Бессмысленные очереди упрощенцев как инструмент делегитимизации украинской власти

20 просмотров
Пятница, 13 января 2012, 12:30
Тарас Плахтий
для УП

Якісне державне управління немислиме без ефективних зворотних зв’язків, які дають змогу керуючому суб’єкту достовірно і своєчасно знати, як втілюється його вплив у функціонуванні керованих об’єктів.

Причому важливими параметрами є чутливість цих зв’язків та швидкість реакції, адже при низьких їх рівнях внаслідок неадекватності управління може зруйнуватися вся соціальна система.

З іншої сторони, цілком очевидно, що при запровадженні нового законодавства, особливо такого, яке визначає правила гри в галузі економіки та оподаткування, не обходиться без помилок, суперечностей законодавчих актів, збоїв при їх практичному застосуванні.

У таких випадках претензії до влади, зазвичай, викликають не самі прорахунки, а оперативність залагодження прикрих ситуацій, які безпосередньо торкаються підприємців та ускладнюють їх діяльність.

У березні цього року по всій Україні вишикувалися багатогодинні черги біля податкових інспекцій і відділень Пенсійного фонду. Ажіотаж був викликаний нововведенням, згідно з яким підприємці мали подати податкову декларацію з 17-го до 21-го березня, а не до 1-го квітня, як це було раніше.

Після поневірянь та бурхливої реакції підприємців, які широко висвітлювалися в засобах масової інформації, ДПСУ на період прийняття податкової декларації з податку з доходів фізичних осіб, для усунення черг у податкових інспекціях, збільшила робочий день інспекцій та передбачила їх роботу у вихідні дні.

Одночасно було встановлено, що податкові агенти, які не мають найманих працівників та не здійснюють нарахувань доходів фізичним особам, можуть не подавати щомісячну декларацію з податку з доходів фізосіб, а також було скасовано штрафні санкції до юридичних та фізичних осіб – підприємців у зв'язку з порушенням строків подання вищезазначеної податкової декларації за минулі звітні періоди (січень-лютий 2011 року).

Аналіз цього випадку свідчить про наявні проблеми з параметрами зворотних зв’язків у діючої влади та про неадекватність оцінки її представниками електоральної шкоди, яку наносить запізніла реакція на такі ситуації, для Партії регіонів взагалі та президента зокрема.

Але ще більшим викликом для діючої влади стане реакція на повторне виникнення кожної схожої ситуації. Якщо вона не стане швидшою та ефективнішою, то це на порядок прискорить темпи падіння рейтингів політичної сили, яка знаходиться при владі.

Новий закон про внесення змін до Податкового кодексу та деяких інших законодавчих актів щодо спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності №4014-VI що набрав чинності з 1 січня 2012 року, передбачає необхідність вказувати у заяві про застосування спрощеної системи оподаткування обрані види діяльності згідно з КВЕД.

Причому "родзинкою" для великої частини підприємців стала необхідність попередньої формальної реєстрації цих обраних видів діяльності в державного реєстратора згідно з наказом Держстандарту від 11 жовтня 2010 № 457, яким затверджено новий Національний класифікатор України ДК 009:2010 "Класифікація видів економічної діяльності", що набрав сили з 1 січня 2012.

Як завжди, широкий підприємницький загал дізнався про це лише у новому році, внаслідок чого перед кабінетами державних реєстраторів вишикувалися багатолюдні черги із початком запису, подекуди, о 3 годині ночі, причому їх чисельність має тенденцію до зростання.

Цілком очевидно, що наявні пропускні можливості державних реєстраторів обмежені – вони фізично не зможуть прийняти документи у всіх бажаючих працювати на єдиному податку до 25 січня 2012 року – кінцевого строку подання заяв про застосування спрощеної системи оподаткування.

Альтернативні варіанти для підприємців – перехід на загальну систему оподаткування з подальшою реєстрацією касового апарату або призупинення діяльності з подальшим звільненням усіх працівників.

Перспектива останнього на порядок збільшує чисельність невдоволених потенційних безробітних без засобів на існування, причому рівень їх тривожності за місце праці і, відповідно, недовіра до влади, зростає з кожною годиною невизначеності.

Отже перед владою знову постав старий-новий виклик – черги підприємців внаслідок відсутності узгодження та синхронізації у часі складових нового законодавства. Результатом цього, у разі надто сповільненої реакції по залагодженню ситуації, яку все одно раніше чи пізніше доведеться врегульовувати, стануть невідворотні електоральні втрати владної політичної сили.

Відомо, кого підприємці вважатимуть найбільшим винуватцем всіх своїх поневірянь у відповідності до рішення Конституційного Суду України про відновлення дії Конституції в редакції від 28 червня 1996 року.

Це особливо актуально у контексті розгортання пост-виборчих пристрастей у Росії, які українська влада, опозиція і народ чи не вперше за багато років мають нагоду аналізувати з позиції зовнішнього спостерігача та екстраполювати на чергові вибори в Україні.

Один з відомих російських інтелектуалів, доктор юридичних наук Володимир Томсінов у своїй вкрай емоційній лекції відразу після виборів зазначив: "…Государство – это не только совокупность институтов, органов, как это учит теория государства и права. Запомните – государство это еще духовное поле, которое заставляет население повиноваться носителям публичной власти, соблюдать государственный порядок, соблюдать закон…

Они на конституционном праве не усвоили еще одну вещь: нельзя разрушать духовное поле государства. Каким образом они это делают? Это разрушение авторитета носителей государственной власти...

Очевидно, что перед вами ситуация, с которой всегда начиналась революция. Революции начинались с разрушения легитимности власти – публичной, страшно – опасная вещь.

К чему ведет разрушение легитимности власти? … Как только легитимность власти окончательно исчезнет, все капиталы этой элиты на западе будут конфискованы. Более того, те, кто будут протестовать, обращаться в суд, окажутся сами в тюрьме, потому что не трудно будет западным юристам доказать преступное происхождение этих капиталов.

Там капиталы в таком объеме, которые в тысячу раз превосходят их официальные доходы. Они не понимают, что 20-ая статья, которая объявляет превышение доходов над расходами – это норма международного права, а значит внутреннего права всех стран, которые ратифицировали ее…".

Затримка реакції відповідних владних органів на кожну проблемну ситуацію для будь-якої соціальної групи чи суспільства загалом, що виникла внаслідок недосконалості законодавства, некомпетентності чи злого умислу окремих посадовців, працює проти самої влади та її найвищих посадових осіб, спричиняє їх делегітимізацію внаслідок неспроможності забезпечити елементарну логіку управлінських процесів з подальшими, вкрай негативними у всіх відношеннях наслідками.

При цьому розпорошена опозиція нервово курить у клуарах…

Тарас Плахтій, товариство "Малого кола", для УП



powered by lun.ua
Реклама:
Капитолий. Начало реванша Трампа
Дональд Трамп не сдастся сейчас, поскольку намерен баллотироваться на следующих президентских выборах. (укр.)
Заработать на смертях: как нас лишили мировой вакцины в 5 раз дешевле
Три доллара заплатила Всемирная организация здравоохранения за вакцину, закупку которой в ручном режиме сорвал министр здравоохранения Максим Степанов. (укр.)
Настоящая цена меха норок: история одного расследователя
В конце сентября 2020 польский Сейм (нижняя палата парламента) провел историческое совещание по вопросам правовой защиты животных в Польше. (укр.)
Изменил ли Национальный банк свою политику на валютном рынке
По какому принципу НБУ будет выходить на рынок с валютными интервенциями и как будет влиять на курс. Что изменилось в новой стратегии? (укр.)
Торговый фокус с лесом: друзьям — все, а обществу — ничего?
Почему торговля необработанной древесиной происходит на закрытых "аукционах" и без конкуренции. (укр.)
Дело генерала Назарова - сигнал, который нельзя игнорировать
Дело Назарова как потенциальный прецедент для военного судопроизводства Украины и свидетельство неурегулированности ключевых вопросов военной юстиции. (укр.)
Демократия и некомпетентность
Почему Аристотель не доверял демократии как форме правления, в чем заключаются недостатки последней и что это значит для современной Украины. (укр.)