Агітаційна кухня. Навар відмінний

П'ятниця, 21 вересня 2007, 14:13

Уже більше місяця майже всі головні політики України живуть на колесах. Тобто - у літаках, вертольотах, автобусах і машинах. За допомогою цих транспортних засобів вони намагаються добратися у якнайбільшу кількість міст і містечок України, щоб переконати "маленького українця" віддати голос саме їм.

Особисті зустрічі – кращий метод агітації, але охопити неосяжне досить складно, а людські сили вже сходять нанівець. Тому в хід ідуть інші методи особистої обробки.

УП вже писала про інструкції для рядових агітаторів, підготовлені в штабі БЮТ. Є такі інструкції й у решти штабів.

Правда, навіть озброєні такими коштовними вказівками рядові агітатори не завжди справляються з поставленим завданням.

Торік редакція УП збентежила двох панянок-агітаторів від "Нашої України", попросивши їх усе-таки провести агітацію в редакції.

- Ну, от візьміть програму – почитайте, там же усе написано, – тільки й змогли сказати дівчата.

Проблеми з красномовством є у решти найманих агітаторів. Так, представники Партії регіонів навіть у двері не дзвонять – просто вішають пакет з агітматеріалом на дверях.

З огляду на такі недоліки агітаційної роботи, піарники блоку "КУЧМА" придумали своє ноу-хау. Вони повісили на спини агітаторів плоскі монітори з передвиборчим спічем Олександра Волкова.

Правда, це одиничні випадки – інші учасники виборів агітують давно перевіреними методами. Намет, 2 мішки агітації і 2-3 особи на роздачі.

Фото сайту БЮТ

За традицією в штабах кажуть, що в наметах працюють добровольці і партійні активісти. Але насправді, це далеко не так.

Агітатори, що працюють у наметах, і в Києві, і в регіонах заробляють однаково – по 100 гривень на добу в одні руки.

Старші люди потрапляють на цю роботу як правило через знайомих партійних активістів, молодь – через знайомих і рекрутингові агенції.

При цьому ідейні переконання в такому процесі ідуть на другий план.

"Сьогодні працюємо в Партії регіонів, завтра підемо до "Нашої України", - розповідає знайомий студент.

За його словами, у середньому один людино-день обходиться партіям у 100-160 гривень. Наприклад, стільки платять за участь у мітингу.

У регіонах мітингова ставка нижче – 30-50 гривень.

Структура найму - як в інших системах мережного маркетингу. За кожного новозалученого платять 5 гривень. Таким чином, той же наш знайомий студент заробив за один день 300 гривень. Що не кажи – робота вигідна. Це вам не коробки розвантажувати по ночах у магазині за 200 доларів на місяць.

- Ти розумієш, скоро будинок залишиться без охорони. Усі побігли в агітатори, – скаржиться вахтерка баба Наташа.

Фото сайту Януковича

Скільки платять "домашнім" агітаторам у Києві, кореспондентові УП довідатися не удалося, а от у селах Чернігівської області за такі послуги в одній з партій-лідерів обіцяли 720 гривень за 2 місяці. Але це новобранцям - старі активісти, кажуть, що будуть працювати безкоштовно.

Бувають при наймі агітаторів і конфузи – на привабливу пропозицію попрацювати знаходиться стільки бажаючих, що партії на місцях розуміють, що бюджет цього не витримає.

Утім, агітатори не завжди можуть потрапити в будинок. Що робити тоді? Залишається писати листи дрібним почерком. До того ж це один з ефективних способів агітації.

"Пряма адресна розсилка від імені кандидата є досить дієвою технологією, що мобілізує виборців на його підтримку. В умовах, коли письмова комунікація між людьми не дуже висока, особисте звернення кандидата до виборця по імені і по батькові сприймається як соціально значимий факт, що підвищує самооцінку виборця", - відзначає російський сайт "Вибори.Ру".

Недавно в руки УП потрапив лист від імені Тимошенко, розповсюджуваний у східних областях. У ньому ЮВТ намагається переконати східного виборця, що Янукович – це продовження Кучми. Що не варто підтримувати людину, яка найдовше пробула на посаді прем'єра, але так нічого і не зробила для людей.

"Головне: поки ви на чергових виборах не оберете гідного чесного лідера країни, життя України, а разом з нею і Ваше життя, буде складатися дуже важко. Французи кажуть, що одного сильного лідера країні вистачає на сто років успішного розвитку. Але проблема , як вгадати.

Люди, що забрали у вас і країни усе: підприємства, шахти, землі, заводи, пароплави, а іноді і гідну роботу - сьогодні мільярдери, і вони ж власники всіх каналів, газет, журналів. Це замкнуте коло.

Щодня, щогодини , щосекунди відбувається професійна, глибока маніпуляція Вашою свідомістю. Приклад тому - двічі обраний президентом України п'яниця, злочинець і корупціонер Кучма. Навіть це олігархи через свої засоби масової інформації змогли двічі нав'язати народу....

Два рази Кучма, один раз його спадкоємець Янукович ловили виборців, як на блешню, обіцянками не вступати в НАТО і зробити російську мову другою державною. Що в підсумку? Янукович, щоб стати прем'єром, не роздумуючи, погодився на вступ України в НАТО, підписав Універсал і геть-чисто забув про свої обіцянки по мові. Потрібно бути сліпим і глухим, щоб не розуміти, що це звичайна маніпуляція Вашою свідомістю, наживка, обман...

Невже хтось справді думає, що прем'єр-міністрові Януковичу або його керівникові Рінату Ахметову хоч трохи цікава проблема російської мови і НАТО в той час, коли вони з насолодою ділять між собою 596 "свіжих підприємств", відправлених на приватизацію?...

Є тільки дві категорії політиків: ті, котрі крадуть, і ті, котрі намагаються боротися зі злодіями... Я знаю, що після Помаранчевої революції в помаранчевому таборі теж виявилося досить злодіїв і слабких людей, але не усі. Не усі політики однакові, у цьому тільки потрібно знайти час і бажання розібратися", пише Тимошенко.

Опоненти БЮТ теж не сидять склавши руки. У відповідь на таку бурхливу діяльність головної опонентки вони пишуть свої відповіді Чемберлену.

Так, один читач форуму УП вивісив в Інтернеті лист землякам, розповсюджуваний в Одеській області.

Агітка складається зі старого листа солдата часів другої світової і палкого заклику регіоналів не допустити до влади помаранчевих, "що намагаються переписати історію, позбавити нас генетичної пам'яті, пам'яті предків".

Лист закінчується патетичним чотириряддям: "Перемогти сьогодні – наш з вами обов'язок. Наша зброя – бюлетень для голосування 30 вересня. Будемо гідні пам'яті полеглих, пам'яті наших батьків і дідів. Не зрадимо їх! Відстоїмо Одесу!"

Депутат 5-го скликання Олена Бондаренко запевнила УП, що центральний штаб ПР листівку не замовляв, але не виключила, що ініціатива була місцевого рівня. В Одеському ж штабі за два дні так і не знайшли часу відповісти на запитання, чи це їхня листівка.

До речі, швидше за все, дана листівка - не єдиний епістолярний агітматеріал від ПР.

Відповідно до раніше опублікованого УП плану партії, "регіонали" мають намір ближче до виборів розіслати привітальні листівки "від лідера Партії регіонів".

Також, за інформацією УП, до осель жителів Західної України теж незабаром прийде звернення від лідера БЮТ. Можливо, вдадуться до епістолярних засобів і інші учасники виборів. Раніше до цього методу агітації вдавалася "Наша Україна" і СПУ.

Але поки в штабах основних учасників виборів воліють говорити, що й гадки не мають про таку форму агітації. Воно й не дивно. Адже дуже часто дана форма агітації фінансується не з офіційних рахунків.

Як навряд чи фінансуються звідти видані з нагоди виборів біографії, монографії й інші твори літератури сумнівної якості, а також виступи зірок і зірочок української естради.

Єдиний метод агітації, який поки не зафіксований у рамках цієї кампанії - це підкуп виборців за допомогою гречки, цукру і соняшникової олії.

Правда, можуть з'явитися більш витончені методи агітації "з вигодою".

За інформацією УП, не виключено, що найближчим часом українці знайдуть у своїх поштових скриньках пропозицію проголосувати за блок КУЧМА, а у випадку його перемоги одержати 1 000 гривень.

Редакція звернулася за коментарем у блок Олександра Волкова, але там здивувалися такій інформації і запевнили, що нічого подібного не готували. У самій же букмекерській конторі сказали, що взагалі не приймають ставки на вибори, а тільки на спортивні події.

Але все-таки, якщо такі квитанції з'являться, вони послужать непоганим піаром. Нехай і чорним.

Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування
Реклама:
Головне на Українській правді