Альтернатива від Порошенка – це глухий кут

2121 перегляд
Четвер, 08 лютого 2018, 12:00
Олександр Равчев
менеджер з комунікації Українського незалежного центру політичних досліджень

Заява представниці президента у Верховній Раді пані Ірини Луценко про те, що влада і громадянське суспільство дійшли компромісу в питанні е-декларування громадських діячів, – це спроба видати бажане за дійсне.

Ще влітку 2017 року Адміністрація президента подала два законопроекти №6675 і №6674, якими пропонується замінити е-декларування "антикорупційних громадських організацій" на подачу додаткової публічної звітності для всіх 77 тисяч громадських організацій.

Ці законопроекти було розроблено без публічних консультацій з громадськістю та без залучення стейкхолдерів і фахівців із законодавства для громадянського суспільства. Як наслідок, замість вирішення проблеми, АП запропонувала законопроекти, які створюють нову проблему.

Якщо №6675 і №6674 буде ухвалено – громадські організації з річним бюджетом більше 480 тисяч гривень будуть змушені оприлюднити інформацію про зарплати своїх співробітників, відомості про всіх великих донорів і підрядників, а також про членів загальних зборів організації і суми членських внесків, які вони сплатили.

Крім цього, фізичні особи-підприємці, які надавали послуги донорам міжнародно-технічної допомоги, повинні будуть подавати окремий публічний звіт до податкової, де муситимуть розкрити інформацію про суми коштів, отриманих від донорів.

Правозахисні організації розкритикували ці законопроекти, назвавши їх "калькою з російського закону про іноземних агентів".

Найбільшу загрозу вони становлять для організацій, які моніторять порушення прав людини на окупованих територіях, адже їм доведеться розкрити інформацію про всіх "таємних агентів", які фіксують злочини окупантів.

Коаліція "Правозахисний порядок денний" назвала це тиском на громадянське суспільство.

Експерти з Міжнародного центру некомерційного права (Вашингтон) описали вимоги законопроектів як надмірні і дискримінаційні.

Аналітики Ради Європи зазначили, що таких жорстких вимог, як їх пропонує Адміністрація президента, немає в жодній країні Європейського союзу.

Реанімаційний пакет реформ оприлюднив заяву, у якій закликав народних депутатів відкласти розгляд цих законопроектів до висновків Венеційської комісії.

Відповідно, говорити про компроміс чи підтримку громадськими організаціями пропозицій Адміністрації президента не можна.

Що ж відбувається?

Команда Петра Олексійовича спочатку створила дурну ситуацію з необхідністю громадським діячам заповнювати е-декларації, а тепер намагається вийти з неї з розумним виглядом. Але не виходить.

Законопроекти про заміну е-декларування на додаткову звітність кілька разів ставили на голосування в парламенті, але більше 167 голосів їм зібрати не вдалося.

Опозиційні депутати відмовляються підтримувати цю ідею, оскільки розуміють шкоду від них для репутації на міжнародній арені і в середовищі громадянського суспільства. А голосів БПП і "Народного фронту" для самостійного ухвалення рішення не вистачає.

І владі доведеться або перестати гратися в "крутого хлопця", який поставив на місце громадські організації, і ухвалити скасування е-декларування антикорупційників без жодних додаткових вимог.

Або намагатися переламати через коліно думку громадськості, заручившись підтримкою "Опозиційного блоку" та інших колишніх регіоналів.

Проте це буде компроміс аж ніяк не з громадянським суспільством.

Олександр Равчев, громадський діяч, спеціально для УП



powered by lun.ua
Як підготуватися до сезону грипу: 5 простих рекомендацій
Охочі мають шанс імунізуватися та уникнути захворювання або ж на 60 % зменшити ймовірність ускладнень від нього.
Дотик генпрокурора, або Як зняти недоторканність, щоб її залишити
Доторканними "слуги" згодні бути тільки для свого – призначеного президентом Зеленським – генерального прокурора.
Чи є колізія між урядовими розслідуваннями на ринку добрив
За дотриманням правил торгівлі в країні наглядають Антимонопольний комітет та Мінекономіки. Чи є між ними взаємодія, покаже справа проти групи Ostchem.
Стратегія України з інтегрованого управління кордонами: справжнім мірилом успіху буде ефективна реалізація
Зміцнення торговельно-транспортних коридорів до Європейського Союзу є надзвичайно важливим для теперішніх і майбутніх відносин між Україною та ЄС.
У чому логіка "земельного Задзеркалля" щодо іноземців
Заборона іноземцям купувати землю в Україні не працюватиме. Знайдеться ряд механізмів і структур в Україні та за її межами, щоб це обійти. Для кого ж іноземці становлять ризик?
Чому всім нам варто подивитися "Співає Івано-Франківськтеплокомуненерго"
В Україні ми не користуємось інфраструктурою як чимось зручним і корисним, не задумуючись – навпаки, ми, самі того не помічаючи, витрачаємо величезну кількість енергії, щоб компенсувати її розруху.
Синдром політичного інтелекту
То що у нас не так з політичним інтелектом? Посада президента крізь призму теорії поколінь. Та чи можна узяти віртуальний майстер-клас у американських президентів?