"Подвійні агенти" в новоствореному українському "ФБР"

Четвер, 16 серпня 2018, 13:30

В Україні зараз проходить визначальний процес – створення національного варіанту ФБР – Державного бюро розслідувань. На жаль, цьому процесу приділяється занадто мало уваги, як зі сторони ЗМІ, так і громадськості.

Новостворений орган буде принципово відрізнятися від існуючих силових відомств. ДБР стане своєрідним мета-правоохоронним органом з повноваженнями прокуратури, і в компетенції якого буде розслідування злочинів, скоєних високопосадовцями всіх рівнів.

Президент і голова парламенту разом із нардепами, прем`єр і урядовці, судді всіх судів, ГПУ, співробітники НАБУ, прокурори САП, ЗСУ – представники всіх цих органів будуть у сфері підслідності ДБР.

Конкурс на ТОП-посади Бюро почався зі скандалів – активісти виявили багато порушень у біографіях та деклараціях кандидатів.

Все виглядало досить типово: бідні посадовці при надзвичайно багатих дружинах чи родичах. Але фінансові порушення, знайдені громадськими організаціями і журналістами, виявилися лише квіточками.

Незважаючи на намагання досвідчених оперативників приховати "зайву" для їхньої кар’єри інформацію, в еру соцмереж і геотегів сховати "плоди" майже неможливо.

Один із таких скелетів у шафі і виявився на просторах соцмереж: один із новопризначених "державних агентів", імовірно, тісно пов`язаний із сепаратистами.

Мова про призначеного керівника Управління оперативних розробок ДБР Володимира Криволапова та його бізнес-партнера Олега Койнаша.

Подружилися вони на початку 2000-х, коли Койнаш працював у Донецькій прокуратурі, а Криволапов – у Донецькому управлінні по боротьбі з економічними злочинами. За наявною інформацією, Койнаш управляє сімейним бізнесом Криволапова – кав’ярнею OldStreetCafe, розташованою в центрі Києва.

 
 

Подібних фото з кафе Криволапових у Койнаша на сторінці багато. Причому дискусії в коментарях Койнаш веде з риторикою шефа закладу.

До того, як Олег Койнаш так полюбив київську каву, він влаштовував сепаратистські мітинги та робив картинку для каналу "Россия-24" разом із партією "Голос народу". Не завжди мітинги в Олега проходили успішно, наприклад, у Вінниці його облили зеленкою і вигнали з міста.

Цікаво, що Койнаш був на особливому рахунку у своїх російських кураторів і спілкувався з ними напряму. Після провалу своєї антиукраїнської агітаційної кар’єри він старанно вичистив свою сторінку на Facebook і видалив всю інформацію за буремні 2013-2014 роки.

Проте дещо видалити забув, зокрема фотографію на борту приватного літака зі спеціальним посланцем Путіна Володимиром Лукіним.

Однак "Російська весна", всупереч очікуванням Олега, далі Донбасу і Криму не поширилась. Олег розчарувався і виїхав до Києва. У "ДНР" у Койнаша залишився невеликий бізнес – спортивний клуб "Гедеон-Донбас".

 

У Києві Койнаш вдає з себе вже українського патріота. Іноді, правда, проривається, і Олег репостить ватних друзів, які озвучують темники кремлівської пропаганди про "дідиваєвали" і "не дамо переписувати історію".

Я не з тих, хто вірить усьому, що пишуть у соцмережах, тому вирішив перевірити цю інформацію і знайшов, як мені здається, сторінки Криволапова і Койнаша у Фейсбуці. На сторінках соцмережі партнери переписуються і лайкають пости один одного про дорогі автомобілі та нові сорти кави.

 

Мені також вдалося знайти новини і відео про мітинг у Вінниці за участі Койнаша і перевірити інформацію про спільний бізнес. До речі, ресторан дружини не вказаний у декларації Криволапова.

Це все ставить питання до компетенції і незалежності конкурсної комісії ДБР – органу, який покликаний врівноважити правове поле країни.

Як обираються і перевіряються кандидати, якщо серед найближчого оточення обраних посадовців нового органу виявляються сепаратисти з незадекларованим бізнесом?

І чи не варто громадськості приділяти більше уваги органу, який стане ключовим серед усіх силовиків?

Олександр Солонько, спеціально для УП

Колонка – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.
Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування

Трансплантація органів та рак шкіри: про що мають знати пацієнти

ПДВ для страхових агентів: нерівні умови та невизначений економічний ефект

Фонд культурних/пропагандистських ініціатив: як Росія використовує культуру для війни

Від локального до універсального: як українській культурі стати помітною у світі

Чому Україні необхідний спеціальний банк для відбудови

Тренер, який не встигає, та збірні з міцним захистом: 6 фактів про суперників України на Євро-2024