Петиція президенту – два місяці без результату. На черзі – ВР

73 перегляди
П'ятниця, 30 жовтня 2015, 10:05
Ігор Курус
координатор Громадської кампанії "За відповідальну владу"

29 серпня на сайті президента України уперше з'явився інтернет-ресурс, де громадяни України мають змогу ініціювати і підписувати петиції до влади. Минуло два місяці, і ми вже можемо підвести деякі підсумки.

Отже:

– за 60 днів українці створили 16500 петицій, приблизно по 8250 петицій в місяць;

– 28 петицій, або 0,17% від загальної кількості, набрали більше 25 тисяч підписів. З них одна петиція стосується екології, 5 – економічних питань, 5 петицій мають кадрові пропозиції і 17 петицій стосуються посилення контролю та відповідальності влади;

– президент України надав відповідь на 15 петицій: 11 з них перенаправив до інших органів влади, більшість з яких до Верховної Ради; 2 відповіді – власна думка президента, або авторів відповіді; 1 відповідь – звичайна відписка.

За 2 місяці ми не побачили жодної прямої дії з боку президента на побажання громадян. Навіть така ідея, як відміна грошової застави для корупціонерів, яка не потребує особливого обговорення, а в наших умовах є ефективним інструментом боротьби з хабарництвом, була відправлена президентом у Верховну Раду для створення робочої групи, для всебічного обговорення і так далі.

Чомусь працівники АП забувають, що президент має право законодавчої ініціативи. І питання, які потребують негайного реагування, могли б бути направлені до ВР, як законодавча ініціатива гаранта Конституції, а не у вигляді відписки, чи пропозиції ще щось створити і обговорити.

Минуло більше місяця, як президент дав відповіді на перші петиції. Але досі не відомо про створення та роботу будь-якої робочої групи чи загального обговорення питань, які ініціювали громадяни.

Також викликає здивування пасивність політичних партій, які б мали звертати увагу на думку громадян. Чому досі жодна з парламентських партій не ініціювала розгляду петиції, які належать до компетенції законодавчого органу, у парламенті?!

В цілому, можна констатувати, що інструмент петиції в Україні владою використовується для загального моніторингу суспільно-політичних настроїв громадян та елементарного "випуску пари" напередодні виборів.

Закликаю парламентські фракції більш уважніше придивитися до петицій і внести до Верховної Ради законопроект, який би урегульовував функціонування цього ефективного механізму комунікації між владою і суспільством.

Особливо – зважаючи на те, що 28 жовтня у тестовому режимі запрацювала сторінка петицій на сайті Верховної Ради.

Досить імітувати реформи, і усю позитивну практику демократичних країн – таку як вибори, люстрацію, антикорупцію, а тепер і петицію – перетворювати у профанацію.

Ігор Курус, спеціально для УП



powered by lun.ua
Реклама:
Три помилки влади в епоху карантину
Із самого початку оголошення епідемії та карантину ми спостерігали за відсутністю чіткої системи та стратегії, якій би слідувала влада. Скандал у Нових Санжарах, втрата комунікації з мерами Черкас, Одеси та Харкова, заяви урядоців, які суперечили одна одній, – ці та інші помилки владі слід врахувати на майбутнє.
Досвід одужання від депресії. Історії чотирьох людей, які були поруч
Про досвід боротьби з депресією, або Чому важливо в таких ситуаціях бути поруч.
Пост-карантин: чи варто розлучатися?
Люди в ізоляції зіткнулися з тим, що і в сім'ї, виявляється, не так все райдужно, і підняти себе з ліжка можна тільки при наявності жорсткого начальника. (рос.)
Голосування за Раду громадського контролю при ДБР: вибори після виборів
Чому голосування за Раду громадського контролю при ДБР може стати кроком назад і передвісником нового формату "виборів".
Не тільки для Заходу: як праймеріз можуть відкрити нові можливості для України
"Слузі народу" варто розглядати праймеріз не як інструмент для вирішення одноразової задачі, а як пілотний проєкт, який у подальшому зможе ефективно використовувати держава.
Паспорт та ідентифікаційний код з 14 років: як отримати та що це змінює в житті підлітка
Дотепер процес оформлення паспорта та номера картки платників податків (ідентифікаційного коду) залишався архаїчним. Підліткам та їхнім батькам потрібно було проходити бюрократичний квест і абсурдно витрачати час.
Детальна генеральна забудова, або Два кола пекла
Що робити, аби інтереси власників ділянок та нерухомості були враховані в містобудівній документації.