Альтернатива от Порошенко – это тупик

2121 просмотр
Четверг, 08 февраля 2018, 12:00
Александр Равчев
менеджер по коммуникации Украинского независимого центра политических исследований

Заява представниці президента у Верховній Раді пані Ірини Луценко про те, що влада і громадянське суспільство дійшли компромісу в питанні е-декларування громадських діячів, – це спроба видати бажане за дійсне.

Ще влітку 2017 року Адміністрація президента подала два законопроекти №6675 і №6674, якими пропонується замінити е-декларування "антикорупційних громадських організацій" на подачу додаткової публічної звітності для всіх 77 тисяч громадських організацій.

Ці законопроекти було розроблено без публічних консультацій з громадськістю та без залучення стейкхолдерів і фахівців із законодавства для громадянського суспільства. Як наслідок, замість вирішення проблеми, АП запропонувала законопроекти, які створюють нову проблему.

Якщо №6675 і №6674 буде ухвалено – громадські організації з річним бюджетом більше 480 тисяч гривень будуть змушені оприлюднити інформацію про зарплати своїх співробітників, відомості про всіх великих донорів і підрядників, а також про членів загальних зборів організації і суми членських внесків, які вони сплатили.

Крім цього, фізичні особи-підприємці, які надавали послуги донорам міжнародно-технічної допомоги, повинні будуть подавати окремий публічний звіт до податкової, де муситимуть розкрити інформацію про суми коштів, отриманих від донорів.

Правозахисні організації розкритикували ці законопроекти, назвавши їх "калькою з російського закону про іноземних агентів".

Найбільшу загрозу вони становлять для організацій, які моніторять порушення прав людини на окупованих територіях, адже їм доведеться розкрити інформацію про всіх "таємних агентів", які фіксують злочини окупантів.

Коаліція "Правозахисний порядок денний" назвала це тиском на громадянське суспільство.

Експерти з Міжнародного центру некомерційного права (Вашингтон) описали вимоги законопроектів як надмірні і дискримінаційні.

Аналітики Ради Європи зазначили, що таких жорстких вимог, як їх пропонує Адміністрація президента, немає в жодній країні Європейського союзу.

Реанімаційний пакет реформ оприлюднив заяву, у якій закликав народних депутатів відкласти розгляд цих законопроектів до висновків Венеційської комісії.

Відповідно, говорити про компроміс чи підтримку громадськими організаціями пропозицій Адміністрації президента не можна.

Що ж відбувається?

Команда Петра Олексійовича спочатку створила дурну ситуацію з необхідністю громадським діячам заповнювати е-декларації, а тепер намагається вийти з неї з розумним виглядом. Але не виходить.

Законопроекти про заміну е-декларування на додаткову звітність кілька разів ставили на голосування в парламенті, але більше 167 голосів їм зібрати не вдалося.

Опозиційні депутати відмовляються підтримувати цю ідею, оскільки розуміють шкоду від них для репутації на міжнародній арені і в середовищі громадянського суспільства. А голосів БПП і "Народного фронту" для самостійного ухвалення рішення не вистачає.

І владі доведеться або перестати гратися в "крутого хлопця", який поставив на місце громадські організації, і ухвалити скасування е-декларування антикорупційників без жодних додаткових вимог.

Або намагатися переламати через коліно думку громадськості, заручившись підтримкою "Опозиційного блоку" та інших колишніх регіоналів.

Проте це буде компроміс аж ніяк не з громадянським суспільством.

Олександр Равчев, громадський діяч, спеціально для УП



powered by lun.ua
К 30-летию легализации УГКЦ: поход по улицам Львова 17 сентября 1989
В день 50-лиття начала "Золотого сентября" свыше 250 тысяч людей вышли на улице Львова, требуя легализации Украинской Греко-католической Церкви. (укр.)
Украина поедания, а не развития. Почему нам нужны новые технологии?
Единственным шансом для развития экономики Украины является научно-техническая политика правительства, иначе мы останемся страной проедания, а не развития. (укр.)
Не только к Трампу: почему в США Зеленский должен говорить об экологии
Успеет ли новое правительство утвердить новый вклад по сокращению выбросов или Владимир Зеленский поедет на саммит ООН лишь с очередными обещаниями об усилении этой работы в Украине? (укр.)
Почему стоит выйти на Марш за климат в Украине вместе с нами
Украинцам больше не нужно представлять далекие ледники Исландии, буревалы на Филиппинах, лесные пожары ли Амазонии. Климатический кризис дошел и до нас. (укр.)
Кто следующий Гонгадзе? или Почему я не верю в Совет по вопросам свободы слова и защиты журналистов при президенте
Пока заказчики Гонгадзе не отвечают перед законом, а по делу Шеремета не найдены даже исполнители, казнь следующего неудобного журналиста – дело времени. (укр.)
Проект бюджета 2020: пожиратели бюджетных миллиардов и налоговая "гетманщина"
Новый бюджет: империя закрытых санаториев, больниц, госдач, учреждения-пожиратели бюджетных миллиардов и абсурдные ненужные структуры остаются. (укр.)
Живи, люби и протестируй, или 28 лет в ожидании закона
Законодательное урегулирование фундаментального права на мирные собрания в Украине является не только обязанностью государства Украина перед своими гражданами, но и международным обязательствам. (укр.)