Альтернатива от Порошенко – это тупик

2132 просмотра
Четверг, 08 февраля 2018, 12:00
Александр Равчев
менеджер по коммуникации Украинского независимого центра политических исследований

Заява представниці президента у Верховній Раді пані Ірини Луценко про те, що влада і громадянське суспільство дійшли компромісу в питанні е-декларування громадських діячів, – це спроба видати бажане за дійсне.

Ще влітку 2017 року Адміністрація президента подала два законопроекти №6675 і №6674, якими пропонується замінити е-декларування "антикорупційних громадських організацій" на подачу додаткової публічної звітності для всіх 77 тисяч громадських організацій.

Ці законопроекти було розроблено без публічних консультацій з громадськістю та без залучення стейкхолдерів і фахівців із законодавства для громадянського суспільства. Як наслідок, замість вирішення проблеми, АП запропонувала законопроекти, які створюють нову проблему.

Якщо №6675 і №6674 буде ухвалено – громадські організації з річним бюджетом більше 480 тисяч гривень будуть змушені оприлюднити інформацію про зарплати своїх співробітників, відомості про всіх великих донорів і підрядників, а також про членів загальних зборів організації і суми членських внесків, які вони сплатили.

Крім цього, фізичні особи-підприємці, які надавали послуги донорам міжнародно-технічної допомоги, повинні будуть подавати окремий публічний звіт до податкової, де муситимуть розкрити інформацію про суми коштів, отриманих від донорів.

Правозахисні організації розкритикували ці законопроекти, назвавши їх "калькою з російського закону про іноземних агентів".

Найбільшу загрозу вони становлять для організацій, які моніторять порушення прав людини на окупованих територіях, адже їм доведеться розкрити інформацію про всіх "таємних агентів", які фіксують злочини окупантів.

Коаліція "Правозахисний порядок денний" назвала це тиском на громадянське суспільство.

Експерти з Міжнародного центру некомерційного права (Вашингтон) описали вимоги законопроектів як надмірні і дискримінаційні.

Аналітики Ради Європи зазначили, що таких жорстких вимог, як їх пропонує Адміністрація президента, немає в жодній країні Європейського союзу.

Реанімаційний пакет реформ оприлюднив заяву, у якій закликав народних депутатів відкласти розгляд цих законопроектів до висновків Венеційської комісії.

Відповідно, говорити про компроміс чи підтримку громадськими організаціями пропозицій Адміністрації президента не можна.

Що ж відбувається?

Команда Петра Олексійовича спочатку створила дурну ситуацію з необхідністю громадським діячам заповнювати е-декларації, а тепер намагається вийти з неї з розумним виглядом. Але не виходить.

Законопроекти про заміну е-декларування на додаткову звітність кілька разів ставили на голосування в парламенті, але більше 167 голосів їм зібрати не вдалося.

Опозиційні депутати відмовляються підтримувати цю ідею, оскільки розуміють шкоду від них для репутації на міжнародній арені і в середовищі громадянського суспільства. А голосів БПП і "Народного фронту" для самостійного ухвалення рішення не вистачає.

І владі доведеться або перестати гратися в "крутого хлопця", який поставив на місце громадські організації, і ухвалити скасування е-декларування антикорупційників без жодних додаткових вимог.

Або намагатися переламати через коліно думку громадськості, заручившись підтримкою "Опозиційного блоку" та інших колишніх регіоналів.

Проте це буде компроміс аж ніяк не з громадянським суспільством.

Олександр Равчев, громадський діяч, спеціально для УП



powered by lun.ua
Реклама:
Коммуницируйте и делайте это профессионально, а не ищите "волшебную кнопку"
Анализ местных выборов с точки зрения применения коммуникационых инструментов, главные отличия бизнес- и политических коммуникаций и ошибки, которые допустили участники политических проектов.
Ядерный компромисс Трампа: зачем США идут на уступки в диалоге с РФ
Вашингтон внезапно смягчил свою позицию в вопросе продления действия СНВ-3, последнего "ядерного" договора, подписанного США и РФ.
Координированная атака на Нафтогаз? А если копнуть глубже...
Что не так с реформой корпоративного управления, которое подается как большое достижение руководства "Нафтогаза". (укр.)
Лидерство или откат: что делать в здравоохранении после 2020 года
Как нашей медицине продолжить путь изменений и сделать так, чтобы их почувствовали медики и пациенты по всей стране? (укр.)
Окружной Конституционный суд Украины. Кто и почему уничтожает антикоррупционную реформу?
Попытки подорвать легитимность антикоррупционных органов стали системными. (укр.)
Как альтернативная энергетика убивает экономику
"Укрэнерго" повышает тариф, чтобы покрыть расходы на "зеленую" энергетику. В результате растут цены на товары и услуги, а платят за это потребители. (укр.)
Как получить информацию об аукционе по аренде госимущества
Инструкция для потенциального арендатора государственного имущества. (укр.)