"Перший канал" – лідер замовних матеріалів, ТВі – його антагоніст

Середа, 13 березня 2013, 15:35

"Перший канал" у лютому був лідером матеріалів суспільно-політичної тематики з ознаками замовності або цензури.

Про це свідчить моніторинг матеріалів суспільно-політичної тематики за тиждень із 4 по 8 лютого, проведений "Телекритикою" і опублікований на сайті "MediaSapiens".

Так, на "Першому" зафіксовано 40 таких матеріалів (у січні – 30). Дещо краща ситуація на каналах "Україна" – 28 (січень – 14) та ICTV – 25 (січень – 14). На "1+1" було 22 таких матеріали (в січні – 19), а на "5 каналі" – 21 (у січні – 13). Найменше матеріалів з ознаками замовності (цензури) – на СТБ (16), "Інтері" (12), "Новому" (10) та ТВі (7).

ТВі тримає лідерство з мінімуму замовних або відцензурованих матеріалів (у січні було 4 таких матеріали, до того, з вересня 2012 року, їх там узагалі не фіксували). На "Україні" та СТБ кількість таких матеріалів із січня зросла вдвічі.

Матеріали бізнес-тематики з ознаками замовності були лише на 4-х каналах: 3 матеріали на "1+1" і по одному на "Інтері", СТБ і "Україні".

Позитивно або нейтрально про владу без балансу думок і з ознаками замовності найбільше теж мовив "Перший" канал (40). Далі за спаданням: "Україна" (28), ICTV (25), "1+1" (22), "5 канал" (20), СТБ (16), "Інтер" (12), "Новий канал" (9) та ТВі (5).

Менше зафіксовано негативних матеріалів про опозицію, в яких немає балансу думок і вбачаються ознаки замовності (цензури): "Перший канал" і "1+1" – по 9, ICTV, "5 канал" та "Україна" – по 7, "Новий канал" – 6, "Інтер" і СТБ – по 5, на ТВі таких не зафіксовано.

Лідером порушення основних журналістських стандартів у лютому був "Перший". За ним – переважно канали "Україна" і ICTV.

 

Протягом тижня більшість каналів подавали тему блокування парламенту і переговорів опозиції і більшості незбалансовано, через що створювалося враження, що "регіонали" готові до роботи і вмовляють "вередливу" опозицію, а та "незрозуміло чому не йде на поступки", констатують експерти.

Також тенденційно подавалися візити президента до Вільнюса і Брюсселя, зустрічі Віктора Януковича й Миколи Азарова зі Штефаном Фюле, відвідання Азаровим супермаркету тощо.

Крім того, канали замовчували важливі теми, думки, факти або бекґраунди. Загальна кількість таких матеріалів була: на "Першому" – 118, на "Новому" – 114, на "Україні" – 112, на СТБ – 111, на ICTV – 103, на "1+1" і на "Інтері" – по 99, на ТВі – 97, на "5 каналі" - 95.

 

 

powered by lun.ua