Нова броня і крила Віктора Ющенка

П'ятниця, 30 листопада 2007, 17:40
Романтичний ореол Майдану остаточно іде з української політики. Якщо рік тому придбання нового автомобіля "Мерседес" за мільйон гривень Олексієм Івченком викликало скандал, то аналогічна операція, здійснена Анатолієм Кінахом, не спричинила жодних наслідків.

І якщо минулого року Віктор Ющенко оголошував мораторій на придбання нових членовозів, то в 2007 він сам його і порушив. Глава держави також оновив президентський автопарк.

За словами джерел "Української правди" в секретаріаті президента, на обслуговування Ющенка надійшло два нових броньованих "Мерседеси" S-класу в новому кузові.

Про цей тендер не було оголошень в пресі, оскільки він був закритим – з огляду на вимоги безпеки.

Вартість двох бронемашин для Ющенка становитиме близько 5 мільйонів 200 тисяч гривень, повідомили джерела на Банковій. Гроші планується сплатити після внесення змін до бюджету, однак продавці вже передали автомобілі у розпорядження глави держави.

Причину ж заміни машин Ющенка у секретаріаті пояснили тим, що авто, яке зараз обслуговує президента, має пробіг 260 тисяч кілометрів, що вже не відповідає стандартам безпеки.

Тому ці автомобілі будуть передані... для обслуговування делегацій. Виглядає це трохи кумедно, оскільки виходить, що закордонних гостей все-таки можна ставити під той ризик, якого зараз намагаються уникнути у випадку з Ющенком.

Це не перші автомобілі, які придбали для Ющенка після його приходу до влади.

Кілька років тому на обслуговування президента було передано два броньованих позашляховики Range Rover, якими він рідко користується на публіці.

"Українській правді" вдалося знайти у фотоархіві тільки один знімок, де фігурує цей автомобіль – на ньому Ющенко приїхав голосувати на виборах 26 березня 2006 року.

У тому, що родина Ющенка користується Range Rover, можна переконатися за зовнішніми елементами. Фото прес-служби президента

Тоді у схемі купівлі брала участь державна компанія з торгівлі зброєю "Укрспецекспорт", якій взамін джипів було передано бронетранспортер, що був у розпорядженні Банкової для використання... під час поховань.

Раніше "Українська правда" вже писала про закупівлю машин для потреб прем'єра Віктора Януковича і міністрів його уряду, однак жодного резонансу ця інформація не отримала.

Як тепер нам вдалося з'ясувати, найголовніші придбання були попереду – Державне управління справами наблизилося до того, щоб нарешті поставити для обслуговування перших осіб держави новий літак.

За інформацією "Української правди", під кінець 2008 року Ющенко вже зможе літати на "Аеробусі А-319".

Про те, що лайнер практично готовий, вдалося дізнатися завдяки випадковості. У інтернеті на сайті авіалюбителів airliners.net розмістили фото цього борту, зроблене в аеропорту Гамбурга.

Новий літак для Ющенка уже побудовано
Фото з сайту airliners.net

Керівник Державного управління справами Ігор Тарасюк розповів "Українській правді", що цей "Аеробус" прилетів до України "в рамках випробувального польоту".

Однак поки ні Ющенко, ні Янукович користуватися ним не зможе – всередині він порожній.

"Тепер протягом року буде робитися салон літака. І взяти його до експлуатації ми розраховуємо наприкінці 2008 року", - сказав Тарасюк.

За його словами, чекати, коли почнуть серійне виробництво українських АН-148, вони не можуть. "Наш авіапарк, яким користується президент, виходить з експлуатації в 2009-2010 роках. Старі "тушки" та "іли" уже пережили по п’ять капітальних ремонтів", - поскаржився Тарасюк.

Загалом, сказав керівник ДУСі, передбачається для потреб перших осіб держави замовити два далекомагістральних літаки і два літаки українського виробництва. Це виписано в концепції розвитку авіакомпанії "Україна", яка обслуговує високопосадовців.

Президентський "Аеробус" буде ідентичний до приватного літака, який зараз є у Ріната Ахметова.

Ліжко в інтер'єрі "Аеробусу А-319", виготовленого на замовлення президента Бразилії
Цей літак бразильського президента спричинив скандал. Фото Corbis

Придбання повітряного судна для Ющенка, як і Range Rover'ів, вирішили здійснювати не на пряму. Його власником стане державний "Укрексімбанк", після чого борт передадуть лізинговій компанії.

Та, у свою чергу, надаватиме "Аеробус" для перевезення Ющенка. Розраховуватися за використання літака буде Державне управління справами за бюджетні кошти.

"Ми компенсуємо гроші за "Аеробус" протягом п’яти років – за рахунок економії палива. Іл-62, яким літає наша перша особа, "жере" 8-9 тон пального на годину польоту, тоді як "Аеробус А-319" – лише дві тони. На рік ці літаки перебувають у польоті близько тисячі годин", - пояснив Тарасюк.

Керівник "Укрексімбанку" Віктор Капустін каже, що у схемі придбання літака немає порушень. "Ми вперше в Україні профінансували серйозний проект методом фінансового лізингу", - сказав він.

Очікується, що за літак для президента державний банк сплатить близько 250 мільйонів гривень. Тобто чверть мільярда – ну, або еквівалент 100 броньованих "Мерседесів"...

Історія з "Аеробусом" для президента гарантовано буде використана його опонентами як приклад неекономного поводження з бюджетними грошима.

Хоча, по суті, альтернативи придбанню нового літака немає. Зате точно є більш скромні варіанти.

Принаймні, коли президент Бразилії Лула да Сильва придбав такий же точно "Аеробус А-319", бразильське суспільство


Головне на Українській правді