"Дельта" штам VS місцеве самоврядування

Четвер, 22 липня 2021, 16:30

Зараз у нашій країні відбувається традиційне літнє зниження захворюваності, у тому числі на COVID-19. Але не варто розслаблятися.

Новий штам "Дельта" вже в Україні та може стрімко розповсюджуватися. Проте центральна влада країни досі не розв'язала питання боротьби з коронавірусом, не вибудувала систему подолання епідемій, не підготувала лікарні та й взагалі не взяла під контроль епідемію в країні.

Органам місцевого самоврядування доводиться грати основну роль у боротьбі з ковідом. 

Незважаючи на те, що боротьба з цією заразою у світі триває вже півтора роки, центральна влада досі не спромоглася організувати роботу на місцях так, аби не доводилося її переривати через запровадження обмежувальних заходів.

Ба навіть більше – центральна влада законодавчо зв’язує руки місцевій владі нормами, що приймає.

Органи місцевого самоврядування зобов’язані постійно виконувати покладені на них повноваження, пов’язані з забезпеченням стабільного життя людей у сферах освіти, охорони здоров’я, житлово-комунального господарства, транспорту та зв’язку, соціального обслуговування тощо.

Разом із тим, боротьба з наслідками поширення COVID-19 потребує своєчасного та належного реагування органів місцевого самоврядування.

На жаль, чинні норми Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" не дозволяють місцевим радам та їх комісіям проводити засідання онлайн. Точніше, дозволяють, але лише виключно з питань невідкладного внесення змін до місцевого бюджету, невідкладних робіт із ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій або якнайшвидшої ліквідації особливо тяжких надзвичайних ситуацій, спричинених спалахами, епідеміями та пандеміями.

Читайте також: "Інколи ми спали по три години". Як працює штаб протидії коронавірусу у Львові

А як щодо забезпечення життєдіяльності міст та селищ? Хто буде оперативно вирішувати ці питання під час нового локдауну? Ми вже на власному досвіді знаємо, що локдаун может бути довгим і затягнутися на місяць-півтора. Як тоді оперативно вирішувати важливі питання та не чекати тижнями й місяцями?

Варто зазначити, що комітети Верховної Ради не мають обмежень та дистанційно розглядають будь-які питання, що до них надходять. Однак органи місцевого самоврядування чомусь позбавлені такої можливості.

Виникає питання – чому місцевим органам влади досі не дали змогу проводити засідання онлайн? Чого боїться центральна влада? Можливо, є побоювання, що рішення будуть прийматися в закритому режимі і ніхто, ані громадськість, ані ЗМІ, не зможуть це проконтролювати?

Так, звичайно, це неприпустимо, щоби важливі для громад рішення приймалися підкилимно. Тому особливо важливо не забороняти такі засідання, а дозволити, зробивши акцент на відкритості, публічності та висвітленні засідань онлайн.

Логічно, що противники такої ідеї будуть акцентувати увагу на тому, що не у всіх є необхідні технічні засоби для цього. Тому варто залишити вибір місцевим органам влади проводити онлайн-засідання виключно за наявності технічних засобів, або не проводити, якщо техніки немає.

Реклама:
Сучасні технології надають широкі можливості для віддаленого проведення онлайн-засідань органів місцевого самоврядування через трансляцію в інтернеті та, отже, забезпечення здійснення покладених на них повноважень.

Крім того, можна розглянути варіант не тільки перегляду трансляції, а й долучення громадськості до онлайн-засідання.

Враховуюче вишезазначене, було б логічно внести відповідні зміни до Закону України та зняти обмеження питань, які можуть розглядатися на пленарних засіданнях місцевих рад, засіданнях виконавчих комітетів сільських, селищних, міських рад, постійних депутатських комісій у режимі онлайн. Вказавши, що обов’язковою вимогою таких засідань є забезпечення прямої трансляції через офіційний веб-сайт у режимі реального часу.  

І як би нам не хотілося знову йти в локдаун та в онлайн-життя, наразі ми не маємо вибору.

Уже восени ми мусимо бути готові до нової хвилі коронавірусу, вкрай небезпечного штаму "Дельта" та довготривалого локдауну, а місцеві органи влади — до невідкладного дистанційного вирішення питань життєдіяльності територіальних громад, без нелогічних обмежень.

Олег Петровець

Колонка – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.  

Колонка – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.
Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування

Наслідки "яєчного скандалу": як минув перший рік роботи Антикорупційної ради при Міноборони

ДІЯ на експорт. Чим український GovTech приваблює закордонних партнерів

Справедливість, що шкодить. Які наслідки матиме рішення про "покарання" українців за кордоном

Коли запрацює еАкциз в Україні

Що наші діти дивляться на YouTube українською?

Чому "клуб білого бізнесу" - дуже погана ініціатива?