День всех "святых" политиков

16 просмотров
Вторник, 20 июля 2010, 12:17
Дмитрий СинченкоДмитро Сінченко
глава ОО "Ассоциация Политических Наук"
 

Ну от ми і дочекались якоїсь визначеності у питанні місцевих виборів. Тепер знаємо, що вони відбудуться 31 жовтня - саме тоді, коли на Заході святкують Хелоуін, або "День всіх святих".

За легендою, цього дня душі виходять зі світу мертвих у світ живих. Виходять як добрі, так і злі. А люди, щоб злі сили їх не помітили, перевдягаються у монстрів, демонів, відьом та всіляких потвор...

Коротше кажучи - дата символічна, і її відзначення, як кажуть - "по Фрейду" - викриває істинне обличчя нашої влади.

Я, як напевне і тисячі мені подібних молодих амбіційних людей, вважаю себе людиною мислячою, активною, а тому відчуваю відповідальність за події у моєму місті і в моїй державі, і хотів би впливати на процеси, що відбуваються, висловлювати і реалізовувати свої ідеї, словом, робити все для покращення нашого життя і розвитку нашої країни, зокрема, беручи участь у виборах... та з'явилось суттєве "але".

Аналізуючи новий закон про місцеві вибори, починаєш замислюватись - а який сенс брати участь у цій виставі? Грати роль масовки на третьому плані? Або просто обслуговувати основних "акторів" - регіоналів?.. Адже головні ролі - переможців кампанії - вже заздалегідь зайняті ними. Так передбачає закон...

Все як у старі радянські часи - перемагає не той, кого обере народ, а той, кого призначить партія. Партія регіонів.

Якщо ти перспективний молодий політик з незаплямованою репутацією, відповідним фінансовим ресурсом, який складається з виключно чесно зароблених коштів, новими поглядами та підходами, баченням необхідних змін та готовністю їх здійснювати... словом - ідеальний прохідний кандидат (ну уявімо, що такі бувають), цього не достатньо щоб перемогти, якщо відсутній "головний" елемент - "правильна" партійність.

За новим законом про місцеві вибори, з'являються безпрецедентні можливості для зловживання адмінресурсом та фальсифікацій. Зокрема, голова виборчої комісії отримає право одноосібно виганяти з виборчої дільниці спостерігачів, яких запідозрить у тому, що вони "заважатимуть роботі комісії".

У останніх, натомість, зникає право протидіяти порушенням виборчого законодавства, і якщо спостерігач пручатиметься, скажімо, вкиданню бюлетенів, то його можуть звинуватити у перешкоджанні роботі членів комісії...

У законі зберігається диктат партій, адже висунути кандидата в депутати або в мери зможе лише партія. Ніякого самовисування, ніяких громадських організацій, ніяких колективів... і це в той час, коли переважна більшість українців не довіряють жодній партії.

Кандидати, що йтимуть по мажоритарних округах, не матимуть свого представництва у виборчих комісіях. Хіба це чесна конкурентна боротьба?

Суттєво скорочено терміни подачі кандидатур до виборчих комісій, що перевантажить їх роботу та ускладнить роботу штабів.

Відсутність блоків вдарить не лише по парламентській опозиції та представникам Блоку Литвина, але найвідчутніший удар від такого рішення зазнають місцеві еліти, яких цим самим заганяють у великі партії, в першу чергу, у партію діючого президента, позбавляючи їх будь-якої самостійності.

Так само відсутність блоків невигідне і Комуністичній партії, яка катастрофічно втрачає свій електорат, а тому потребує об'єднання з соціалістами та іншими лівими.

Положення про річне існування місцевих партійних осередків не дозволить взяти повноцінну участь у виборах новим партіям-проектам - як опозиційним "Фронт змін", "За Україну!", "Громадянська позиція", так і провладній "Сильній Україні".

Можна згадати ще багато нюансів нового закону, але я зупинюсь на найголовнішому. Всі попередні положення писались або для підстраховки, або у якості відволікаючого маневру. Адже немає значення як голосують, головне - як рахують. І хто рахуватиме.

Право подати своїх кандидатів на членство у виборчих комісіях має кожна зареєстрована партія. Але членів комісії має бути 15. За яким принципом буде здійснено відбір - не прописано. Ніякого жеребкування, ніякого правила "хто перший" не передбачено.

У ЦВК більшість має одна політсила - і ця сила складається з літер "П" та "Р"... у когось виникають сумніви, хто контролюватиме всі виборчі комісії України? У мене - ні.

І який же вихід з цієї ситуації? Не "рипатись" і дозволити "єдино правильній партії" повністю узурпувати владу? Чи спробувати просто підзаробити грошенят, не маючи амбіцій на щось більше?

А, може, слідуючи західній традиції, спробувати закосити під відомих владних діячів - вдягнути маску якоїсь нечисті - авось не помітять і сприймуть за свого?...

Ні, я все ж спробую зробити неможливе. Я спробую перемогти. Но пасаран!

Дмитро Сінченко, для УП

Реклама:
Уважаемые читатели, просим соблюдать Правила комментирования
Реклама:
Информационная изоляция Донбасса или Еще один "грех" Facebook
Почему невозможно таргетировать рекламу в соцсетях по всей Украине (укр.).
̶Н̶е̶ для прессы. Почему Раде следует восстановить прозрачность
Как Банковая планирует дальше блокировать назначение Клименко руководителем САП
Руководство страны может попытаться использовать ручную комиссию сейчас, затянув назначение Клименко на несколько месяцев и переиграть уже даже утвержденные результаты (укр.).
Кредиты и ипотека во время войны
Как государство поддерживает тех, у кого есть кредиты в банках и что делать, чтобы не допустить массового банкротства после войны? (укр.)
Зеленое восстановление транспорта: удобно для людей
Какие принципы следует учесть при восстановлении городов, чтобы улучшить систему общественного транспорта? (укр.)
Запустите малую приватизацию в условиях войны. Что для этого нужно?
Зачем возобновлять процесс приватизации во время войны? (укр.)
Оккупанты воруют украинское зерно: поименный список мародеров
Кто помогает вывозить и какие компании покупают у россиян украденное украинское зерно? (укр.)