ЗМІ: "Соціальна реклама" про ГПУ таки веде до Луценка

8661 перегляд
Четвер, 1 березня 2018, 11:48

Журналісти оприлюднили дані, які, попри заяви Генпрокуратури, говорять про причетність оточення генпрокурора до розповсюдження "соціальної реклами" про Юрія Луценка та його відомство.

Про це йдеться у розслідуванні програми "Bihus info".

Зазначається, що один із рекламних роликів, який пізніше був розповсюджені на телебаченні, завантажений на YouTube з обмеженим доступом (побачити його можуть лише ті, хто має пряме посилання - ред.) з облікового запису Boris Dolina.

Повідомляється, що Борис Долина - це відомий у медіа-колах режисер, який нині працює на ТРК "Україна".

У розмові з журналістами програми він заперечив свою причетність до роликів про ГПУ.

Разом із тим автори розслідування додають, що ще чотири ролики були завантажені на сервіс Fex.Net ще 6 лютого користувачем natkitten.

"Нікнеймом natkitten і його варіаціями користується киянка Наталія Обвінцева. В соціальній мережі ВКонтакте своїм місцем роботи вона вказала "Центр політичного консалтингу". Обвінцева займається створенням відеографіки - зокрема, і такої, як використана в "соціальній рекламі" Генпрокуратури", - йдеться у публікації.

 
 

Повідомляється, що серед нечисленних активностей "Центру політичного консалтингу" - піар-заходи для колишнього глави Адміністрації президента Бориса Ложкіна та впливового депутата від БПП Олександра Третьякова.

"Тобто близьких до Петра Порошенка людей, до яких належить і Генпрокурор Юрій Луценко", - додають автори розслідування.

 

У відповідь на запитання про походження роликів Обвінцева сказала виданню, що їй їх передали знайомі прес-секретаря Юрія Луценка - Лариси Сарган.

Вона не заперечила, що завантажувала на сайт ролики про ГПУ і зазначила, що з часів Майдану має дружні стосунки з Сарган. При цьому уточнила, що не сама прес-секретар Луценка надала їй ролики, а якісь її знайомі.

У коментарі виданню Сарган заперечила близькі стосунки з Обвінцевою.

"Ми лайкаємо одна одну у Фейсбуці, і все", - сказала вона, але при цьому визнала співпрацю в рамках проекту Луценка "Третя республіка" у 2013-2014 роках.

Журналісти зазначають, що прес-секретар Луценка заявила, що, навіть якщо до Обвінцевої звертались щодо "соціалки" ГПУ спільні знайомі, то вона не має до цього стосунку.

Також Сарган заперечила і причетність Генпрокуратури до листа Чернігівської обласної прокуратури на телеканал з проханням розмістити ролик, про що раніше повідомляла ГО "Детектор медіа".

""Українська антикорупційна асоціація" надіслала на прокуратуру обласну листа, з тим чи може прокуратура допомогти, якщо є контакти. І вони (обласна прокуратура - ред.) від свого імені надіслали листи на обласні канали", - сказала вона.

За її словами, своє звернення до обласної прокуратури "УАА", нібито мотивувала тим, що в роликах "усе ж-таки рекламують ГПУ".

На своїй сторінці у Facebook вона написала, що Луценко зустрівся з одним із керівників ГО і подякував за "ініціативу створення роликів про здобутки органів прокуратури в боротьбі з корупцією".

"Отже, зі слів Лариси Сарган в результаті виходить наступна ситуація: зовсім нещодавно створена громадська організація сама, з власної ініціативи, вирішує створити рекламу для ГПУ, та ще й подати у ній інформацію від імені Юрія Луценка", - коментують автори розслідування.

"Участь у створенні ролику бере знайома Лариси Сарган Наталія Обвінцева (сама вона називає їхні стосунки "дружбою"), але прес-секретар Луценка про це нічого не знає, а згадана громадська організація просить прокуратуру посприяти в розміщенні "соціалки" про ГПУ просто тому, що більше не має до кого звернутися", - підсумовують журналісти.

Автори розслідування зазначають, що таке пояснення має витримати перевірку здоровим глуздом. І висловлюють думку, що якщо це виглядає, як реклама ГПУ, до її створення причетні люди, пов’язані із ГПУ, і розсилає на телеканали цю рекламу прокуратура, то це, радше за все - реклама від прокуратури для прокуратури.

Раніше у ЗМІ з'явилась публікація, у якій повідомлялося, що Генпрокурор Юрій Луценко використовує своє відомство для самореклами на радіо і телебаченні.

Після цього у Генеральній прокуратурі заявили, що не мають відношення до виготовлення, замовлення та розповсюдження рекламних роликів щодо роботи відомства і не знають, хто їх замовляв.

В "1+1 media" зазначили, що ролики з рекламою діяльності Генпрокуратури транслювалися в ефірі телеканалу "1+1" за квотою соціальної реклами після відповідного листа від Національної ради з питань телебачення і радіомовлення.

Пізніше Громадська організація "Українська антикорупційна асоціація" заявила, що є ініціатором створення відео- та аудіороликів присвячених діяльності Генеральної прокуратури.

Яна Міланова, УП
powered by lun.ua