, міжміських – на 15%, а тарифи на місцевий зв'язок збільшити на 30-35%.

У липні, щоб мати можливість конкурувати з мобільними операторами, послуги яких із часом дешевшають, "Укртелеком" уже знизив на 15-70% тарифи на міжміські та міжнародні розмови.

І це не дивно, адже в компанії знизилися прибутки після того, як мобільні оператори відібрали в неї солідний шматок ринку завдяки зниженню своїх тарифів.

Але в той же час "Укртелеком" підвищив абонплату за користування стаціонарними телефонами, однак при цьому передплачений ліміт міських розмов був збільшений з 175 хв до 200 хв на місяць.

З 1 листопада в рамках усе тієї ж політики зниження тарифів і боротьби за абонента "Укртелеком" скинув 20% на дзвінки зі стаціонарних на мобільні телефони. Якщо раніше хвилина такої розмови коштувала 1,20 грн (разом із ПДВ), то тепер ціна знизилася до 96 коп.

А це вже можна порівняти з витратами на так називані "шлюзи" (коли офісна АТС підключається до безлімітного мобільного тарифу), які в останні роки придбали багато українських компаній для здешевлення бізнес-комунікації.

Водночас, із листопада "Укртелеком" почав рекламну кампанію, мета якої – повернути собі втрачену частку на ринку міжрегіональних дзвінків і нагадати, що стаціонарний зв'язок надійніший.

До середини, а то й до другого кварталу 2007 року можна чекати пропозицій дзвінків на "улюблені номери", аналогічних тим, що є у всіх мобільних операторів.

Все це – послідовні кроки для підвищення капіталізації компанії. Чи робиться це в рамках підготовки до приватизації, залученню більших кредитів або навіть – чим чорт не жартує! – виходу на IPO, у кожному разі "Укртелекому" такі заходи підуть тільки на користь.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування
Реклама:
Головне на Українській правді